BENGALURU: Yaklaşık bir haftadır, birçok ilçede trafik akışı değişiyor – herhangi bir büyük darboğaz yok gibi görünüyor ve taşıtlar yolda daha az zaman harcıyor. Netizenler, trafik polislerinden beklediklerinin bu olduğunu söylüyor.
Bir Twitter kullanıcısı Cuma günü şöyle yazdı: “Üstü geçti Hebbal viyadüğü Esteem alışveriş merkezinden döngü dış halkası ile sabah 9.30 civarında 12 dakikada. Kıdemli trafik polisi ve ekibi yolda görüldü. Her açıdan iyi bir kadroya sahiptiler. Namma Bengaluru sakinlerinin yıllardır istediği şey bu. Umut yardımı devam ediyor (sic).”
Peki, bunca gün sorun neredeydi ve onu çözmek için hangi çözümler bulundu? Polis, trafik özel komiseri MA Saleem’e göre, dokuz ana kavşakta sıkışıklığın giderilmesi sorunu büyük ölçüde çözdü. Ayrıca, merkezi iş bölgesinin işlek yollarındaki yasa dışı park etme konusunu da ele alıyor (MİA), BMTC otobüs duraklarını trafik ışıklarından/kavşaklardan uzağa taşımak ve özel komiserden polise kadar 3.700’den fazla trafik polisinin yollarda, özellikle yoğun saatlerde bulunması istenen sonuçları veriyor.
“Sabah ve akşam yoğun saatlerde bu dokuz kavşakta kamyon gibi ağır vasıta trafiğini kısıtladık. Kavşaklar: Hebbal Viyadüğü, Goraguntepalya, Silk Board, Iblur, Kadubeesanahalli, KR Puram, Sarakki (Kanakapura Yolu), KS Layout ve Banashankari otogarı. Bir araştırma, bu kavşaklardaki trafiğin yoğun saatlerde ağır taşıtların varlığından dolayı düzgün akmadığını ortaya çıkardı. Kaldırımlardan bu yana trafik akışı sorunsuz oldu” dedi. “Otobüs durakları kavşakların 100 metre arkasına veya önüne taşındı BMTC otobüsleri trafiği etkilemez” dedi.
Ayrıca Saleem, yolların açılması için okul yetkilileri ve velilerle görüştüklerini söyledi. “Mümkün olduğunca okul araçlarının veya özel araçların kurum binasına girerek çocukları bırakmasını veya almasını sağladık. Bu uygulama da olumlu sonuçlar veriyor. MİA’daki birçok ana yol, okul sırasında tampon tampona trafiğe sahne oldu. Şimdi aynı yollardaki trafik akışı giderek düzeliyor” dedi.
Gelecek planları sorulduğunda Saleem, “Çeşitli kavşaklardaki rahatlama devam edecek. Çeşitli kavşakları düzenli olarak izliyoruz.”
Bunu trafik polisi müfettişi söylüyor. “Bir istasyonda 30 çalışan varsa, en az 25 kişi yoğun saatlerde yolda olacaktır. Yargıdaki DCP’ler ve ACP’ler, trafik akışı, sinyal çalışması, yığılmalar vb. Konularda yerel müfettişlerle sürekli iletişim halinde olacak” dedi. “Otel, alışveriş merkezi, bar, restoran ve eğitim kurumları gibi ticari işletmelerin dışındaki yanlış park yerlerini temizlemek için ev bekçilerinden yardım alıyoruz. Her karakol, trafik akışının maksimum olduğu 15-20 kilit nokta belirledi.” ve izlenmelidir.”
Bir Twitter kullanıcısı Cuma günü şöyle yazdı: “Üstü geçti Hebbal viyadüğü Esteem alışveriş merkezinden döngü dış halkası ile sabah 9.30 civarında 12 dakikada. Kıdemli trafik polisi ve ekibi yolda görüldü. Her açıdan iyi bir kadroya sahiptiler. Namma Bengaluru sakinlerinin yıllardır istediği şey bu. Umut yardımı devam ediyor (sic).”
Peki, bunca gün sorun neredeydi ve onu çözmek için hangi çözümler bulundu? Polis, trafik özel komiseri MA Saleem’e göre, dokuz ana kavşakta sıkışıklığın giderilmesi sorunu büyük ölçüde çözdü. Ayrıca, merkezi iş bölgesinin işlek yollarındaki yasa dışı park etme konusunu da ele alıyor (MİA), BMTC otobüs duraklarını trafik ışıklarından/kavşaklardan uzağa taşımak ve özel komiserden polise kadar 3.700’den fazla trafik polisinin yollarda, özellikle yoğun saatlerde bulunması istenen sonuçları veriyor.
“Sabah ve akşam yoğun saatlerde bu dokuz kavşakta kamyon gibi ağır vasıta trafiğini kısıtladık. Kavşaklar: Hebbal Viyadüğü, Goraguntepalya, Silk Board, Iblur, Kadubeesanahalli, KR Puram, Sarakki (Kanakapura Yolu), KS Layout ve Banashankari otogarı. Bir araştırma, bu kavşaklardaki trafiğin yoğun saatlerde ağır taşıtların varlığından dolayı düzgün akmadığını ortaya çıkardı. Kaldırımlardan bu yana trafik akışı sorunsuz oldu” dedi. “Otobüs durakları kavşakların 100 metre arkasına veya önüne taşındı BMTC otobüsleri trafiği etkilemez” dedi.
Ayrıca Saleem, yolların açılması için okul yetkilileri ve velilerle görüştüklerini söyledi. “Mümkün olduğunca okul araçlarının veya özel araçların kurum binasına girerek çocukları bırakmasını veya almasını sağladık. Bu uygulama da olumlu sonuçlar veriyor. MİA’daki birçok ana yol, okul sırasında tampon tampona trafiğe sahne oldu. Şimdi aynı yollardaki trafik akışı giderek düzeliyor” dedi.
Gelecek planları sorulduğunda Saleem, “Çeşitli kavşaklardaki rahatlama devam edecek. Çeşitli kavşakları düzenli olarak izliyoruz.”
Bunu trafik polisi müfettişi söylüyor. “Bir istasyonda 30 çalışan varsa, en az 25 kişi yoğun saatlerde yolda olacaktır. Yargıdaki DCP’ler ve ACP’ler, trafik akışı, sinyal çalışması, yığılmalar vb. Konularda yerel müfettişlerle sürekli iletişim halinde olacak” dedi. “Otel, alışveriş merkezi, bar, restoran ve eğitim kurumları gibi ticari işletmelerin dışındaki yanlış park yerlerini temizlemek için ev bekçilerinden yardım alıyoruz. Her karakol, trafik akışının maksimum olduğu 15-20 kilit nokta belirledi.” ve izlenmelidir.”