GURUGRAM: Yanlış sürüş, kentsel trafik yönetimi için en büyük zorluklardan biri olmaya devam ediyor ve aynı zamanda önemli bir kaza nedeni. Geçen yılki 32.618’e kıyasla, bu yıl şimdiye kadar Gurugram Polisi suç için 37.514 uyarı yayınladı.
Ağustos ayının sonunda, trafik polisi yanlış araç kullanma nedeniyle ‘tehlikeli araç kullanma’ kapsamında 10 kat daha fazla ceza vermeye başladı, ancak suçlar azalmadı.
Cezadaki artışın ardından, polis son üç ayda suç için 10.000’den fazla bilet kesti.
Yanlış araç kullanmanın challan miktarı 500 Rs, tehlikeli araç kullanmanın cezası ise 5.000 Rs’dir. Yani yanlış tarafta araç kullanırken yakalanan herkes şimdi 5.500 Rs chalan alacak.
Gurgaon Polisine göre, şehirdeki ölümlü trafik kazalarının yaklaşık %15’i yanlış araç kullanmaktan kaynaklanıyor. İnsanlar yoldan sapmaktan kaçınarak birkaç dakika ve galonlarca yakıt tasarrufu yapmak için hayatlarını riske atmaya devam ettiğinden, polisin uygulamayı engellemeye yönelik önceki çabaları çok az etkili oldu.
Polis, şehir genelinde yanlış sürüş kazalarının bildirildiği 38 yer belirledi ve ihlali izlemek için olay yerine trafik polisi gönderdi. Tüm bunlara rağmen bu yıl çıkarılan challan sayısı, çalışmaların istenilen sonuçları vermediğini gösteriyor.
Polis memurları, trafik polisi tarafından verilen para cezalarının yaklaşık %20’sinin yanlış araç kullanmaktan olduğunu söyledi. Bu yılın Ocak ve Kasım ayları arasında trafik polisi 1.743 kez aşırı hız, 837 kez alkollü araç kullanma, 52.422 kez yasa dışı park etme ve 15.113 kez de yasa dışı şerit değiştirme uyarısı verdi.
2020’de yaklaşık 39.765 yanlış araç kullanma cezası ve 2019’da 49.761 para cezası verildi. DCP (trafik kontrolörü) Virender, “Para cezası vermenin yanı sıra, bunu önlemek için yol yapımını iyileştirmek için çeşitli yetkililerle birlikte çalışıyoruz” diyor. Singh Sangwan. Trafik departmanının yanlış araç kullanmaya odaklandığını ve insanları suç işlemekten caydırmak için para cezasının artırıldığını söyledi.
Bu arada uzmanlar, sert cezaların tek başına istenen sonucu vermeyeceğini ve yolların insanların güvenli hareketini sağlayacak şekilde düzenlenmesi gerektiğini söyledi. “Kötü yol yapımı, yanlış sürüşün ana nedenlerinden biridir. Para cezalarına ek olarak, polis ve yetkililer yanlış sürüşü durdurmak için yol mühendisliğini onarmalıdır. Bu aynı zamanda birçok kazayı da önleyecektir” dedi. Sewa koçuulaşım planlaması doçent Planlama ve Mimarlık OkuluDelhi.
Ağustos ayının sonunda, trafik polisi yanlış araç kullanma nedeniyle ‘tehlikeli araç kullanma’ kapsamında 10 kat daha fazla ceza vermeye başladı, ancak suçlar azalmadı.
Cezadaki artışın ardından, polis son üç ayda suç için 10.000’den fazla bilet kesti.
Yanlış araç kullanmanın challan miktarı 500 Rs, tehlikeli araç kullanmanın cezası ise 5.000 Rs’dir. Yani yanlış tarafta araç kullanırken yakalanan herkes şimdi 5.500 Rs chalan alacak.
Gurgaon Polisine göre, şehirdeki ölümlü trafik kazalarının yaklaşık %15’i yanlış araç kullanmaktan kaynaklanıyor. İnsanlar yoldan sapmaktan kaçınarak birkaç dakika ve galonlarca yakıt tasarrufu yapmak için hayatlarını riske atmaya devam ettiğinden, polisin uygulamayı engellemeye yönelik önceki çabaları çok az etkili oldu.
Polis, şehir genelinde yanlış sürüş kazalarının bildirildiği 38 yer belirledi ve ihlali izlemek için olay yerine trafik polisi gönderdi. Tüm bunlara rağmen bu yıl çıkarılan challan sayısı, çalışmaların istenilen sonuçları vermediğini gösteriyor.
Polis memurları, trafik polisi tarafından verilen para cezalarının yaklaşık %20’sinin yanlış araç kullanmaktan olduğunu söyledi. Bu yılın Ocak ve Kasım ayları arasında trafik polisi 1.743 kez aşırı hız, 837 kez alkollü araç kullanma, 52.422 kez yasa dışı park etme ve 15.113 kez de yasa dışı şerit değiştirme uyarısı verdi.
2020’de yaklaşık 39.765 yanlış araç kullanma cezası ve 2019’da 49.761 para cezası verildi. DCP (trafik kontrolörü) Virender, “Para cezası vermenin yanı sıra, bunu önlemek için yol yapımını iyileştirmek için çeşitli yetkililerle birlikte çalışıyoruz” diyor. Singh Sangwan. Trafik departmanının yanlış araç kullanmaya odaklandığını ve insanları suç işlemekten caydırmak için para cezasının artırıldığını söyledi.
Bu arada uzmanlar, sert cezaların tek başına istenen sonucu vermeyeceğini ve yolların insanların güvenli hareketini sağlayacak şekilde düzenlenmesi gerektiğini söyledi. “Kötü yol yapımı, yanlış sürüşün ana nedenlerinden biridir. Para cezalarına ek olarak, polis ve yetkililer yanlış sürüşü durdurmak için yol mühendisliğini onarmalıdır. Bu aynı zamanda birçok kazayı da önleyecektir” dedi. Sewa koçuulaşım planlaması doçent Planlama ve Mimarlık OkuluDelhi.