Tom Portlk (ODS), TOGETHER temsilci kulübünün başkanı
Toplu taşımamızın dünyada olmasa da Avrupa’nın insafına kalması ve aynı zamanda en düşük fiyata sahip olması durumunun sürdürülemez olduğunu kabul etmek gerekiyor. Günde yalnızca on krona mal olan Celoron kuponu, Avrupa ve tüm dünya bağlamında alışılmadık derecede ucuz. Bu nedenle, toplu taşımanın kalitesini korumak ve daha da geliştirmek istiyorsak, yolun dışıyla ilgili tartışmanın yerinde olduğunu düşünüyorum.
Zdenk Hib (Pirti), Ulaştırma Bakanı
Ana hedefimiz uygun fiyata yüksek kaliteli toplu taşımadır. Yolcuları araba yerine toplu taşımayı kullanmaya motive etmek istiyoruz, böylece yollar gerçekten araba kullanması gerekenler için serbest bırakılıyor çünkü bunlar sizi maddiyatın ötesinde bir yere götürüyor. Ücretli otopark ücretine ilişkin planlanan sistem değişikliğine bağlı olarak otopark fiyatının da değişmesi konusunda da tartışma yaşanıyor. Toplu taşımanın ticari fiyatlarıyla karşılaştırıldığında kamusal alanda park yerinin kent için yeterli olması şu anda olduğu gibi uzun vadede sürdürülebilir değil.
Patrik Nacher (ANO), temsilci kulüp ANO’nun başkanı
Kuponun fiyatını olduğu gibi bırakırdım, esas olarak insanları satın almaya teşvik etmek için. En fazla, insanları uzun vadeli bilet satın almaya teşvik etmek amacıyla tek seferlik geçiş kartlarının fiyatının artırılması düşünülebilir. Sonuç olarak, bunların satın alınması insanları toplu taşıma araçlarını kullanmaya motive etmektedir.
Petr Hlavek (STAN), Arazi Geliştirme Bakanı
Yalnızca Avrupa’daki değil büyük şehirlerdeki toplu taşıma fiyatlarını karşılaştırırsanız Prag’ın en ucuz şehirlerden birine sahip olduğunu göreceksiniz. Bunu bir yandan toplu taşımayı kullanma motivasyonu olarak görüyoruz. Peki ya sürdürülebilir ulaşım ve sürdürülebilir şehirler? Öte yandan Prag nakliye şirketine çok yüksek bir vergi oranıyla tazminat ödüyor. Durumu bir bütün olarak algılıyoruz ve sonuçlarıyla ilgili tartışmalardan çekinmiyoruz.
Adam Scheinherr (Prag ağlıyor), eski Ulaştırma Bakan Yardımcısı
Uzun vadeli bir kuponun fiyatı en son 2015 yılında indirimlerin bile olduğu dönemde değişmişti. Praan örneğinde toplu taşıma sisteminin fiili işletme maliyetlerinin yalnızca yüzde 17’si hesaplanıyor. Ron Ltaka burada diğer Çek şehirlerinden çok daha ucuz ve metro hizmeti de dahil değil. Sizin için Brno’da 4.750 kron, Budjovice’de 3.990 kron, Ostrava’da 4.000 kron. Bisiklet ve şehir içi ulaşım inşaatı gibi acil yatırımlar için fon eksikliği varsa, şehir liderinin bu fonları nerede bulacağını düşünmesi gerekecek. Bisikletler için toplu taşımanın işletilmesine sübvansiyon sağlanıp sağlanmayacağı veya yol fiyatlarında ayarlama yapılıp yapılmayacağı.
Milan Urban (SPD), SPD temsilci kulübü başkanı
Toplu taşıma için araç kullanırken en azından aynı vi kalmalıdır. Öte yandan başkentte daimi ikamet sahibi vatandaşlara ücretsiz seyahat kartı sunulacak. Ulaştırma şirketinin denetim kurulunun bana verdiği bilgiye göre bu, ulaştırma şirketinin bütçesinde iki yüzüncü D metro hattının inşası için hemen israfa harcanacak olan iki milyarlık bir artış anlamına gelecektir.
