Bombay havaalanı tıkanıklık önleyici tedbirler diyor | Bombay haberleri

EnondeR

New member
MUMBAI: Yıl sonu seyahatinin metro havalimanlarına bir yolcu seli getirmesi beklenirken, sivil Havacılık sekreter, Mumbai ve Çarşamba günü trafik sıkışıklığı sorunları hakkında bir inceleme toplantısı düzenledi Bengaluru havaalanı yetkililer ve operatörlerin yolcu trafiğindeki artışla orantılı tesisler sağladığını vurguladı.
Hükümet, havaalanlarının, sosyal medya akışlarında ve terminal binalarındaki tabelalarda, havaalanı girişi, güvenlik kapısı vb. gibi çeşitli temas noktalarındaki bekleme süreleriyle ilgili gerçek zamanlı verileri yayması gerektiğini söyledi. Mumbai Havalimanı (@CSMIA_Official), Salı günü Twitter hesaplarına bekleme sürelerini yüklemeye başladı ve şu ana kadar bu iki iletişim noktasının aldığı süre 5 dakikadan az.
Toplantıda Sivil Havacılık Genel Sekreteri Rajiv Bansal üst düzey sivil havacılık emniyet ve güvenlik düzenleyicileri ile birlikte, yoğun saatlerde tıkanıklığı azaltmak için Bengaluru ve Mumbai havalimanlarında alınan önlemlerin bir değerlendirmesini yaptı. Havalimanı işletmecileri ayrıca, tüm havayollarının check-in kontuarlarında yeterli personel bulunmasını, güvenlik şeritlerinin sayısını artırmak için ek X-ray ekipmanının yerleştirilmesini, uçuş programının yoğun saatlerde güvenlik şeritlerinin mevcudiyetine göre ayarlanmasını ve Sivil havacılık bakanlığı yaptığı basın açıklamasında, ilgili tüm bilgilerin yolculara dağıtıldığını söyledi. Açıklamada, “Havalimanı işletmecileri, herhangi bir yoğun talep senaryosuna hazır olmak için ek kapasite kurmalı ve sistemlerini ve süreçlerini gerektiği şekilde yeniden tasarlamalıdır.”
Bu yılın büyük bölümünde, Hindistan’ın günlük iç hat yolcu hacmi, en yoğun seyahat günü olan hafta sonlarında bile 4 lakh’ın altında kaldı. Yolcu trafiği son haftalarda arttı ve Aralık ayı başlarında Covid öncesi sayıları aştı. Salı günleri hava yolculuğu için zayıf bir gün, ancak Aralık ayındaki üç Salı gününde de günlük yolcu trafiği 4 lakh idi. Delhi havaalanında güvenlik kontrolü için bekleme süresi önemli ölçüde artarken, Mumbai’de şu ana kadar büyük bir değişiklik kaydedilmedi. Bombay, göçmen kontuarlarındaki kuyruklarla ilgili haberlerde yer alıyor, ancak göçmenlik ve gümrük, doğrudan hükümet tarafından yürütülen egemen işlevlerdir.
Bu arada MİAL, bayram dalgasıyla başa çıkmak için alınan önlemleri sıraladı. Bunlar, güvenlik işleme alanındaki yolcu ayak seslerini yakından izlemek için havaalanı operasyon ekibi tarafından kullanılan dijital bir araç olan Yolcu Akışı ve Kuyruk İzleme Sistemini içerir. MIAL, Otomatik Tepsi Alma Sisteminde (ATRS) ret oranlarını azaltmak için güvenlik kısıtlamalı öğelerin çıkarılması için ön güvenlik kontrolünde bir ekip konuşlandırıldığını belirterek, ATRS makinelerinin sonunda konuşlandırılan personelin hızlı bir şekilde alınmasını sağladığını da sözlerine ekledi. güvenlik tepsileri için geri dönüş süresi.
Havaalanı, kuyrukları yönetmek ve yaşlı vatandaşlara ve kucağında çocuk bulunan yolculara öncelik vermek için güvenlik kontrol noktalarında personel görevlendirdiğini söyledi; yolculara belirlenmiş kontuarlara kadar eşlik etmek için Göçmenlik Bürosunda; proaktif yolcu yardımı için kaldırım kenarında, giriş kapılarındaki kuyrukları yönetmek, kendi kendine bırakma kiosklarında ve geleneksel check-in kontuarlarını rahatlatmak için check-in kiosklarında. MIAL, “Yolcu sayısında ani bir artış olması durumunda hareket saatlerine göre yolculara öncelik verilecektir.”
10 Aralık Cumartesi günü, Mumbai havaalanı 24 saat içinde 1,11 lakh iç hat yolcu rekoru kırdı ve bu, tarihinde şimdiye kadar taşınan en yüksek iç hat yolcu sayısı oldu. 22 Aralık 2017’de pandemiden önce işlenen 1,06 bin iç hat yolcu ile önceki bir günlük rekoru kırdı.