BENGALURU: Neredeyse bir yıllık gecikmenin ardından, bir Bruhat Bengaluru Mahanagara Palike (BBMP) yetkilisi, proje üzerindeki çalışmaların parlamento seçimleri sonrasına kadar başlama olasılığının düşük olduğunu söyledi.
BBMP’nin büyük proje için idari onayı almasıyla birlikte, en az 12 ana Bengaluru yolunu tahmini 227 crore Rs’lik bir maliyetle küresel standartlara yükseltmek için ihaleler başlatılacak.
Zamanları görüntüle
Bir iradenin olduğu yerde, bir yol vardır, derler. 12 ana Bengaluru yolunu iyileştirme projesi sıfırdan başlayacak ve yaklaşık bir yıl içinde bu taşıt yollarında sürmek çocuk oyuncağı olabilir – eğer son teslim tarihine uyulursa ve iş kalitesiz değilse. Cesaret verici olan, tahmini proje maliyetlerinin düşmüş olmasıdır. Başlangıçta KRDCL tarafından 1.116 Rs’ye sabitlendi ve CM’nin müdahalesinden sonra 594 Rs’ye revize edildi. BBMP daha sonra onu 227 crore Rs’ye düşürdü. Hala erken günler, ancak doğru yönde atılmış bir adım.
Tüm koridorlar, ayrı bisiklet yolları ve otobüs şeritleri olan tek tip bir ana taşıt yoluna sahip olacaktır. Projenin 11 ayda tamamlanması bekleniyor.
Düşük maliyetler
Başlangıçta yüksek proje maliyetleriyle ilgili şiddetli bir tartışmanın ardından, Karnataka Devlet Yol Geliştirme Şirketi Limited (KRDCL), projenin uygulanması için BBMP’ye devredilmesi talimatını verdi. Proje maliyeti başlangıçta 1.116 Rs olarak belirlenmişken, KRDCL’den mühendisler, başbakandan gelen bir raporun ardından Basavaraj BombaiRs 594 crore’a düşürmüştü.
Şimdi BBMP, aynı projeyi 227 Rs karşılığında üstlenecek – orijinal tahminin %20’sinden düştü. Projenin kullanıma sunulduğunu onaylayan HN jayasimhaBBMP’ye bağlı Yol Altyapısı (TEC) yönetici mühendisi TOI’ye projenin üç farklı paketten oluşacağını söyledi.
Jayasimha, “Üç paketin tümü 11 ayda tamamlanacak. Yüksek Yoğunluklu Koridorların geliştirilmesi ve Büyükşehir Belediyesi’nin 75 kavşağın geliştirilmesi için yaptığı bütçe duyurusu, Bengaluru’nun karayolu altyapısına büyük bir yenileme getirecek” diye açıklıyor Jayasimha.
Bir kopyası TOI tarafından görüntülenen ihale dokümanları (IFT), projenin üç paketinin de ayrıntılarını ortaya koydu (resme bakın).
74 Rs maliyetle inşa edilecek olan Paket 1, Chalukya Circle’dan Hebbal’a uzanan Ballari (KIA Yolu) Yolu’nu ve Goraguntepalya Kavşağı’ndan KR Puram’a uzanan ORR bölümünü içerir.
73 crore Rs maliyetle inşa edilecek olan Paket 2, Trinity Circle’dan OMR’ye Eski Madras Yolu koridorunu kapsayacak Benniganahalli ve KR Puram’dan Hoodi, ITPL, Hope Farm Junction ve KR Puram tren istasyonu üzerinden NH-648’e Medahalli düğümü (NH-75). Bir BBMP yetkilisi, “İkinci paket ayrıca ASC Center’dan Domlur, Marathahalli, Kundalahalli, Varthur ve Hope Farm üzerinden Kadugodi’ye giden Eski Havaalanı Yolu koridorunu da içeriyor” dedi.
3. pakette, Bengaluru’nun doğu, güney ve batı kesimlerindeki çeşitli yollar 80 Rs’lik bir maliyetle kaplanacak. Başka bir mühendis, “Üçüncü paket Hosur Yolu, Kanakapura Yolu, Magadi Yolu, Mysuru Yolu ve Tumakuru Yolu koridorlarını içeriyor” dedi.