200 BMTC Volvo otobüsü hizmet dışı bırakıldı, artık çalışmıyor olabilir | Bangalore haberleri

araru

New member


BENGALURU: Bangalore Metropolitan Transport Corporation’ın kapsamlı standartlarının bir göstergesi olarak (BMTC), her biri ortalama Rs 1 crore’a mal olan yaklaşık 200 Volvo otobüsü tamir edilemeyecek durumda. Artık şehir yollarında araç kullanmalarına izin verilmiyor.
Bu, şehirdeki toplu taşımaya geçmek isteyen özel araç sahipleri için büyük bir caydırıcı olacaktır. BMTC, Volvo otobüslerini altında işletiyor Vajra (teknik koridorlar) ve Vayu Vajra kategoriler (havaalanı hizmetleri). Pek çok yolcu, özellikle yoğun saatlerde, ciddi bir Volvo otobüs kıtlığından şikayet ediyor.
Başlangıçta, BMTC’nin 860 Volvo otobüslük bir filosu vardı. Bunlardan yaklaşık 70 BS-3 otobüsü hurdaya çıkarıldı ve BMTC’ye 790 kaldı. Şu anda 125 Vayu Vajra da dahil olmak üzere sadece 460 Volvo otobüsü çalışıyor. Bu, hala yollarda 330 Volvo otobüsü olduğu anlamına geliyor.
BMT direktörü G Sathyavathi yoruma açık değildi.
“Yakın gelecekte toplam 500 Volvo otobüsü hizmete almayı planlıyoruz. Ek olarak, akü, AC bileşenleri, motor ve şanzımanın değiştirilmesi de dahil olmak üzere onarım çalışmaları yapılarak yaklaşık 100 otobüs konuşlandırılabilir, ancak bu pahalıdır. Kalan 200 kişiden yaklaşık 100’ü 10 yaşından büyük ve diğer 100’ünün artık araba kullanmasına izin verilmiyor. Hatta bu otobüsleri diğer RTC’lere satmaya çalıştık ama Volvo otobüslerinin yüksek işletme maliyetleri nedeniyle onlar da ilgilenmiyor” dedi.
Bu Volvo otobüslerinin çoğu, 2020’de Covid-19’un patlak vermesinden bu yana kullanılmadı. “Volvo otobüslerinin beyaz fillere dönüşmesinin birkaç nedeni var. Birincisi, AC otobüslere olan talep, Covid-19 ve evden çalışma düzenlemeleri nedeniyle düşüktü. İki, artan dizel fiyatları. Üç, ciddi mürettebat sıkıntısı. Hatta Volvo mürettebatımızın çoğunu AC olmayan otobüslere aktardık” dedi.
BMTC’nin Volvo otobüsleri ağır kayıplar veriyor. “Volvo otobüsleri için sadece 2,5 km’lik bir mesafe elde ediyoruz. Yetkili, dizel fiyatlarına yapılan zamdan sonra işletme maliyeti km başına yaklaşık 90 Rs, ancak km başına kar sadece 50-65 Rs, bu da finansal olarak uygun değil” dedi.
BMTC Direktörü (IT) AV Surya Sen, “Faaliyette olmayan tüm Volvo otobüslerini hurdaya ayırmaya karar vermedik. Ancak mürettebat sıkıntısı var ve dizel fiyatları yükseldi. Bu otobüslerin bazıları için satın almamız gerekiyor.” yedek parça pahalı. Talep olunca tüm Volvo filosunu konuşlandırma kararı alacağız. Covid nedeniyle AC otobüslere talepte düşüş yaşandı” dedi.
Bu arada, BMTC henüz elektrikli AC otobüsleri piyasaya sürmedi. “Beş adet AC çift katlı elektrikli otobüs için şimdiden teklif istedik. Ancak bir BMTC yetkilisi, “Şimdilik düzenli AC otobüsleri tanıtma planı yok” dedi. Delhi’de ise 300 AC e-otobüs var ve hedef 2025 yılına kadar 3.000 AC e-otobüse sahip olmak.