Covid üzerinden Puanlama: Bu Delhi öğrencileri nasıl farklı bir hikaye yazdı | Delhi Haberleri

Forya

Global Mod
Global Mod


YENİ DELHİ: Covid-19 karantinası, XI. Sınıf öğrencisi Vanshika Gupta için heyecan verici bir dönem oldu, ancak o evdeyken bile üretken bir şeyler yapmak istedi.
Pozitifliğini, Sarah Widdershins’in kıyamet zamanlarındaki dostluk ve aşk yolculuğu aracılığıyla bir kendini gerçekleştirme hikayesine kanalize etti. Hikaye artık bir kitap haline geldi.
Gupta, karantina dönemini yaratıcı ifade için kullanan öğrencilerden biridir. Yakın tarihli bir etkinlikte, özel okullardan oluşan bir konsorsiyum olan Ulusal İlerici Okullar Konferansı (NPSC), gelecek vadeden 24 yazar adayının çabalarını takdir etti.
NPSC Başkanı ve ITL Devlet Okulu Müdürü Sudha Acharya şunları söyledi: “Covid’in kapatılması, öğrencilerin öyküler ve şiirler yazmasına olanak sağladı. Birçok öğrenci harika kitaplar yazdı ve kendi kitaplarını yayınladı. Öğrencilerden çok sayıda başvuru aldık ancak yalnızca Uluslararası Dereceye girenleri seçtik. Standart Kitap Numarası (ISBN).”
Ahlcon Okulları müdürü Ashok Pandey, öğrencilerin her zaman yaratıcı olduğunu, ancak okullarının kapanmasıyla kendilerine verilen süre nedeniyle sayılarının arttığını söylüyor. IX. sınıftan XII. sınıfa kadar bu yazarların hepsi uğraştı, diğerleri şiirler, hatta akademik kitaplar yazdı.
ITL Devlet Okulu’nda fen bilimleri öğrencisi olan 16 yaşındaki Gupta şunları söyledi: “Karantina dönemi stresle doluydu. Ama kendimi ellerimde buldum ve yazmaya karar verdim. 200 sayfalık kitabımı bitirmem neredeyse üç ayımı aldı. Babam onu bir kitap olarak çıkaran bir yayıncıya göndermeme yardım etti.”
24 onur öğrencisi arasında Dwarka’daki Venkateshwar International School’dan Anusha Garg da vardı. Kredisine beş kitabı var. Listede Ordu Devlet Okulundan iki öğrenci de vardı. Karunya Bisht, kaderini şehirden ormana çözen yetim bir çocuğun kurgusal bir hikayesini üretti. Henüz 12 yaşında olan Taanush Kashyap rüyaları, kabusları ve fantezileri hakkında bir kitap yazdı. İçinde Corona dönemi “tüm zamanların en kötüsü” olarak tanımlanıyor.
Hansraj Model Okulu’nda tebrikler arasında iki öğrenci de vardı. Her iki Sınıf XII öğrencisi de yapay zeka temasını ve ataerkillik, erkek ayrıcalığı ve uyanma kültürü gibi diğer konuları araştırdı. Paarth Tuteja, “Kitabımın ana fikri, davranışlarımızdan kendimizden başka kimseyi sorumlu tutamayacağımızdır. Kültürümüzü, hükümetimizi veya başka bir şeyi suçlayamayız. Toplumun sorumlu üyeleri olmak için liderlik rolleri üstlenmeliyiz. ailede, okulda, toplumda ve işte.”