Bengaluru’da toplam trafik ihlali sayısı artıyor; sinyal atlamasında %60’tan fazla düşüş | Bangalore haberleri

araru

New member
BENGALURU: 2022’de Bengaluru’da 1 crore trafik ihlali kaydedildi. Trafik polisi Komiser Ma Saleem kendi anlayışına göre dünyanın başka hiçbir şehrinin trafik kurallarını BTP (Bengaluru Trafik Polisi) oranında uygulamadığını söyledi.
Farklı suç alt grupları altında kaydedilen toplam vaka sayısı son dört yılda %32 arttı, ancak bazı yaygın suçlar önemli ölçüde azaldı veya hızla arttı, bu da sırasıyla farkındalık ve uygulamada artışa işaret ediyor. 2019’da 79 lakh trafik ihlali kaydedilirken, sayı 2020’de 84 lakh’a ve 2021’de 93 lakh’a yükseldi. 2022’de 1 crore vakası kaydedildi.

Toplam trafik ihlali sayısı zirve yapıyor;  Sinyal atlamalarında %60'ın üzerinde düşüş


Örneğin, alkollü araç kullanmaya yönelik baskı, dört yıllık bir süre içinde vakalarda yaklaşık %35’lik bir düşüşe yol açtı. Trafik polisi personeli TOI’ye, Aralık ayının en yüksek alkollü araç kullanma insidansına sahip olmasına rağmen, 2022’de 2021’e kıyasla daha az olay gördüklerini söyledi.
Benzer şekilde, BTP’ye göre, kavşaklara kurulan akıllı kameralar aracılığıyla denetim, sinyallerde bisikletçileri disipline etmeye yardımcı olabilirdi. Bu, 2019 ile 2022 arasında sinyal atlama vakalarındaki %60’lık düşüşe yansımıştır.

GÖRÜNTÜ ZAMANLARI

Trafiği düzene sokmaya hizmet etseler de, trafik ışıklarının birincil amacı yol kullanıcılarının güvenliğidir. Bu nedenle, bunu göz ardı etmek, sadece suçlunun pervasızlığı değil, aynı zamanda diğer yol kullanıcılarının yaşam ve uzuvlarına da tamamen aldırış etmemek anlamına gelir. Yine de bazı sürücülerin yoldaki arkadaşlarına karşı sabırsızlığı ve samimiyet eksikliği fırladı – öyle ki, kurallara özenle uyanlar kanunları çiğnemedikleri için azarlanıyorlar. Trafik polisinin tehdide karşı uyguladığı baskı takdire şayan ama daha da önemlisi gevşememeli.


“Trafik polislerinin bir sinyalin 50 ila 100 metre önünde durarak sinyalizasyondan geçen araçları selamlaması uygulamasına son verdik. Bunun yerine kavşaklarda durup kameralarla araçları birlikte izleme uygulamasına son verdik. sinyalleri atlamak için” Selim açıkladı.
Trafik yönetimi öncelikleri
BTP, trafik yönetimi öncelik listesinde de bazı değişiklikler yaptı. Trafik polisi, belirli alanlarda ve kavşaklarda tıkanıklığı gidermek için Bengaluru’daki ağır motorlu taşıtların veya yük gemilerinin giriş ve çıkış saatlerini yakından takip ediyor.
Saleem, “Bu konuda çok dikkatliyiz. Artık sabah 7’den 11’e ve 16:00’dan 21:00’e kadar büyük araçların şehre girmesine izin verilmiyor.” Buna ek olarak, polis yasa dışı park etme olaylarını bastırdı ve toplam vaka sayısını %11 artırdı. BTP’nin son dört yıllık verilerine göre, kaldırımlara park etme vakalarının sayısı %262 arttı.
“Kasksız araç kullanmak tespit edilmesi en kolay suçlardan biridir ve bu nedenle bu rakamlar her zaman yüksek olacaktır. Ancak, deneyimlerimize göre insanlar kurallara iyi yanıt veriyor. MG Yolu’nun kapsadığı merkezi iş bölgesinde, Shivajinagar ve çevredeki kavşaklarda kasksız sürüşü neredeyse hiç görmüyoruz. Ancak dikkatimiz artıyor ve kameraların yardımıyla bu ihlal kolayca tespit edilebiliyor’ diye açıklıyor Saleem.