Toplu taşımamızın dünyada olmasa da Avrupa’nın insafına kalması ve aynı zamanda en düşük fiyata sahip olması durumunun sürdürülemez olduğunu kabul etmek gerekiyor. Günde yalnızca on krona mal olan Celoron kuponu, Avrupa ve tüm dünya bağlamında alışılmadık derecede ucuz. Bu nedenle, toplu taşımanın kalitesini korumak ve daha da geliştirmek istiyorsak, yolun dışıyla ilgili tartışmanın yerinde olduğunu düşünüyorum.
Zdenk Hib (Pirti), Ulaştırma Bakanı
Ana hedefimiz uygun fiyata yüksek kaliteli toplu taşımadır. Yolcuları araba yerine toplu taşımayı kullanmaya motive etmek istiyoruz, böylece yollar gerçekten araba kullanması gerekenler için serbest bırakılıyor çünkü bunlar sizi maddiyatın ötesinde bir yere götürüyor. Ücretli otopark ücretine ilişkin planlanan sistem değişikliğine bağlı olarak otopark fiyatının da değişmesi konusunda da tartışma yaşanıyor. Toplu taşımanın ticari fiyatlarıyla karşılaştırıldığında kamusal alanda park yerinin kent için yeterli olması şu anda olduğu gibi uzun vadede sürdürülebilir değil.
Patrik Nacher (ANO), temsilci kulüp ANO’nun başkanı
Kuponun fiyatını olduğu gibi bırakırdım, esas olarak insanları satın almaya teşvik etmek için. En fazla, insanları uzun vadeli bilet satın almaya teşvik etmek amacıyla tek seferlik geçiş kartlarının fiyatının artırılması düşünülebilir. Sonuç olarak, bunların satın alınması insanları toplu taşıma araçlarını kullanmaya motive etmektedir.
Petr Hlavek (STAN), Arazi Geliştirme Bakanı
Yalnızca Avrupa’daki değil büyük şehirlerdeki toplu taşıma fiyatlarını karşılaştırırsanız Prag’ın en ucuz şehirlerden birine sahip olduğunu göreceksiniz. Bunu bir yandan toplu taşımayı kullanma motivasyonu olarak görüyoruz. Peki ya sürdürülebilir ulaşım ve sürdürülebilir şehirler? Öte yandan Prag nakliye şirketine çok yüksek bir vergi oranıyla tazminat ödüyor. Durumu bir bütün olarak algılıyoruz ve sonuçlarıyla ilgili tartışmalardan çekinmiyoruz.
Adam Scheinherr (Prag ağlıyor), eski Ulaştırma Bakan Yardımcısı
Uzun vadeli bir kuponun fiyatı en son 2015 yılında indirimlerin bile olduğu dönemde değişmişti. Praan örneğinde toplu taşıma sisteminin fiili işletme maliyetlerinin yalnızca yüzde 17’si hesaplanıyor. Ron Ltaka burada diğer Çek şehirlerinden çok daha ucuz ve metro hizmeti de dahil değil. Sizin için Brno’da 4.750 kron, Budjovice’de 3.990 kron, Ostrava’da 4.000 kron. Bisiklet ve şehir içi ulaşım inşaatı gibi acil yatırımlar için fon eksikliği varsa, şehir liderinin bu fonları nerede bulacağını düşünmesi gerekecek. Bisikletler için toplu taşımanın işletilmesine sübvansiyon sağlanıp sağlanmayacağı veya yol fiyatlarında ayarlama yapılıp yapılmayacağı.
Milan Urban (SPD), SPD temsilci kulübü başkanı
Toplu taşıma için araç kullanırken en azından aynı vi kalmalıdır. Öte yandan başkentte daimi ikamet sahibi vatandaşlara ücretsiz seyahat kartı sunulacak. Ulaştırma şirketinin denetim kurulunun bana verdiği bilgiye göre bu, ulaştırma şirketinin bütçesinde iki yüzüncü D metro hattının inşası için hemen israfa harcanacak olan iki milyarlık bir artış anlamına gelecektir.