Bombay: Mega operasyonda Carnac köprüsü yerle bir edildi; ’19 ayda yeni’ | Bombay haberleri

EnondeR

New member
MUMBAI: 150+ yaşındaki Carnac Köprüsü arasında CSMT ve Mescit istasyonları 500’den fazla kişinin eylem halinde olduğu dev bir operasyonun ve Merkez Demiryolunun ana ve liman hatlarında 16-19 saat süren mega blokların ardından Pazar günü demiryolları tarafından söküldü.

gfx


Köprü, BMC’nin yeniden inşası için ilk kez ihale açmasından altı yıl sonra ve IIT-Bombay’ın köprünün aşınmış ve güvensiz olduğunu ilan etmesinden dört yıl sonra 50 gaz kesiciyle 44 parçaya bölündü. Köprüde 10 demiryolu hattını kapsayan toplam yedi açıklık kaldırıldı.

gfx


Ek belediye komiseri P Velrasu, köprünün 19 ay içinde yeniden inşa edileceğini söyledi. Yeniden yapılan köprü daha geniş, daha yüksek ve daha uzun olacaktır.
CR tarafından yıkılan Carnac köprüsü BMC tarafından yeniden inşa ediliyor
Pazar günü sökülen Carnac Köprüsü, raylardaki güvenliği denetleyen demiryolları ile BMC tarafından tahmini 50 crore Rs maliyetle yeniden inşa edilecek. Merkez Demiryolu (CR) sözcüsü, “İş rekor sürede tamamlandı ve tren seferleri planlanandan önce yeniden başladı” dedi. CR ana ve liman hatlarındaki mega blok nedeniyle Dadar, Wadala, Byculla ve LTT istasyonlarında büyük bir kalabalık oluştu. Dadar ve LTT’de birkaç uzun mesafe yolcu treni iptal edildi veya kısaca durduruldu.
Ayrıca insanlar, Byculla/Wadala ve CSMT arasında tren olmadığında onları varış noktalarına götürmek için otobüsler için normalden daha fazla sayıda sıraya girerken, birçok taksi şoförü yelken açmayı reddetti. Cumartesi gecesi, Byculla istasyonundaki kalabalık kontrol edilemeyecek kadar yüksek seviyelere çıktı (yetkililere göre), ardından BEST, Pazar sabahından itibaren Byculla ve Dadar istasyonlarının dışına müfettiş otobüsleri yerleştirdi. WR’de, Dadar ve Parel’den gelen birçok yolcu Mumbai’nin güneyine seyahat etmek için Western Line’a geçtiğinden, hizmetler hafta içi olduğu gibi tam kapasiteyle çalışıyordu.
Üçü 350 tonluk ve biri 500 tonluk olmak üzere dört vinç kullanılarak, Carnac köprüsündeki toplam yedi açıklık, yerleştirme hatlarını da içeren on demiryolu hattını kapsıyordu.
Köprünün Hintçe, Gujarati ve İngilizce olmak üzere üç dilde eski işaretleri vardı ve 1868 sayıları ve köprünün adı dört taraftaki plaketlere yazılmıştı. Bir yetkili, toplam altı taş levhanın kaldırıldığını ve CSMT’nin miras bölümünde korunacağını belirterek, bunların yeni köprüye de gömülebileceğini sözlerine ekledi.
BMC, Carnac ve Hancock köprülerinin yıkılması için demiryollarına toplam 2,6 Rs ödedi. BMC’den Velrasu, “İskelenin inşaatı Mart/Nisan 2023’te tamamlanacak. Ambala’da fabrikasyon çoktan başladı. Fabrikasyon kiriş Ocak sonunda şantiyeye getirilecek. Ondan sonra şantiyede montaj yapılacak. Nihai Kirişin açılışı geçici olarak önümüzdeki yıl Mayıs ayında yapılacak ve ardından ikinci kirişin açılışı Ekim 2023’te yapılacak. batı tarafındaki girişler, ilk kiriş fırlatılmadan önce yapılacaktır.”
BMC, Carnac köprüsünün yeniden inşası için Kasım 2016’da ihale açtı. Ancak yetkililer, 2016’nın başlarında yıkılan Hancock Köprüsü’nün yeniden inşası devam ettiği için planın devam edemeyeceğini söylediler. Yeni Hancock Köprüsü Ağustos ayında açıldı. CR’nin şefi PRO Shivaji Sutar, Carnac hakkında şunları söyledi: “Megablok Cumartesi günü saat 23:00’te başladı ve ana hatta Pazar günü saat 16:00’a kadar sürdü, burada yavaş ve hızlı hizmetler programın on dakika ilerisinde yeniden başladı. Blok olmasına rağmen liman hattı hizmetleri saat 17.50’de yeniden başladı. akşam 8’de orada biter.” Demiryolu bahçesindeki köprü bölümünün sökülmesi çalışmaları Pazar günü gece yarısından sonra da devam etti.
CR Genel Müdürü Anil Kumar Lahoti şunları söyledi: “Kapsamlı hazırlık çalışmaları, yenilikçi plan, dikkatli planlama ve yerel sivil toplum kuruluşlarıyla koordinasyon, bu devasa görevi planlanandan önce tamamlamamızı sağladı. Blok aynı zamanda bir ” diğer birçok bakım çalışması. raylar, OHE ve gölge bloklardaki sinyalizasyon çalışmaları, demiryollarını gelecekteki blok süresinden yaklaşık 900 saat kurtardı.”