Sandalwood, aşağıdaki gibi filmlerin ‘pan-Hindistan’ başarısıyla hareketli bir yıl geçirdi. KGF Bölüm 2 ve Kantara, odağı Kannada filmlerine kaydırıyor. 2022’deki çıkış, her hafta yaklaşık dört yeni filmin beyaz perdeye çıkmasıyla neredeyse pandemi öncesi günlerle aynı çizgideydi.
Yash’ın başrol oynadığı KGF1, 2020’den önce imrenilen Rs 100 crore gişe rekorunu aşan tek filmken, diğer beş film – James, KGF2, 777 Charlie, Vikrant Rona ve Kantara – 2022’de çoğunluğa katıldı. resmi rakamlar yok, gerçek hedeften çok uzak olmayabilir. Bunların arasında, KGF 2’nin dünya çapında 1.000 Rs’nin üzerinde hasılatı vardı ve Kantara 400 Rs’yi aştı. Bunlar, gerçekleşene kadar Kannada filmleri için düşünülemeyecek rakamlardı. Ama dedikleri gibi şeytan ayrıntıda gizlidir.
“Başlangıçta başarılı filmlerin yüzdesinde gözle görülür bir artış olmadı. Her zamanki gibi %10’un altında. Her başarılı film için, yapımcılar için zarar eden 10 film daha var. Bir tarafından satın alınan her film için Karnataka Film Yapımcıları Derneği (KFPA) Başkanı Umesh Banakar, uydu kanalı veya bir OTT platformu, satılmayan 10 tane daha var” dedi.
Sadece Kannada’da değil, tüm sektörlerde en büyük hitlerden ikisi olan KGF 2 ve Kantara, yılın geri kalan 200 Kannada filminin bir araya gelmesiyle sayılarına yetişemeyeceği gerçeğini gizliyor.
Önemli sıçrama
2022’de 202 film vizyona girdi ve geçen yılki 104’ten önemli bir sıçrama gibi görünüyor. Ancak 2020 ve 2021 ayrı ayrı ölçülecek pandemi yıllarıydı. 2018’de Sandal Ağacı, orijinal olarak Kannada’da yapılmış 243 filmin gösterime girmesiyle ülkedeki 1 numaralı endüstri oldu. Bu, o yıl sayıca geleneksel liderler olan Hindi ve Telugu’dan daha büyük bir sayıydı. Banakar, “Televizyon ve OTT platformlarından Kannada filmlerine olan talep aynı kalıyor. Ancak film sayısı artıyor” dedi.
Yıl ayrıca birçok çıkış yapan yönetmenin benzersiz çabaları için övgü ve takdir aldığını gördü.
Sagar Puranik’in ilk filmi Dollu, en iyi Kannada filmi için ulusal ödülü kazandı. Abhilash Shetty’den Koli Taal, Navan Sreenivas’tan Kamblihula, G Nataraj’dan Tekerlekli Sandalye Romeo, Sridhar Shikaripuar’dan Dharani Mandala Madyadolage, Hemanth Kumar’dan Thurtu Nirgama, Santhosh Srikantappa’dan Khasagi Putagalu ve yılın en son çıkanı Padavi Poorva, onların maddi çabaları. Bununla birlikte, gişe farklı bir hikaye anlattığı için çoğu, eleştirmenlerin takdirinden başka hiçbir şeye razı olmak zorunda kaldı.
“Sektör çok akılsız bir durumda. Bir yanda gişe yapan birkaç filminiz var. Diğer yanda beğenilen iyi filmler bile yatırımının karşılığını alamıyor. Çok kötü durumdayız. yönetmen-yapımcı Guru Deshpande, “irrasyonel durum. iyi içeriğin başarısız olduğu çarpık bir pazar. Her film gişe rekorları kıran film olmak zorunda değil, ancak iyi filmler alıcı ve izleyici bulamıyorsa, bu temelde bir şeylerin yanlış olduğu anlamına gelir” dedi.
Yash’ın başrol oynadığı KGF1, 2020’den önce imrenilen Rs 100 crore gişe rekorunu aşan tek filmken, diğer beş film – James, KGF2, 777 Charlie, Vikrant Rona ve Kantara – 2022’de çoğunluğa katıldı. resmi rakamlar yok, gerçek hedeften çok uzak olmayabilir. Bunların arasında, KGF 2’nin dünya çapında 1.000 Rs’nin üzerinde hasılatı vardı ve Kantara 400 Rs’yi aştı. Bunlar, gerçekleşene kadar Kannada filmleri için düşünülemeyecek rakamlardı. Ama dedikleri gibi şeytan ayrıntıda gizlidir.
“Başlangıçta başarılı filmlerin yüzdesinde gözle görülür bir artış olmadı. Her zamanki gibi %10’un altında. Her başarılı film için, yapımcılar için zarar eden 10 film daha var. Bir tarafından satın alınan her film için Karnataka Film Yapımcıları Derneği (KFPA) Başkanı Umesh Banakar, uydu kanalı veya bir OTT platformu, satılmayan 10 tane daha var” dedi.
Sadece Kannada’da değil, tüm sektörlerde en büyük hitlerden ikisi olan KGF 2 ve Kantara, yılın geri kalan 200 Kannada filminin bir araya gelmesiyle sayılarına yetişemeyeceği gerçeğini gizliyor.
Önemli sıçrama
2022’de 202 film vizyona girdi ve geçen yılki 104’ten önemli bir sıçrama gibi görünüyor. Ancak 2020 ve 2021 ayrı ayrı ölçülecek pandemi yıllarıydı. 2018’de Sandal Ağacı, orijinal olarak Kannada’da yapılmış 243 filmin gösterime girmesiyle ülkedeki 1 numaralı endüstri oldu. Bu, o yıl sayıca geleneksel liderler olan Hindi ve Telugu’dan daha büyük bir sayıydı. Banakar, “Televizyon ve OTT platformlarından Kannada filmlerine olan talep aynı kalıyor. Ancak film sayısı artıyor” dedi.
Yıl ayrıca birçok çıkış yapan yönetmenin benzersiz çabaları için övgü ve takdir aldığını gördü.
Sagar Puranik’in ilk filmi Dollu, en iyi Kannada filmi için ulusal ödülü kazandı. Abhilash Shetty’den Koli Taal, Navan Sreenivas’tan Kamblihula, G Nataraj’dan Tekerlekli Sandalye Romeo, Sridhar Shikaripuar’dan Dharani Mandala Madyadolage, Hemanth Kumar’dan Thurtu Nirgama, Santhosh Srikantappa’dan Khasagi Putagalu ve yılın en son çıkanı Padavi Poorva, onların maddi çabaları. Bununla birlikte, gişe farklı bir hikaye anlattığı için çoğu, eleştirmenlerin takdirinden başka hiçbir şeye razı olmak zorunda kaldı.
“Sektör çok akılsız bir durumda. Bir yanda gişe yapan birkaç filminiz var. Diğer yanda beğenilen iyi filmler bile yatırımının karşılığını alamıyor. Çok kötü durumdayız. yönetmen-yapımcı Guru Deshpande, “irrasyonel durum. iyi içeriğin başarısız olduğu çarpık bir pazar. Her film gişe rekorları kıran film olmak zorunda değil, ancak iyi filmler alıcı ve izleyici bulamıyorsa, bu temelde bir şeylerin yanlış olduğu anlamına gelir” dedi.