Bmc: Sena (ubt), Bmc 263 Crore Kent Mobilyası İhalesi Konusunda Mahkemeye Çıktı | Bombay haberleri

EnondeR

New member


MUMBAI: Shiv Sena (UBT) lideri ve eski bakanı Aaditya Thackeray Cuma günü yaptığı açıklamada, partisinin, kalemlerde %100 maliyet artışı olduğunu iddia ederek BMC’nin 263 Rs’lik şehir mobilyası ihalesine karşı mahkemeye gideceğini söyledi. BMC projenin bir parçası olarak satın almaktı.
Aaditya, konuyu BJP Milletvekili Mihir Kotecha’nın bu ihalede “şike” olduğunu iddia etmesinden iki ay sonra ele aldı. Ocak ayında belediye komiseri Iqbal Chahal’a yazdığı bir mektupta Kotecha, iddiaya göre numuneleri manipüle ederek şirketin ihaleyi kazanacağını tahmin etmişti. BJP, bu projede ‘büyük bir şike’ olduğunu söylemiş ve kazanan şirketin adını Chahal’a vermişti.
“BMC yöneticilerinin bürokrat mı yoksa diktatör mü olduğunu bilmiyoruz, çünkü tüm yönetim muğlak bir şekilde çalışıyor. Tüm görevler, CM’nin ofisi olan kentsel gelişim departmanı (UD) tarafından verilir. Kotecha BMC’yi yazmıştı, o iktidardan, bizim partimizden değil. Tüm kalemlerin maliyeti arttı. Bunların hangi kalemler olduğunu bile bilmiyoruz ve bir müteahhitten tüm kalemleri aldıkları için ihalelerde karteller çıkıyordu. Ekiciler ve sıralar koyacaklar… 40.000 sıra. Aaditya, anayasaya aykırı CM’nin mitinglerinde boş koltuk görmeyi sevdiğini biliyoruz, ancak BMC bu yedek kulübelerini nereye koyacak?” dedi.
“Bu dolandırıcılık bir BJP MLA tarafından ifşa edildi ve o bile yanlış cevaplar aldı. Bunu mahkemeye taşıyıp soruşturma talep ediyoruz. Aaditya Cuma günü Vidhan Bhavan’da yaptığı açıklamada, “Ancak hükümetimiz iktidara geldiğinde, tüm bu dolandırıcılıkları araştıracağız ve suçlular hapse girmek zorunda kalacak.”
Kotecha’nın iddialarının ardından BMC, tüm departmanlarda standart spesifikasyonlarla tekdüzeliği korumak için 10 şehir mobilyası ürününün tamamını tek bir ajans aracılığıyla satın almaya karar verdiğini açıklamıştı. BMC, ihale sürecinde gerekli incelemenin yapıldığını ve dolandırıcılık iddiasının reddedildiğini söylemişti. BMC ayrıca tüm isteklilerin numunelerinin test kriterlerini geçtiğini söyledi.
“Bir yaya yolunda aynı anda farklı makamların çalışması ve bu nedenle birden fazla kazıya teslim olarak kaosa yol açmaması için çalışmalar trafik servisinden mühendisler tarafından denetlenecek ve yürütülecek. Bu, iyi bir planlama, denetim ve sıralı kalitede çalışma sağlar. Bir kez daha, trafik ve yol departmanındaki mühendisler ‘önce yaya’ politikası konusunda bilgili. Bazı kalemler için, kusurlara karşı sorumluluk süresi 10 yıldır, bu da katı kaliteyi garanti eder,” diyen BMC, bölge ofisi gereksinimlerinin konsolide edildiğini de sözlerine ekledi.