BENGALURU: Birlik Demiryolları Bakanı Ashwini Vaishnaw Pazar dedi Hint demiryolları Bengaluru banliyö demiryolu projesi için araziyi birkaç gün içinde teslim edecekti.
Burada interaktif bir oturumda muhabirlere konuşan, Vaishnaw “Bengaluru banliyö demiryolu projesini daha önce üç kereden fazla inceledim. Bazı düzenlemelere ihtiyaç vardı. Birkaç gün içinde araziyi K-RIDE’ye (projeyi yürüten özel amaçlı araç) teslim edeceğiz.”
Ekim 2020’de Merkez, Bengaluru banliyö demiryolu projesini onayladı, ancak yalnızca bir koridor (25 km Byappanahalli-Yeshwantpur-Chikkabanavara – Çılgın çizgi) davet edildi. Bu, Başbakan Narendra Modi’nin 40 yıldır bekleyen projeyi 40 ayda teslim etme sözüne rağmen. Proje dört koridordan oluşmaktadır.
Mart 2022’de L&T, Mallige Line için en düşük teklifi veren firma oldu, ancak Ağustos 2022’ye kadar iş emri verilmedi. Ancak demiryolları bu koridor için gerekli olan 91 dönümlük alanı teslim etmediği için şirket işe başlayamadı.
Vaishnaw, Bengaluru’nun günde 85 binden fazla yolcu tarafından kullanılan Mumbai benzeri banliyö hizmetlerine ihtiyacı olduğunu belirtti. “Şu anda Bengaluru için Bombay Banliyö Demiryolu hatlarında modern otobüslerle daha düşük maliyetle birinci sınıf bir banliyö sistemi üzerinde çalışıyoruz” diye ekledi.
Vande Bharat trenlerinin Bengaluru-Chennai güzergahında Shatabdi hızında çalıştırılması sorulduğunda, “Hızı artırmak için ray kapasitesini geliştirmemiz gerekiyor. km/s’den 110 km/s’ye ve ardından 130 km/s’ye ve daha sonra kademeli olarak 160 km/s’ye.”
Vaishnaw, mevcut nesil trenlerden daha üstün tasarımlara sahip olacak “birinci sınıf” bir Vande Metrosu inşa etmek için de adımlar attıklarını söyledi. “Bu yeni trenler banliyö seferleri için kullanılacak ve 1960’larda ve 1970’lerde tasarlanan trenlerin yerini alacak” dedi ve Aralık 2023’e kadar ilk hidrojenle çalışan treni piyasaya süreceklerini de sözlerine ekledi.
Burada interaktif bir oturumda muhabirlere konuşan, Vaishnaw “Bengaluru banliyö demiryolu projesini daha önce üç kereden fazla inceledim. Bazı düzenlemelere ihtiyaç vardı. Birkaç gün içinde araziyi K-RIDE’ye (projeyi yürüten özel amaçlı araç) teslim edeceğiz.”

Ekim 2020’de Merkez, Bengaluru banliyö demiryolu projesini onayladı, ancak yalnızca bir koridor (25 km Byappanahalli-Yeshwantpur-Chikkabanavara – Çılgın çizgi) davet edildi. Bu, Başbakan Narendra Modi’nin 40 yıldır bekleyen projeyi 40 ayda teslim etme sözüne rağmen. Proje dört koridordan oluşmaktadır.
Mart 2022’de L&T, Mallige Line için en düşük teklifi veren firma oldu, ancak Ağustos 2022’ye kadar iş emri verilmedi. Ancak demiryolları bu koridor için gerekli olan 91 dönümlük alanı teslim etmediği için şirket işe başlayamadı.
Vaishnaw, Bengaluru’nun günde 85 binden fazla yolcu tarafından kullanılan Mumbai benzeri banliyö hizmetlerine ihtiyacı olduğunu belirtti. “Şu anda Bengaluru için Bombay Banliyö Demiryolu hatlarında modern otobüslerle daha düşük maliyetle birinci sınıf bir banliyö sistemi üzerinde çalışıyoruz” diye ekledi.
Vande Bharat trenlerinin Bengaluru-Chennai güzergahında Shatabdi hızında çalıştırılması sorulduğunda, “Hızı artırmak için ray kapasitesini geliştirmemiz gerekiyor. km/s’den 110 km/s’ye ve ardından 130 km/s’ye ve daha sonra kademeli olarak 160 km/s’ye.”
Vaishnaw, mevcut nesil trenlerden daha üstün tasarımlara sahip olacak “birinci sınıf” bir Vande Metrosu inşa etmek için de adımlar attıklarını söyledi. “Bu yeni trenler banliyö seferleri için kullanılacak ve 1960’larda ve 1970’lerde tasarlanan trenlerin yerini alacak” dedi ve Aralık 2023’e kadar ilk hidrojenle çalışan treni piyasaya süreceklerini de sözlerine ekledi.