BENGALURU: Şehrin belediye sınırlarına görece yeni eklenen, Bomanahalli büyük ölçüde plansız büyüme ve hızlı nüfus artışından kaynaklanan birçok altyapı sorunuyla boğuşuyor. Çukurlar en yaygın endişe nedeni olmakla birlikte, yıllarca asfaltsız bırakılan yollar ve kamu hizmeti çalışanlarının tekrar tekrar asfalt yolları kazması diğer sorunlardır.
“Arkere ve Hongasandra Ana Yolu’nun birçok bölümü kazıldı. Bu, yayalar için yer bırakmıyor ve hatta sürücüler için yolu kaplıyor. Sözde bu kazıyı gerektiren proje, hiç dikkate alınmaksızın çok yavaş ve rahat bir hızda yürütülüyor. HSR Layout sakini ve sivil aktivist Lalithamba B.V., “Bommanahalli’de on yıldır asfaltlanmamış yollar var” dedi.
Cauvery Faz V projesi, Bangalore Su Temini ve Kanalizasyon Kurulu tarafından Bommanahalli’nin birçok yerinde uygulanıyor. Tamamlandığında, proje bölgedeki Bengaluru’ya nispeten geç katıldıkları için Cauvery su kaynağından yararlanma fırsatı bulamayan tüm sakinlere fayda sağlayacaktır. Ancak aynı sakinler TOI’ye, hız nedeniyle işin bir lütuftan çok bir lanet olduğunu söylediler.
Uttarahalli sakini K Arun Kumar, “Yetkililer su ve kanalizasyon boru hatları döşemek için yollar kazıyorlar. Ancak bundan sonra yolları orijinal standartlarına kavuşturmuyorlar. Tozlu yollar haline geliyorlar ve bu da çok fazla kirliliğe neden oluyor.” ve iki tekerlekli araçlar için güvenlik sorunları.”
Kanakapura’nın Fark Yaratanları (CMK) adlı bir sivil aktivizm grubu, bölgedeki yaklaşık sekiz mahalledeki sorunları düzenli olarak dile getiriyor. 12 yılı aşkın süredir kabus gibi çukurlardan ve kraterlerden muzdarip olan Anjanapura Çift Yolu, yaklaşık bir ay önce asfaltlandı. Ne yazık ki, sakinler hala iyi patikalar, kanalizasyonlar, sokak aydınlatmaları ve benzeri diğer ortak kamu tesislerini bekliyor.
“Bommanahalli bölgesinin sakinleri, ikinci sınıf vatandaşlar. CMK başkanı Abdul Aleem, beyaz kaplama, TenderSURE ve yaya yolları dahil olmak üzere büyük projelerin hiçbiri tamamlanmadı” dedi.
Vatandaşlar ayrıca kendi bölgelerindeki yaya yollarının eşit genişlikte olmadığından şikayet ettiler. Lalithamba, “Ne yazık ki, şehrimizde patikalar, kanalizasyon üzerindeki levhalardan başka bir şey değil. O zaman bile, bu levhalar doğru şekilde değil. Birçoğu kırılmış, çoğu sallanıyor ve bazıları yok. Bu, ciddi güvenlik endişeleri doğuruyor” dedi.
Toplantılarda çok şikayet, az eylem
Bilimsel olmayan bir şekilde inşa edilmiş hız tümsekleri, bölgedeki başka bir sorundur. Ancak, bazı kişiler TOI’ye mahalle komitesi toplantılarının şikayetlerle yüzleşmeye indirgendiğini ve ardından hiçbir çözümün uygulanmadığını söyledi.
“Geçtiğimiz yıl boyunca 197 Nolu Koğuş toplantılarıma düzenli olarak katılıyorum. Sakinlerin çoğu toplantılara katılmayı yeterince önemsemiyor, ancak şaşırtıcı bir şekilde, BBMP’yi temsil eden düğüm memuru ve yönetici mühendis yardımcısı dışında başka hiçbir temsilci yok. sivil toplum ortaya çıkıyor. Vasanthpura’dan Manjunath Reddy, katılım düşük olduğu ve olası çözümleri sunarken sorunlarımızı dile getirdiğimizde bile hiçbir işlem yapılmadığı için zamanımızı boşa harcıyoruz gibi geliyor” dedi.
