D metrosunun ikinci kısmı Subterra derneği tarafından yapılacak, 30 milyara mal olacak

EnondeR

New member
İhale sürecine üç teklif sahibi katılmıştır. Subterra liderliğindeki dernek, PORR liderliğindeki dernek ve STRABAG liderliğindeki dernek.


DPP, ikinci şirketin en pahalı teklifini değerlendirmedi. “DPP daha sonra sunulan fiyata göre en ucuz iki teklifi sırasıyla değerlendirdi. Değerlendirme komitesinin sonuçları için bir dizi uzman ve hukuki analiz mevcuttu. İhale sürecinde her iki teklif sahibi de, son derece düşük teklif fiyatı, yeterlilik şartlarının karşılanması alanındaki eksiklikler ve sunulan inşaat programında hatalar içerdiğinden, DPP’nin çağrılarına göre tekliflerini açıklamak ve değiştirmek zorunda kaldı.” DPP bir basın açıklamasında.


PORR liderliğindeki konsorsiyum planlama ve yeterlilik hatalarını düzeltirse en düşük teklifi veren sürecin kazananı olacaktı. “Subterra liderliğindeki dernek, DPP’nin çağrısına yanıt olarak aşırı düşük teklif fiyatını açıklayıp düzeltirken ve inşaat programı ve yeterlilikteki eksiklikleri düzeltirken, PORR liderliğindeki dernek, aşırı düşük teklif fiyatının açıklanması çağrısını temelde görmezden geldi. , sadece programdaki bazı hataları düzeltti ve aynı zamanda yeni hatalar yaptı” diye açıklıyor DPP.


Bu nedenle Subterra liderliğindeki dernek, yaklaşık 30 milyar kronluk teklif bedeliyle ihaleyi kazandı.


DPP Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Petr Witowski, “DPP her zaman Kamu İhale Kanunu’na sıkı bir şekilde uygun olarak ve uygun bir ev sahibinin bakım görevine uygun olarak hareket eder” diyor.


Ona göre bu durumda da durum aynıydı. “Kararımızın arkasındayız. Her ne kadar bu sözleşmenin büyük bir mücadele olacağını beklesek de bazı uygulamalar bizim açımızdan kesinlikle kabul edilemez. Adil rekabet yerine DPP Yönetim Kurulu, DPP Denetleme Kurulu veya Genel Konsey üyelerine baskı yapılıyor. Prag ve hatta değerlendirme komitesinin üyeleri bile sahte isimler altında e-postalarla tehdit edildi. Komisyon üyelerinin ve şirketin maruz kaldığı durumlarla bağlantılı olarak daha fazla yasal adım atmayı düşünüyoruz. Bu tür uygulamalar kabul edilemez ve kabul edilebilir sınırların tamamen dışındadır” diye ekledi.


Ancak şu anda yapım aşamasında olan ve gelecekteki Pankrác ve Olbrachtova istasyonları arasındaki ilk bölümü, Olbrachtova’dan Nové Dvory’ye kadar olan ikinci bölümün inşaatı takip edemez. Antimonopoly Ofisi yakın zamanda ihaleyi iptal ettiğinden DPP tedarikçiyle sözleşme imzalayamıyor. DPP, yetki dışı karara itiraz etti. Anti-Tekel Dairesi’nin ihaleyle ilgilenmesinin nedeninin, ayrımcı ihale koşulları olduğu sanılıyor.


Geçmişte inşaatla ilgili dava, Pankrácka şirketinin temyiz başvurusunu reddeden Yüksek İdare Mahkemesi tarafından da görülmüştü.


Mavi metro hattı D’nin inşa edilmesinin amacı Prag’ın güney kesimindeki trafiği rahatlatmaktır. İlk bölümün inşaatına 21 Nisan 2022’de başlandı. Metro D’nin ilk bölümünün çalışmaları 2025 ve 2026 yıllarına kadar sürecek. İnşaat Hochtief, Subterra ve Strabag şirketleri tarafından yürütülüyor. Nové Dvorů’dan Depo Písnice’ye uzanan üçüncü bölüm son olacak.