Araba adeta Prag vatandaşına benziyor. Bir uzman, sürücülerin merkezin dışındaki rotalara ihtiyacı olduğunu söylüyor

EnondeR

New member
Teknik İletişim Başkanlığı’nın (TSK) son verilerine göre, geçen yıl sermayesi 1,5 milyon kayıtlı aracı aştı. Sahipler yıllık olarak 40.000 tanesini daha kaydettirdiler. Bunların çoğu (bir milyondan biraz fazlası) binek otomobillerden oluşuyor.


Her ne kadar sokaklardaki toplam araba sayısı, başkentte büyük şirketlerin ve devlete ait işletmelerin arabalarının sıklıkla sicile kayıtlı olması ve bu da onları bölgelerin başka yerlerine sürüklemesi nedeniyle çarpıtılabilse de, yine de araba sayısında daha fazla artış var. Araç sayısı gelecekte sürdürülemez. Ulaştırmadan Sorumlu Belediye Başkan Yardımcısı Zdenek Hřib’e (Korsanlar) göre, bölge sakinlerinin sahip olduğu arabaların yanı sıra 300.000 araba daha metropole gidiyor.


Üçlü arabalar



“Sadece son otuz yılda şehirdeki araba sayısı üç katına çıktı. Toplamda motorlu taşıtları sayarsak, Prag’da yaşayan başına neredeyse bir araç düşüyor, buna bebekler de dahil.” dedi Hřib.


“Prag sokaklarının mekansal kapasitesi, ya araba sürerken ya da park etme açısından sınırlı. Mevcut trendde araç trafiği yoğunluğunun artması bu nedenle uzun vadede sürdürülemez” diyor belediye başkan yardımcısı.


Ulaştırma uzmanı ve BESIP’in eski müdürü Roman Budsky de aynı fikirde. MF DNES Budský, “Bu büyük bir sorun olmaya başlıyor; yoğun saatlerde, gerçekten tek adım yürüdüğünüzde trafiğe bakın” dedi.


Ancak kendisine göre yakın gelecekte durum pek değişmeyecek. Budsky, “Bireysel ulaşımı hemen değiştirmeyeceğiz, kaliteli toplu taşımaya sahip olabiliriz, birçok kişi yürüyebilir, ortak bisiklet kullanabilir, ancak araba, kısıtlama olmadan kapıdan kapıya gitmenize olanak tanıyan bir araçtır” diye açıklıyor Budský.


Her şeyden önce ulaşım altyapısının inşa edilmesi, özellikle de Prag Çevre Yolu’nun tamamlanması gerektiğine inanıyor. Pek çok arabanın merkeze gitmesine gerek kalmayacaktı. “Transit trafiğin akacak başka yeri yok. Güney konnektörünün durdurulduğunu, diğer besleyicilerin durdurulduğunu, hepsinden önemlisi kamyonlarla dolu olduğunu görüyoruz. Birisi onlara Prag çevresinde alternatif bir rota teklif ederse kesinlikle orada durmamayı tercih ederler”, diye belirtiyor Budský.


Ancak politikacılar onlarca yıldır Prag Çevresi’nden bahsediyor. Ulaştırma Bakanı Martin Kupka (ODS), Haziran ayında yaptığı açıklamada, Güney Bohemya Bölgesi Bölge Ofisinin, Běchovice ile D1 otoyolu arasında yeni hazırlanan bölüm için imar kararının yasal yetkisini doğruladığını belirtti. “Bu, otoyolun bu önemli bölümünün inşasına yönelik önemli bir adımdır. Ancak önümüzde hâlâ yapılacak çok iş var” dedi Kupka.



En yoğun bölümler


1. Barrandovski köprüsü –
139.000 araba

2. Chodovská – V Koryty bölümündeki güney kavşağı – 129.000 araba

3. Bölümdeki güney konektörü 5. května – Viyana –
128.000 araba

4. Strakonická Dobříšská – Barrandovský bölümünde en çok – 124.000 araba

5. Průběžná – V Koryty bölümündeki güney kavşağı – 121.000 araba

Not: Verilen bölümde 24 saat içindeki araç sayısı.

Kaynak: TSK Prag


Evden çalışmak



Hřib’e göre araba taşımacılığına olan talebin azaltılması gerekiyor. Hřib, “Ya mümkünse ev ofis ortamından daha fazla çevrimiçi çalışma payı alarak ya da yürüyerek gidilse bile her şeyin elinizin altında olduğu kısa mesafeli şehirlerin yaratılması sayesinde” diye ekledi.


Roman Budsky, sokakları ve otoparkları kalabalıklaştırmadan, çok sayıda insanı hızlı ve rahat bir şekilde taşıyabilen toplu taşıma kullanımının mümkün olduğunca desteklenmesi gerektiğine dikkat çekiyor. Ancak burada bile başkentin diğer dünya başkentlerine göre hala eksikleri var.


“Örneğin Moskova’da insanları araba kullanmaya gerek kalmadan merkeze getiren yüksek hızlı demiryolları ağları kurdular. Paris’te ise yüksek hızlı demiryolu var, bu sayede birçok insan araba kullanmayı bıraktı, çünkü trenle birkaç on dakikada merkeze ve 200 ila 300 kilometre uzaklıktaki çevreden merkeze ulaşabiliyorlar.” Budsky’nin dışında.


Ona göre Prag dünyadaki en iyi toplu taşıma araçlarından en az birine sahip. Ulaştırma uzmanı, “Ancak, Lüksemburg’da denedikleri gibi, yolcuların yeterli park alanıyla ve örneğin toplu taşıma ücretlerinin düşürülmesiyle motive edilmesi gerekiyor” diye ekledi.


Ancak toplu taşımayı daha ucuz hale getirecek bir plan yok, tam tersine örneğin Prag ile entegre taşımacılık yapan Orta Bohemya Bölgesi bu yıl fiyatları artırdı. Başkentte ücretler şimdilik aynı kaldı.