“Arkere ve Hongasandra Ana Yolu’nun birçok bölümü kazıldı. Bu, yayalar için yer bırakmıyor ve hatta sürücüler için yolu kaplıyor. Sözde bu kazıyı gerektiren proje, hiç dikkate alınmaksızın çok yavaş ve rahat bir hızda yürütülüyor. HSR Layout sakini ve sivil aktivist Lalithamba B.V., “Bommanahalli’de on yıldır asfaltlanmamış yollar var” dedi.
Cauvery Faz V projesi, Bangalore Su Temini ve Kanalizasyon Kurulu tarafından Bommanahalli’nin birçok yerinde uygulanıyor. Tamamlandığında, proje bölgedeki Bengaluru’ya nispeten geç katıldıkları için Cauvery su kaynağından yararlanma fırsatı bulamayan tüm sakinlere fayda sağlayacaktır. Ancak aynı sakinler TOI’ye, hız nedeniyle işin bir lütuftan çok bir lanet olduğunu söylediler.
Uttarahalli sakini K Arun Kumar, “Yetkililer su ve kanalizasyon boru hatları döşemek için yollar kazıyorlar. Ancak bundan sonra yolları orijinal standartlarına kavuşturmuyorlar. Tozlu yollar haline geliyorlar ve bu da çok fazla kirliliğe neden oluyor.” ve iki tekerlekli araçlar için güvenlik sorunları.”
Kanakapura’nın Fark Yaratanları (CMK) adlı bir sivil aktivizm grubu, bölgedeki yaklaşık sekiz mahalledeki sorunları düzenli olarak dile getiriyor. 12 yılı aşkın süredir kabus gibi çukurlardan ve kraterlerden muzdarip olan Anjanapura Çift Yolu, yaklaşık bir ay önce asfaltlandı. Ne yazık ki, sakinler hala iyi patikalar, kanalizasyonlar, sokak aydınlatmaları ve benzeri diğer ortak kamu tesislerini bekliyor.
“Bommanahalli bölgesinin sakinleri, ikinci sınıf vatandaşlar. CMK başkanı Abdul Aleem, beyaz kaplama, TenderSURE ve yaya yolları dahil olmak üzere büyük projelerin hiçbiri tamamlanmadı” dedi.
Vatandaşlar ayrıca kendi bölgelerindeki yaya yollarının eşit genişlikte olmadığından şikayet ettiler. Lalithamba, “Ne yazık ki, şehrimizde patikalar, kanalizasyon üzerindeki levhalardan başka bir şey değil. O zaman bile, bu levhalar doğru şekilde değil. Birçoğu kırılmış, çoğu sallanıyor ve bazıları yok. Bu, ciddi güvenlik endişeleri doğuruyor” dedi.
Toplantılarda çok şikayet, az eylem
Bilimsel olmayan bir şekilde inşa edilmiş hız tümsekleri, bölgedeki başka bir sorundur. Ancak, bazı kişiler TOI’ye mahalle komitesi toplantılarının şikayetlerle yüzleşmeye indirgendiğini ve ardından hiçbir çözümün uygulanmadığını söyledi.
“Geçtiğimiz yıl boyunca 197 Nolu Koğuş toplantılarıma düzenli olarak katılıyorum. Sakinlerin çoğu toplantılara katılmayı yeterince önemsemiyor, ancak şaşırtıcı bir şekilde, BBMP’yi temsil eden düğüm memuru ve yönetici mühendis yardımcısı dışında başka hiçbir temsilci yok. sivil toplum ortaya çıkıyor. Vasanthpura’dan Manjunath Reddy, katılım düşük olduğu ve olası çözümleri sunarken sorunlarımızı dile getirdiğimizde bile hiçbir işlem yapılmadığı için zamanımızı boşa harcıyoruz gibi geliyor” dedi.