Bengaluru’daki okullar, sohbet robotunu zekice alt etmek için ödevleri yeniden icat ediyor | Bangalore haberleri

araru

New member


BENGALURU: New York’ta okullar yasaklanmış olsa bile ChatGPT – a yapay zeka sohbet robotu – Öğrencilere verilen ödevlerde intihali önlemek için, Bengaluru’daki okullar teknoloji ve kötüye kullanımıyla başa çıkmanın yeni yollarını buluyor.
Bir yapay zeka araştırma şirketi olan OpenAI tarafından geliştirilen ChatGPT, insan benzeri yazılar üretebilen, detaylı cevapları olan ve takip sorularını cevaplayıp hatalarını kabul edebilen ChatGPT. New York devlet okulları, öğrencinin öğrenmesini olumsuz etkileyeceği endişesiyle aracı tüm cihazlardan ve ağlardan yasakladı.

Zamanları görüntüle

Teknoloji sayesinde, dünya çapında okul eğitimi pandemi sırasında büyük ölçüde kesintisiz devam etti. Ancak aynı teknoloji dikkatli kullanılmadığı takdirde zararlı olabilir. Öğretmenler için test, yapay zeka destekli intihali bir chatbot biçiminde tespit etmektir. Ebeveynlerin ve okulların bu tür zorluklarla başa çıkmada her zaman bir adım önde olmalarını sağlamaları gerekecektir. Bugün ev ödevleri ve hatta sınavlar dijital olarak manipüle edilebiliyor ve bu da geleneksel öğretme ve öğrenme yöntemlerini tamamen ortadan kaldırmakla ilgili soruları gündeme getiriyor. Teknoloji, öğrenmeyi baltalayacak bir araç değil, bir çocuğun entelektüel gelişimini sağlamalıdır.


Bu arada Bengaluru okulları da sorunu çözmek için kendi yollarını buluyor. Greenwood Lisesi gibi bazıları, onları ağlarından yasaklamaya devam etti. “Chatbot, çeşitli konulardaki soruları yanıtladığından, akademi de dahil olmak üzere çeşitli bağlamlarda kullanılabilmesi çok olası. Bu nedenlerle daha fazla inceleme altına alındı. Bu tür araçları teşvik etmiyoruz ve herkesin kullanması gerekir.” Greenwood Lisesi Uluslararası Okulu Direktörü Aloysius D’Mello, “Öğrenmeyi gerçekten engellediği için bunları kullanmanın olumsuz etkilerini anlamak için. Bu tür araçlar, öğrenciler üzerindeki olumsuz etkileri ve bu tür içeriğin özgünlüğü ve doğruluğu nedeniyle ağlarımızda yasaklanmıştır” dedi. .
Bununla birlikte, çoğu, doğrudan bir yasağın yardımcı olmayacağına inanıyor. “Bu kaçınılmaz. Orada. Cini şişeye geri koyamazsınız. Bir şeyle savaşmak veya yasaklamak yerine onu nasıl geliştirebileceğimize bakmalıyız. Dünyanın her yerinde botlar ve başka teknolojiler var. Biz sadece Bengaluru’daki Kanada Uluslararası Okulu Okul Müdürü Ted Mockrish, “insan olmanın ne anlama geldiğini öğrenmemiz gerekiyor” dedi.
“Onları doğrudan yasaklayarak, öğrenciler onları gizlice kullanmayı bırakmayacaklar ve turnitin.com gibi intihal yazılımlarını alt edecekler. Bunları yasaklamak ve kullanımı yeraltına itmek yerine, ChatGPT’yi yazmayı desteklemek ve geliştirmek için bir araç olarak nasıl kullanacağımıza bakıyoruz. , her zaman var olan özgünlük ihtiyacı ve intihal yapmama ihtiyacı etrafında dönen tartışmalar da dahil…” dedi.
Katılıyorum Vidyashilp Akademisi Okul Müdürü Kalai Selvi: “Öğrenciler için intihal, etik yazımın önemi, alıntılama ve çalışmanın özgünlüğü hakkında bir bilinçlendirme oturumu düzenliyoruz. Öğrencilerin öğrenmenin kendi emirlerinde olduğunu anlamaları gerekir. Bu bir öğrencilerin öğrenmesi gereken ahlaki pusula bileşeni.”
Pek çok okul şimdi bu zorlukla başa çıkmak için öğretmen yetiştirmeyi düşünüyor. “Yıllık öğretmen eğitimimizi zaten bu konu etrafında organize ettik. Değişimi durduramazsınız. Cevap, onu en iyi şekilde nasıl kullanabileceğimizde yatıyor. Öğretmenlerin kendilerini ölçeklendirmeleri ve ev ödevlerini yeniden icat etmeleri gerekiyor. , ancak bunu yapmakla ilgili olarak, ChatGPT’nin sizin için yapamayacağı bir şey. Whitefield Global School’dan Sharada Chandrashekhar, işbirliği, röportajlar yapmak ve fiziksel çalışmayla bir şeyler yapmakla ilgili olmalı” dedi.
Buna ek olarak, okullar ayrıca öğretmenleri intihali daha verimli bir şekilde belirlemeye yönelik araçlar kullanma konusunda donatır. Danimarka Akademisi Direktörü Shanthi Menon, “Öğretmenler intihali tespit etmek için araçlar kullanmak üzere eğitildiler. İntihal olduğundan şüphelendikleri herhangi bir gönderimi reddediyorlar. Öğrenciler bunun farkında ve bu nedenle tetikte,” diyor.