Cuma Gecesi Korkuları: Delhi’de Yollar En Güvensiz Olduğunda | Delhi Haberleri

araru

New member
YENİ DELHİ: Delhi’de en fazla ölümlü trafik kazası sayısı Cuma günü saat 22.00 ile gece yarısı arasında meydana geliyor ve en çok iki tekerlekli araçlar ve yayalar risk altında. Bu, Delhi hükümetinin ulaşım departmanı tarafından yürütülen şehirdeki kazaların bir analizi ile oluşturulmuştur. Hız yapmak ve alkollü araç kullanmak, kazalara katkıda bulunan iki ana faktördü.
Delhi Trafik Polisi 2019, 2020 ve 2021 verileri, hafta sonunu istatistiksel olarak yollarda en tehlikeli olarak adlandıran raporu derlemek için kullanıldı. Rapora göre üç yılda hafta sonları, yani Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri 1.597 kişi hayatını kaybetti.

delhi'deki trafik kazaları


Trafik yetkilileri, yayalar için güvenli, yeterli ve erişilebilir altyapı eksikliğinin onları geceleri orantısız bir şekilde savunmasız hale getirdiğini açıkladı. Geceleri de trafiğin az olması nedeniyle yayalar viyadük kullanmak yerine karşıdan karşıya geçme riskini aldı. 2019’da ölümlü kazaların %47’si çarpışmaydı. Bu rakam 2021’de %59’a yükseldi. Çarp-kaç olaylarının yüksek sayısı, kazalara karışan araçların bildirilmediğini göstermektedir.
Halk sağlığı kuruluşu Vital Strategies’in kıdemli teknik danışmanı (trafik kazaları gözetimi) Mirick Paala, “Ölümlerin çoğunun neden bir Cuma günü gece yarısı meydana geldiğini açıklayan birçok faktör var” dedi. “En yaygın sorunlardan biri hız. Delhi’deki çoğu yolun mevcut tasarımı, özellikle geceleri daha az trafik olduğunda sürücülerin daha hızlı araç kullanmalarına olanak tanıyor. Aynı zamanda, trafiği sakinleştirme ve güvenli geçişler gibi güvenli yaya altyapısının olmaması yayalar için özel bir risk oluşturmaktadır. Trafik riski de Cuma akşamı keskin bir şekilde artıyor çünkü hafta sonu o zaman başlıyor ve alkollü araç kullanmak mümkün.”

Zamanları görüntüle

Araştırma, şehirde saat 22.00 ile gece yarısı arasında daha fazla fiziki trafik polisi mevcudiyetinin olması gerektiğinin altını çiziyor. Bu hamle muhtemelen kaza sayısını azaltacak, alkollü araç kullanma vakalarını azaltacak ve aynı zamanda hükümetin kasasına katkıda bulunacaktır.


Paala şunları ekledi: “Kamyonların ve otobüslerin hızları, genellikle aşırı hız olarak algılandıkları için yakından izlenmelidir.”
Yollardaki kayıpların çoğuna ağır vasıtalar veya yük gemileri neden olmuş, bunu hafif motorlu taşıtlar ve otobüsler izlemiştir. İstatistiklere göre, ağır araçlar 327 sürücü ve 234 yayayı biçerken, hafif motorlu araçlar 169 sürücü ve 218 yayayı öldürdü.
Ulaştırma departmanından Yol Güvenliği Ajansı raporu, IIT-Delhi’deki Ulaştırma Araştırma ve Yaralanma Önleme Merkezi ve Bloomberg Philanthropies Initiative for Global Road Safety’nin bir ortağı olan Vital Strategies ile işbirliği içinde hazırladı.