BENGALURU: Güneybatı Demiryolu pazartesi dedi Yeshwantpur tren istasyonunun yeniden geliştirilmesine başlandı ve Haziran 2025’e kadar tamamlanması bekleniyor.
20 Haziran 2022’de Başbakan Narendra Modi, Yeshwantpur tren istasyonunun yeniden geliştirilmesinin temelini attı.
İhale, 18 Ekim’de Girdhari Lal Construction Pvt Ltd’ye 380 crore Rs bedelle verildi.
Yeniden geliştirilen istasyonun, şu anda 60.000 olan günde 1 lakh yolcudan daha fazla günlük beklenen trafiği karşılaması bekleniyor.
“Şantiye ofisi kuruldu ve çalışmaların ilk aşaması başladı. SWR’den yapılan basın açıklamasına göre sözleşme, bir ajansın projeyi tasarlama, tedarik etme, inşa etme ve teslim etme sorumluluğunun olduğu, anahtar teslimi sözleşme olarak da bilinen EPC (Mühendislik, Tedarik ve İnşaat Sözleşmesi) modunda yürütüldü. .
“Yeniden geliştirilen istasyon, hem gezginleri hem de halkı çeken bir ‘Şehir Merkezi’ işlevi görecek. Yolcuların sıkışıklığı önlemek için ayrı geliş/gidiş kapıları bulunan 216 metre genişliğinde bir hava kubbesi olacak. Platformun üzerinde önerilen çatı plazasında perakende satış alanları, yemek alanı, eğlence merkezleri vb. yer alacak. İstasyon binasında yolcuların yol bulmasını kolaylaştırmak için net bir şekilde tanımlanmış LED tabanlı tabelalar sağlanacak” denildi.
“Metro istasyonu tarafında (batı tarafında) yeni bir istasyon binası olacak, dört katlı bir bina. Peron 1 tarafında (G+5 yapısı) yakınında çok katlı bir otopark olacaktır. 1 numaralı peronun üzerinde, tıpkı bir havaalanında olduğu gibi, bir hava holüne doğrudan bağlantısı olan bir gidiş-geliş meydanı olacak. Hava kubbesinin çatı kaplaması gün ışığını direk alacak şekilde olacaktır. Ayrıca, kalabalıktan/tıkanıklıktan kaçınmak için iyi tanımlanmış indirme ve alma noktaları sağlanacaktır” denildi.
“Metro istasyonuna giden/gelen yolcuların rahatlığı için hava kubbesi seviyesinde metro istasyonuna bağlantı yapılması önerilmiştir. Kolay erişim için, doğu tarafında (şehir tarafı) doğrudan havalimanının kalkış meydanına bağlanan bir geçit olacaktır. Halkın rahatlığı için istasyonda tüm toplu taşıma modlarının kesintisiz entegrasyonu sağlanacak” dedi.
“Rampalar, asansörler ve özel tuvaletler sağlayarak yeniden geliştirilen istasyonun Divyang dostu olmasına özel önem veriliyor. Bina, Hindistan Demiryolları’nın enerji tasarrufu ve çevre korumaya olan bağlılığını vurgulayarak ‘yeşil’ bir bina olarak tasarlanacak. Su tasarrufu için etkin katı atık bertarafı, atık su deşarjı ve yağmur suyu toplama sistemi için önlemler alınacaktır” dedi.
Açıklamada, “Yeniden geliştirilen istasyonun mimarisi, Yeshwantpur Tren İstasyonu’nu modern, canlı Bengaluru şehrinin kentsel bir simgesi haline getiren fütüristik bir doğrusal tasarıma dayanıyor” diye ekliyor.
20 Haziran 2022’de Başbakan Narendra Modi, Yeshwantpur tren istasyonunun yeniden geliştirilmesinin temelini attı.
İhale, 18 Ekim’de Girdhari Lal Construction Pvt Ltd’ye 380 crore Rs bedelle verildi.
Yeniden geliştirilen istasyonun, şu anda 60.000 olan günde 1 lakh yolcudan daha fazla günlük beklenen trafiği karşılaması bekleniyor.
“Şantiye ofisi kuruldu ve çalışmaların ilk aşaması başladı. SWR’den yapılan basın açıklamasına göre sözleşme, bir ajansın projeyi tasarlama, tedarik etme, inşa etme ve teslim etme sorumluluğunun olduğu, anahtar teslimi sözleşme olarak da bilinen EPC (Mühendislik, Tedarik ve İnşaat Sözleşmesi) modunda yürütüldü. .
“Yeniden geliştirilen istasyon, hem gezginleri hem de halkı çeken bir ‘Şehir Merkezi’ işlevi görecek. Yolcuların sıkışıklığı önlemek için ayrı geliş/gidiş kapıları bulunan 216 metre genişliğinde bir hava kubbesi olacak. Platformun üzerinde önerilen çatı plazasında perakende satış alanları, yemek alanı, eğlence merkezleri vb. yer alacak. İstasyon binasında yolcuların yol bulmasını kolaylaştırmak için net bir şekilde tanımlanmış LED tabanlı tabelalar sağlanacak” denildi.
“Metro istasyonu tarafında (batı tarafında) yeni bir istasyon binası olacak, dört katlı bir bina. Peron 1 tarafında (G+5 yapısı) yakınında çok katlı bir otopark olacaktır. 1 numaralı peronun üzerinde, tıpkı bir havaalanında olduğu gibi, bir hava holüne doğrudan bağlantısı olan bir gidiş-geliş meydanı olacak. Hava kubbesinin çatı kaplaması gün ışığını direk alacak şekilde olacaktır. Ayrıca, kalabalıktan/tıkanıklıktan kaçınmak için iyi tanımlanmış indirme ve alma noktaları sağlanacaktır” denildi.
“Metro istasyonuna giden/gelen yolcuların rahatlığı için hava kubbesi seviyesinde metro istasyonuna bağlantı yapılması önerilmiştir. Kolay erişim için, doğu tarafında (şehir tarafı) doğrudan havalimanının kalkış meydanına bağlanan bir geçit olacaktır. Halkın rahatlığı için istasyonda tüm toplu taşıma modlarının kesintisiz entegrasyonu sağlanacak” dedi.
“Rampalar, asansörler ve özel tuvaletler sağlayarak yeniden geliştirilen istasyonun Divyang dostu olmasına özel önem veriliyor. Bina, Hindistan Demiryolları’nın enerji tasarrufu ve çevre korumaya olan bağlılığını vurgulayarak ‘yeşil’ bir bina olarak tasarlanacak. Su tasarrufu için etkin katı atık bertarafı, atık su deşarjı ve yağmur suyu toplama sistemi için önlemler alınacaktır” dedi.
Açıklamada, “Yeniden geliştirilen istasyonun mimarisi, Yeshwantpur Tren İstasyonu’nu modern, canlı Bengaluru şehrinin kentsel bir simgesi haline getiren fütüristik bir doğrusal tasarıma dayanıyor” diye ekliyor.