YENİ DELHİ: Delhi Metro Demiryolu ŞirketiTrafik operasyonları ve diğer sektörlerden elde edilen gelirler, 2021-2022’de Covid-19 kısıtlamalarının etkisi ve buna bağlı olarak yolcu sayılarındaki düşüş nedeniyle üst üste ikinci yıl kırmızıda kaldı.
2021-22 yıllık raporunda paylaşılan verilere göre toplu taşıma şirketi, trafik operasyonları, emlak, danışmanlık ve dış projelerden elde edilen gelirler dahil olmak üzere yılda toplam 4.677 Rs gelir elde etti. Aynı dönemdeki harcamalar 5.108 Rs’ye ulaştı ve bu da 431 Rs’lik bir kayıpla sonuçlandı.
Finansman maliyeti, amortisman ve itfa masrafları, Havaalanı Hattındaki net giderler, vergi öncesi zarar, ertelenmiş vergi ve diğer yükümlülükler dikkate alındıktan sonra, DMRC 3.808,6 Rs net zarara uğradı.
Şehir içi raylı sistem şirketi, raporunu Delhi hükümetinin finans ve ulaşım departmanlarına sunmuştur ve raporun bir sonraki oturumda Yasama Meclisine sunulması muhtemeldir.
Delhi Metro’nun 2021-2022’deki trafik operasyonlarından elde ettiği gelir, pandemi nedeniyle yolcu hizmetlerinin art arda 169 gün süreyle askıya alındığı ve yeniden başlayan operasyonların kısıtlandığı bir önceki mali yıla göre daha yüksek olmasına rağmen, gelir hala önceki yılın yarısı kadardı. pandemi mali yılı 2019-20.
DMRC’nin trafik operasyonlarından elde ettiği gelir, 2019-2020’de 3.897 Rs crore olarak gerçekleşti. 2020-21’de 877 Rs’ye düştü, ancak 2021-22’de 1.976 Rs’ye yükseldi. Şirket, 2019-20’de 758 Rs işletme karı açıklarken, 2020-21’de 1.761 Rs’lik ağır bir kayıp yaşadı ve rakamlar iyileşmesine rağmen 2021-22’de 1.251 Rs’de kırmızıda kaldı.
2020-21 ile karşılaştırıldığında, Delhi Metrosu, 2021-22’de trafik operasyonlarından elde edilen gelirde bir önceki mali yıla göre yaklaşık %125 olan 1.099 Rs crore artış kaydetti.
Delhi Metrosu, Covid’in acımasız ikinci dalgası nedeniyle Mayıs 2021’de yolcu hizmetini bir aylığına askıya almak zorunda kaldı, ancak bundan sonra bile yolcu sayıları yıl boyunca durgun kaldı. Pandemi öncesi aylarda günde 55 binden fazla yolcu taşıyan şehir içi taşıyıcı, 2021’de yolcu sayısının yarıdan aza düştüğünü ve mali yılın son ayı olan Mart 2022’de yaklaşık 35 bine ulaştığını gördü.
Ancak 2022-2023’te yolcular toplu taşıma sistemine geri döndü ve yolcu sayıları Ekim 2022’de pandemi öncesi sayıların %87’sine ulaştı. Yetkililer, yolcu sayılarının mali yılın başından bu yana istikrarlı bir artış gösterdiğini söyledi.
Buna karşılık, demiryolu şirketinin emlak geliri bir sıçrama gösterdi ve hatta Covid öncesi rakamları aştı. Şirket, 2019-20’de 113 Rs’ye kıyasla sektörden 115 Rs kazandı. 2020-21’de DMRC’nin mülkten elde ettiği gelir 86 Rs crore idi.
2021-22 yıllık raporunda paylaşılan verilere göre toplu taşıma şirketi, trafik operasyonları, emlak, danışmanlık ve dış projelerden elde edilen gelirler dahil olmak üzere yılda toplam 4.677 Rs gelir elde etti. Aynı dönemdeki harcamalar 5.108 Rs’ye ulaştı ve bu da 431 Rs’lik bir kayıpla sonuçlandı.

Finansman maliyeti, amortisman ve itfa masrafları, Havaalanı Hattındaki net giderler, vergi öncesi zarar, ertelenmiş vergi ve diğer yükümlülükler dikkate alındıktan sonra, DMRC 3.808,6 Rs net zarara uğradı.
Şehir içi raylı sistem şirketi, raporunu Delhi hükümetinin finans ve ulaşım departmanlarına sunmuştur ve raporun bir sonraki oturumda Yasama Meclisine sunulması muhtemeldir.
Delhi Metro’nun 2021-2022’deki trafik operasyonlarından elde ettiği gelir, pandemi nedeniyle yolcu hizmetlerinin art arda 169 gün süreyle askıya alındığı ve yeniden başlayan operasyonların kısıtlandığı bir önceki mali yıla göre daha yüksek olmasına rağmen, gelir hala önceki yılın yarısı kadardı. pandemi mali yılı 2019-20.
DMRC’nin trafik operasyonlarından elde ettiği gelir, 2019-2020’de 3.897 Rs crore olarak gerçekleşti. 2020-21’de 877 Rs’ye düştü, ancak 2021-22’de 1.976 Rs’ye yükseldi. Şirket, 2019-20’de 758 Rs işletme karı açıklarken, 2020-21’de 1.761 Rs’lik ağır bir kayıp yaşadı ve rakamlar iyileşmesine rağmen 2021-22’de 1.251 Rs’de kırmızıda kaldı.
2020-21 ile karşılaştırıldığında, Delhi Metrosu, 2021-22’de trafik operasyonlarından elde edilen gelirde bir önceki mali yıla göre yaklaşık %125 olan 1.099 Rs crore artış kaydetti.
Delhi Metrosu, Covid’in acımasız ikinci dalgası nedeniyle Mayıs 2021’de yolcu hizmetini bir aylığına askıya almak zorunda kaldı, ancak bundan sonra bile yolcu sayıları yıl boyunca durgun kaldı. Pandemi öncesi aylarda günde 55 binden fazla yolcu taşıyan şehir içi taşıyıcı, 2021’de yolcu sayısının yarıdan aza düştüğünü ve mali yılın son ayı olan Mart 2022’de yaklaşık 35 bine ulaştığını gördü.
Ancak 2022-2023’te yolcular toplu taşıma sistemine geri döndü ve yolcu sayıları Ekim 2022’de pandemi öncesi sayıların %87’sine ulaştı. Yetkililer, yolcu sayılarının mali yılın başından bu yana istikrarlı bir artış gösterdiğini söyledi.
Buna karşılık, demiryolu şirketinin emlak geliri bir sıçrama gösterdi ve hatta Covid öncesi rakamları aştı. Şirket, 2019-20’de 113 Rs’ye kıyasla sektörden 115 Rs kazandı. 2020-21’de DMRC’nin mülkten elde ettiği gelir 86 Rs crore idi.