MUMBAI: Her şey planlandığı gibi giderse, birkaç gün içinde büyük kırmızı elektrikli otobüse binebilirsin. Şehir elektriğin ticari gidişatına tanık olacak çift katlı BEST genel müdürü Lokesh Chandra Cumartesi gecesi geçici olarak önümüzdeki hafta başlayacağını söyledi.
En az iki otobüsün şehirdeki bölgesel ulaşım ofislerine kaydedilmesi gerektiğini ve prosedürün birkaç gün içinde tamamlanabileceğini söyledi.
“Önümüzdeki hafta, vatandaşlar ilk iki elektrikli çift katlı otobüsün halka sunulduğunu görmeyi bekleyebilirler. Otobüsler muhtemelen Kurla’dan Bandra-Kurla Kompleksi’ne ve ayrıca CST Yolu üzerinden Santacruz’a giden birkaç güzergahın yanı sıra birkaç başka güzergah üzerinde çalışacak.” Chandra, filonun kademeli olarak arttığını söyledi.
Kaynaklar, 50 e-otobüsten oluşan ilk partiden geri kalan 48 otobüsün Mart ayı sonuna kadar yola çıkabileceğini söyledi.
Chandra, ilk filodaki diğer otobüslerin gelmesinden sonra, otobüslerin CSMT ve Churchgate istasyonlarından NCPA ve Cuffe Parade/Backbay’e giden güney Mumbai’deki güzergahlarda çalışabileceğini belirtti.
Elektrikli çift katlı, mevcut çift katlı araçlardaki tek kademeli yerine iki kademeli olacak. Bu, biniş veya iniş sırasında yolcuların sorunsuz hareket etmesini sağlar. Otobüslerde uygun süspansiyon, CCTV kamera, elektronik dönüş sinyalleri bulunacak ve bazı otobüslerde dijital biletleme için tap-in, tap-out tesisi bulunacaktır.
BEST filosunda şu anda dizelle çalışan 45 AC olmayan çift katlı araç var ve bunlar Haziran ayı sonuna kadar aşamalı olarak kullanımdan kaldırılacak.
bu e-çift kanatlı uçaklar BEST tarafından ıslak kiralama ile satın alınır. Yetkililer, 2022’de bir otobüsün hizmete girdiğini ve bu tür toplam 900 otobüsün Mumbai’ye getirilmesinin planlandığını da sözlerine ekledi.
Bir e-otobüs, otobüs başına 90 yolcuya kadar kapasite sunar. Bir yetkili, “Yolda 20 adede kadar binek otomobilin yerini alabilir ve aynı sayıda yolcuyu yolda daha az alanda taşıyabilir” dedi.
Önceki çift katlı araçlarda klima yoktu, yeni otobüs iyi klima, süspansiyon ve sessiz ile rahat olacak. Otobüs duraklarında bekleme sürelerini azaltacak ve yolculuk başına daha fazla ofis ziyaretçisinin transfer edilmesini ve toplu taşıma araçlarının emisyonsuz olmasını sağlayacaktır.