Çek Demiryollarının güvenlik görevlileri de trenlerde düzeni sağlıyor, Yeni Yıldan itibaren daha fazla devriye olacak

EnondeR

New member
Altı bin kişilik Nike spor ayakkabı modeli nedeniyle soygun. Mevcut tren suçları da buna benziyor. “Sahipler, eğer spor ayakkabılarını onlara ödünç vermezse suratına yumruk atmakla tehdit etmeye başladılar. Prag polisi sözcüsü Jan Rybansky, Haziran saldırısını şöyle anlattı: Yaralı taraf onlara bu yüzden ayakkabıları verdi.


İnsanlardan, trenlerden veya demiryolu tesislerinden hırsızlık, kamu düzenine ve sivillerin bir arada yaşamasına karşı suçlar, alkol ve uyuşturucu bağımlılığıyla ilgili suçlar. Trenlere ve istasyonlara püskürtücü saldırıları da istisnai değil. Polis tüm bunlarla, her gün 90.000 kişinin geçtiği Prag merkez istasyonunda uğraşmak zorunda kalıyor. Ekim ayında, Hlavní nádraží – západ bölgesinde suç soruşturmacıları 180’den fazla suç kaydetti.


Ekim ayında Smíchov istasyonuyla ilgili sekiz düzine yasa ihlali yaşandı. Ekim ayında doğrudan Holešovice tren istasyonunda neredeyse iki düzine vaka görüldü. Polis raporlarına ve suç haritalarına göre hırsızlar diğer şeylerin yanı sıra istasyonlardan araba da çalıyor.


doğuya doğru Fleming



Capitol’ün kendisi “Flamendraks” adı verilen gece bölgesel bağlantılarıyla temsil edilmektedir. “Agresif sarhoşlar ve uyuşturucu bağımlıları, evsiz insanlar. Çoğunlukla Prag’dan Kolín’e giden “esk” hatlarda tren kondüktörü olarak çalışan Jiří, “Bu insanlar genellikle öngörülemez oluyor” diyor.


Daha fazla devriyenin devreye girmesi sayesinde bu kadar çok hoş olmayan karşılaşmalar veya hasarlı trenler olmamalı. “Devriyeler yolculardan ve tren personelinden olumlu tepkiler alıyor. Neredeyse her gün devriyeler, diğer şeylerin yanı sıra, insanların ulaşımdan uzaklaştırılmasına yardımcı oluyor. ČD sözcüsü Lukáš Kubát, “Bunlar seyahat belgesi olmayan yolcular, alkol veya uyuşturucu etkisi altındaki kişilerdir” dedi. Sonbaharda şu ana kadar yalnızca altı devriye çalıştı.


“Kırktan fazla sabah ve akşam servisinde güvenliği denetliyorlar. Aynı zamanda bazı geri dönüş istasyonlarında güvenliği arttırıyoruz” dedi ČD’nin yolcu taşımacılığından sorumlu genel müdür yardımcısı Jiří Ješeta.


Devriye üyelerinin tren hizmetine katılmadan önce bir takım şartları yerine getirmeleri gerekiyor. “Demiryolu tersanesine girmek için eğitimden geçmeniz gerekiyor. Güvenlik teşkilatının her çalışanının, güvenlik görevlisi olarak mesleki yeterlilik sertifikasına ihtiyacı var ve trenlerdeki belirli faaliyetler için eğitilmiş durumda,” diye açıkladı Lukáš Kubát.


Yolcuların yanı sıra tren mürettebatı da birkaç hafta içinde kendilerini daha da güvende hissedecek. Kubát, “Gelecek yılın başında Prag ve Orta Bohemya bölgesindeki trenlere otuzdan fazla devriye eşlik edecek” diye açıkladı.


“Bok deliklerinden” bir hatıra




Hatlarda güvenlik


30’dan fazla devriye ČD tarafından yılbaşından itibaren bölgesel trenlerde ve istasyonlarda kullanılmaya başlanacak. Altı devriye şu anda deneme operasyonunda çalışıyor. Güvenlik kırktan fazla sabah ve akşam servisinde güvenliği denetler.

On milyon kron ČD bu yıl şu ana kadar grafitilerin kaldırılmasına harcadı. Temizlik ekipleri 68 ünitenin iç kısmını, 64 ünitenin ise dış yüzeyini temizledi. Sayısal olarak bu, Prag ve Orta Bohemya bölgesindeki Şehir Filleri filosunun neredeyse tamamına karşılık geliyor. 150 metrekarelik grafiti alanına sahip CityElefant’ta işçiler 10 saate kadar temizlik yapıyor. Bir CityElephant’ı temizlemek için 40 kilograma kadar kimyasal madde ve iki bin litre suya ihtiyaç duyuluyor.

182 Hlavní nádraží – batı bölgesindeki yasa ihlalleri polis tarafından kaydediliyor ve bu yalnızca Ekim ayı için geçerli.

Kaynak: ČD, Suç haritası


Ancak uzmanlara göre bu tür kiralık korumanın sınırları var. “Tek bir sorun var; mevzuat. Bir güvenlik görevlisini sıradan bir vatandaştan ayıran tek şey, üzerinde Güvenlik yazan yansıtıcı bir yelektir. Saha bekçisi önleyici tedbir olarak hareket eder; vandalı erişiminin olmadığı alanlardan uzaklaştırabilir, gözaltına alabilir veya polisi arayabilir. Güvenlik uzmanı Stanislav Kazbunda, “Tabii ki her şey yalnızca geçerli yasalar çerçevesinde” dedi.


ČD, demiryollarında faaliyet gösteren, müşterilerinin ve varlıklarının güvenliğine yatırım yapan tek kuruluş değildir. Geçtiğimiz yaz Demiryolu İdaresi (SŽ), devlet idaresindeki en büyük ve teknik açıdan en gelişmiş siber güvenlik işyerlerinden birini başlattı.


SŽ Demiryolu Telematik İdaresi müdürü David Miklas, “Çok sayıda kritik sistem nedeniyle, siber güvenlik için kendi özel çalışma alanımızı kurmaya karar verdik” dedi. Ayrıca Karlín’deki Pernerova Caddesi’nde BOD adı verilen kendi Güvenlik Operasyonları Dispatch’i de bulunmaktadır. Buradan iş yollarını, çalışanlarının güvenliğini veya binaların alarm sensörlerini izliyor.


Demiryollarının da 1992 yılına kadar Silahlı Demiryolu Koruma Birliği tarafından korunduğu dönemi hatırlatıyor. Bundan sonra Federal Demiryolu Polisi, her ikisi de Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı olarak kısa süreliğine faaliyet gösterdi.


“Yalnızca taşımacılık değil, her şirket mülkünü mevcut ve yasal tüm yollarla korumaya çalışır ve bir güvenlik kurumunun kullanılması durumunda bu çok etkili bir önlemedir. Sadece polise güvenmek mümkün değil çünkü her yerde olamazlar” diye ekledi ČD için Kubát.