MUMBAI: BMC Andheri, Juhu’dan Dahisar’a kadar binaların ve kenar mahallelerin yeniden geliştirilmesinin önünü açan, Dahisar’da Havalimanları Kurumu Hindistan’a ait 58 dönümlük arazi için 473 Rs crore ödeyecek. 28 hektarlık alan, banliyölerin en büyüğü olan park/bahçe olarak geliştirilecek.
Belediye komiseri ve yöneticisi IS Chahal, Dahisar’daki yüksek baz istasyonlarından kaynaklanan yükseklik kısıtlamalarının ortadan kalkacağını ve binaların 25 metreye kadar yükselmesine ve onları finansal olarak uygun hale getireceğini söyledi. “BMC, 473 Rs ödeyerek binlerce binanın yeniden geliştirilmesinin önünü açacak ve bu da sosyal yapıya en az 50.000 Rs crore ödül getirecek” dedi.
Perşembe günü bir mektupta AAI Başkan Sanjeev Kumar, Chahal, “Şu anda, AAI tarafından Andheri West, Juhu’daki kendi arazilerine ve referans alınan araziye yüksek frekanslı iletişim ekipmanı kuruldu. Bu yüksek frekanslı iletişimin kurulduğu yerin içinde ve çevresinde uygulanan binalar Bu kısıtlamaların bir sonucu olarak, bazı gecekondu yeniden geliştirme ve rehabilitasyon projeleri, ticari uygulanabilirliklerini engelleyen azaltılmış bina yükseklikleri alıyor.
2017’de sendika kabinesi, arazinin bir metro otoparkı için kullanılmasını ve Gorai’deki eyalet hükümetinin arazisiyle takas edilmesini onayladı. Ancak AAI, Gorai arazisi için doğrudan hesaplama oranının Dahisar’dan daha düşük olduğuna dikkat çekerek aradaki farkın peşin ödenmesini talep etti. Daha önce, Mumbai ve MMR’deki metro projelerinin çoğunu yürüten Mumbai Büyükşehir Bölgesi Kalkınma Otoritesi (MMRDA) ödemeyi kabul etmişti.
Chahal, “Eyalet hükümeti, metronun Aarey veya Kanjurmarg’da yapılmasına karar verildiği için 2018-2019’da Dahisar’daki kulübesini yıktı. Bundan sonra arazi hakkında herhangi bir karar verilmedi” dedi.
Eyaletin kentsel gelişim departmanı geçen hafta BMC’ye araziyi AAI’den devralmasını emretti. Karşılığında AAI’ye Gorai’de 40 dönümlük devlet arazisi teklif edilecek ve 473 Rs olan fiyat farkı BMC tarafından ödenecek.
Chahal, banliyölerdeki en büyük park/bahçenin 2 ila 7 hektar arasında olduğunu söyledi. “Azad Meydan veya Oval Meydan gibi kimse yok ve insanlar genellikle banliyölerin üvey anne muamelesi gördüğünden şikayet ediyor. İkincisi, yüksek frekanslı radarlar kıtalararası uçuşlar için ve Gorai arazisi baz istasyonlarının kurulabileceği bir tepe, dedi.
Daha sonra hükümete, araziyi bir park/bahçe olarak geliştirecek olan BMC’ye bağışlamasını teklif etti.
Belediye komiseri ve yöneticisi IS Chahal, Dahisar’daki yüksek baz istasyonlarından kaynaklanan yükseklik kısıtlamalarının ortadan kalkacağını ve binaların 25 metreye kadar yükselmesine ve onları finansal olarak uygun hale getireceğini söyledi. “BMC, 473 Rs ödeyerek binlerce binanın yeniden geliştirilmesinin önünü açacak ve bu da sosyal yapıya en az 50.000 Rs crore ödül getirecek” dedi.
Perşembe günü bir mektupta AAI Başkan Sanjeev Kumar, Chahal, “Şu anda, AAI tarafından Andheri West, Juhu’daki kendi arazilerine ve referans alınan araziye yüksek frekanslı iletişim ekipmanı kuruldu. Bu yüksek frekanslı iletişimin kurulduğu yerin içinde ve çevresinde uygulanan binalar Bu kısıtlamaların bir sonucu olarak, bazı gecekondu yeniden geliştirme ve rehabilitasyon projeleri, ticari uygulanabilirliklerini engelleyen azaltılmış bina yükseklikleri alıyor.
2017’de sendika kabinesi, arazinin bir metro otoparkı için kullanılmasını ve Gorai’deki eyalet hükümetinin arazisiyle takas edilmesini onayladı. Ancak AAI, Gorai arazisi için doğrudan hesaplama oranının Dahisar’dan daha düşük olduğuna dikkat çekerek aradaki farkın peşin ödenmesini talep etti. Daha önce, Mumbai ve MMR’deki metro projelerinin çoğunu yürüten Mumbai Büyükşehir Bölgesi Kalkınma Otoritesi (MMRDA) ödemeyi kabul etmişti.
Chahal, “Eyalet hükümeti, metronun Aarey veya Kanjurmarg’da yapılmasına karar verildiği için 2018-2019’da Dahisar’daki kulübesini yıktı. Bundan sonra arazi hakkında herhangi bir karar verilmedi” dedi.
Eyaletin kentsel gelişim departmanı geçen hafta BMC’ye araziyi AAI’den devralmasını emretti. Karşılığında AAI’ye Gorai’de 40 dönümlük devlet arazisi teklif edilecek ve 473 Rs olan fiyat farkı BMC tarafından ödenecek.
Chahal, banliyölerdeki en büyük park/bahçenin 2 ila 7 hektar arasında olduğunu söyledi. “Azad Meydan veya Oval Meydan gibi kimse yok ve insanlar genellikle banliyölerin üvey anne muamelesi gördüğünden şikayet ediyor. İkincisi, yüksek frekanslı radarlar kıtalararası uçuşlar için ve Gorai arazisi baz istasyonlarının kurulabileceği bir tepe, dedi.
Daha sonra hükümete, araziyi bir park/bahçe olarak geliştirecek olan BMC’ye bağışlamasını teklif etti.