İnşaat işçileri aynı zamanda planlanan güzergahın diğer ucunda, Kladno ile Kladno-Ostrovec arasında da çalışıyor. Şu anda Bubny’deki yeni istasyon binasının temel döşemesini betonluyorlar ve ayrıca üst geçit için sütunlar inşa ediyorlar.
Kupka, Bubny ile Výstaviště arasındaki bölümün maliyetinin 3,79 milyar CZK, Kladno’da ise 3,69 milyar CZK olduğunu söyledi. “Bu, şu anda Çek demiryollarına yapılan en önemli yatırımlardan biri. Bu, uzun süredir tartışılan şeyin, yani Prag’ın merkezi, Václav Havel Havaalanı ve Kladno arasındaki modern demiryolu bağlantısının fiilen hayata geçirildiği anlamına geliyor” dedi Kupka.
Demiryolu İdaresi CEO’su Jiří Svoboda’ya göre projenin maliyeti 50 milyar CZK’ya yakın olacakken, Demiryolu İdaresi bunu daha önceki yıl 43 milyar olarak tahmin etmişti. “Oldukça önemli bir unsur da Dejvice’deki tünelin fiyatlandırılması olacak” diye ekledi.
Demiryolu İdaresi’ne göre, köprü yapılarının temelleri şu anda Prag’ın Bubny kentinde inşa ediliyor. Bubny istasyonu inşaat tamamlandıktan sonra dört hatlı olacak ve aynı zamanda Vltavská metro istasyonuna da daha yakın olacak. Dukelskych hrdinů caddesi üzerindeki orijinal köprünün sökülmesinden sonra işçiler aynı zamanda yeni Praha Výstaviště durağının temellerini de inşa ediyorlar.
Kladno bölümünde Demiryolu İdaresi ikinci bir hat inşa edecek, istasyon binasını yenileyecek ve yeni platformlar inşa edecek. Svoboda, “Yıl sonunda Kladno’da bir platform faaliyete geçecek” dedi. Trenlerin 2024 yılının ikinci yarısında hattı daha verimli kullanabileceklerini sözlerine ekledi.
Ona göre hattın modernizasyonu vatandaşların Prag merkezine bireysel ulaşımla mı yoksa toplu taşımayla mı gitmesi gerektiği konusundaki düşüncelerini değiştirecek. “Kladno’dan Prag’ın merkezine arabayla yaklaşık 30 dakikada ulaşacağız” diye ekledi.
Demiryolu İdaresi’ne göre, Prag’dan Kladno’ya giden demiryolunun Václav Havel Havalimanı’na bağlantı sağlayacak şekilde modernleştirilmesi projesi ondan fazla binaya bölünmüş durumda. Bunlardan Negrelli viyadüğünün yeniden inşası tamamlandı.
Bu yıl Demiryolu İdaresi, Ruzyní ile Kladno arasındaki inşaat ve Praha Masarykovo nádraží istasyonunun modernizasyonu için ihaleler açmayı planlıyor. Bunu, Prag-Ruzyně ile Václav Havel Havaalanı arasındaki bölüm ve doğrudan havaalanındaki istasyonun yeni inşaatı ile ilgili çalışmalar takip etmelidir.
2025’ten itibaren yeni Praha-Výstaviště durağı ile Praha-Ruzyně istasyonu arasındaki üç bölümün yeniden inşası planlanıyor. Son olarak havalimanı ile Kladno arasında doğrudan bağlantı sağlayacak olan sözde yuvarlama gündeme gelecek. Svoboda, “Bu on yılda Prag’dan Václav Havel Havalimanı’na arabayla gideceğimize inanıyorum” diye ekledi.
Kupka, Bubny ile Výstaviště arasındaki bölümün maliyetinin 3,79 milyar CZK, Kladno’da ise 3,69 milyar CZK olduğunu söyledi. “Bu, şu anda Çek demiryollarına yapılan en önemli yatırımlardan biri. Bu, uzun süredir tartışılan şeyin, yani Prag’ın merkezi, Václav Havel Havaalanı ve Kladno arasındaki modern demiryolu bağlantısının fiilen hayata geçirildiği anlamına geliyor” dedi Kupka.
Demiryolu İdaresi CEO’su Jiří Svoboda’ya göre projenin maliyeti 50 milyar CZK’ya yakın olacakken, Demiryolu İdaresi bunu daha önceki yıl 43 milyar olarak tahmin etmişti. “Oldukça önemli bir unsur da Dejvice’deki tünelin fiyatlandırılması olacak” diye ekledi.
Demiryolu İdaresi’ne göre, köprü yapılarının temelleri şu anda Prag’ın Bubny kentinde inşa ediliyor. Bubny istasyonu inşaat tamamlandıktan sonra dört hatlı olacak ve aynı zamanda Vltavská metro istasyonuna da daha yakın olacak. Dukelskych hrdinů caddesi üzerindeki orijinal köprünün sökülmesinden sonra işçiler aynı zamanda yeni Praha Výstaviště durağının temellerini de inşa ediyorlar.
Kladno bölümünde Demiryolu İdaresi ikinci bir hat inşa edecek, istasyon binasını yenileyecek ve yeni platformlar inşa edecek. Svoboda, “Yıl sonunda Kladno’da bir platform faaliyete geçecek” dedi. Trenlerin 2024 yılının ikinci yarısında hattı daha verimli kullanabileceklerini sözlerine ekledi.
Ona göre hattın modernizasyonu vatandaşların Prag merkezine bireysel ulaşımla mı yoksa toplu taşımayla mı gitmesi gerektiği konusundaki düşüncelerini değiştirecek. “Kladno’dan Prag’ın merkezine arabayla yaklaşık 30 dakikada ulaşacağız” diye ekledi.
Demiryolu İdaresi’ne göre, Prag’dan Kladno’ya giden demiryolunun Václav Havel Havalimanı’na bağlantı sağlayacak şekilde modernleştirilmesi projesi ondan fazla binaya bölünmüş durumda. Bunlardan Negrelli viyadüğünün yeniden inşası tamamlandı.
Bu yıl Demiryolu İdaresi, Ruzyní ile Kladno arasındaki inşaat ve Praha Masarykovo nádraží istasyonunun modernizasyonu için ihaleler açmayı planlıyor. Bunu, Prag-Ruzyně ile Václav Havel Havaalanı arasındaki bölüm ve doğrudan havaalanındaki istasyonun yeni inşaatı ile ilgili çalışmalar takip etmelidir.
2025’ten itibaren yeni Praha-Výstaviště durağı ile Praha-Ruzyně istasyonu arasındaki üç bölümün yeniden inşası planlanıyor. Son olarak havalimanı ile Kladno arasında doğrudan bağlantı sağlayacak olan sözde yuvarlama gündeme gelecek. Svoboda, “Bu on yılda Prag’dan Václav Havel Havalimanı’na arabayla gideceğimize inanıyorum” diye ekledi.