GURGAON: Yetkililer, otoyolun bir kısmının kapatılmasına hazırlık olarak yönlendirme planları hazırladıklarını söylerken, işe gidip gelenler trafik sıkışıklığına hazırlanıyor Delhi-Gurgaon Otoyolu – iki şehir arasındaki seyahat için önemli bir rota.
Araçların özellikle trafiğin yoğun olduğu saatlerde sürünürken görüldüğü sekiz şeritli otoyolun her iki tarafında trafik sıkışıklığı yaygın.
Shiv Murti’den Delhi’deki Rajokri üst geçidine uzanan 800 metrelik bir NH-8 bölümü önümüzdeki günlerde tamamen kapatılacak ve bir üst geçit ve iki alt geçidin inşası için en az üç ay süreyle kapalı kalacak. Bunlar, Delhi ve Gurgaon’u birbirine bağlamak için alternatif bir rota olarak görselleştirilen yaklaşan Dwarka Otoyolu projesinin bir parçası.
Bununla birlikte, NH-8 yörüngesinin kapanması kaotik olacaktır.
İnşaatı yürüten Hindistan Ulusal Karayolları Kurumu’ndan (NHAI) yetkililer Pazartesi günü yaptığı açıklamada, trafik yükünü desteklemek için mevcut otoyoldan daha geniş rampaların inşa edildiğini söyledi.
Bir NHAI yetkilisi, “Rampalar dar değil. Her biri, her iki tarafta 14 metre genişliğinde olan ana taşıt yollarından 18 metre daha geniş” dedi.
Gurgaon polisi, e-yolun kapatılması sırasında darboğazların önlenmesini sağlayacak bir plan üzerinde çalıştıklarını söyledi. ACP (otoyol) Shiva Archan, “Delhi Polisi ile sürekli iletişim halindeyiz. Sorunsuz trafik akışı sağlamak için durumu ele almak için çalışıyoruz. Kısa süre içinde kendi yönlendirme planımızı açıklayacağız” dedi.
Trafik polisine göre, 11 Mart’tan itibaren bazı yolcuları rampalara yönlendirmeye başladılar, ancak otoyol hala erişilebilir durumda. Önümüzdeki birkaç gün boyunca tamamen bloke edilecek. Delhi’den Gurgaon’a gitmek için çıkış Shiv Murti’de başlar ve otoyolda Farmhouse Inn’e geri dönersiniz.
Gurgaon’dan başkente ulaşmak için iki rampa var. Doğrudan Delhi’ye giden bir yol, mevcut e-yolla paraleldir. Bir diğeri, Samalka’daki lüks Roseate oteli yakınlarında başlar ve Dwarka’ya giden UER-II yoluna doğru ilerler.
Yolcular plana rağmen endişeli olduklarını söylediler.
Delhi’de ikamet eden Suman Agarwal, işi için her gün Gurgaon’a gitmek zorunda. Agarwal, “Şu anda bile, otoyolun bu bölümündeki trafik yoğun saatlerde yavaşlıyor. Yönlendirme trafiği daha da zorlaştıracak ve sıkışıklığa yol açacak. Seyahat süremin artmasını bekliyorum” dedi.
Ancak diğerleri bu zorluğun kısa ömürlü olacağını umuyordu.
Dwarka Otoyolu’nun inşası için kampanya yürüten bir Gurgaon sakini olan Prakhar Sahay, “Bölgeyi ziyaret ettim ve rampalar hazır. Umarım trafik sıkışıklığı veya sıkışıklığı önleyecek şekilde yönetilir” dedi.
NH-8’in kapatılması, bölgede bir ‘yığma kavşağı’ – asfalt yol, iki alt geçit ve bir üst geçit – inşa etmek için gerekliydi. Alt geçitlerden biri Dwarka Otoyolu’nu Nelson Mandela Marg’a, diğeri ise Dwarka bağlantı yolunu NH-8’e bağlayacak. Bunun üzerinde bir CNG istasyonu ile Shiv Murti’yi birbirine bağlayacak olan viyadük olacak.
Yapım aşamasında olan 29 km’lik Dwarka Otoyolu, Shiv Murti’den başlar, Dwarka’yı ve Gurgaon’un birkaç yeni sektörünü geçerek NH-8 üzerindeki Kherki Daula yakınında son bulur. Proje, 2006 yılında Haryana hükümeti tarafından tasarlandı, ancak arazi edinimi sorunları nedeniyle durduruldu. NHAI, projeyi 2016 yılında ulusal otoyol ilan edildiğinde devraldı.
Üzerindeki çalışmalar 2019’da başladı ve 2021’de tamamlanması bekleniyordu ama pandemi inşaatı erteledi. Dwarka Otoyolu’nun Gurgaon bölümünün bu yıl tamamlanması bekleniyor, ancak Delhi bölümünün 2024 yılına kadar tamamlanması bekleniyor.

Araçların özellikle trafiğin yoğun olduğu saatlerde sürünürken görüldüğü sekiz şeritli otoyolun her iki tarafında trafik sıkışıklığı yaygın.
Shiv Murti’den Delhi’deki Rajokri üst geçidine uzanan 800 metrelik bir NH-8 bölümü önümüzdeki günlerde tamamen kapatılacak ve bir üst geçit ve iki alt geçidin inşası için en az üç ay süreyle kapalı kalacak. Bunlar, Delhi ve Gurgaon’u birbirine bağlamak için alternatif bir rota olarak görselleştirilen yaklaşan Dwarka Otoyolu projesinin bir parçası.
Bununla birlikte, NH-8 yörüngesinin kapanması kaotik olacaktır.
İnşaatı yürüten Hindistan Ulusal Karayolları Kurumu’ndan (NHAI) yetkililer Pazartesi günü yaptığı açıklamada, trafik yükünü desteklemek için mevcut otoyoldan daha geniş rampaların inşa edildiğini söyledi.
Bir NHAI yetkilisi, “Rampalar dar değil. Her biri, her iki tarafta 14 metre genişliğinde olan ana taşıt yollarından 18 metre daha geniş” dedi.
Gurgaon polisi, e-yolun kapatılması sırasında darboğazların önlenmesini sağlayacak bir plan üzerinde çalıştıklarını söyledi. ACP (otoyol) Shiva Archan, “Delhi Polisi ile sürekli iletişim halindeyiz. Sorunsuz trafik akışı sağlamak için durumu ele almak için çalışıyoruz. Kısa süre içinde kendi yönlendirme planımızı açıklayacağız” dedi.
Trafik polisine göre, 11 Mart’tan itibaren bazı yolcuları rampalara yönlendirmeye başladılar, ancak otoyol hala erişilebilir durumda. Önümüzdeki birkaç gün boyunca tamamen bloke edilecek. Delhi’den Gurgaon’a gitmek için çıkış Shiv Murti’de başlar ve otoyolda Farmhouse Inn’e geri dönersiniz.
Gurgaon’dan başkente ulaşmak için iki rampa var. Doğrudan Delhi’ye giden bir yol, mevcut e-yolla paraleldir. Bir diğeri, Samalka’daki lüks Roseate oteli yakınlarında başlar ve Dwarka’ya giden UER-II yoluna doğru ilerler.
Yolcular plana rağmen endişeli olduklarını söylediler.
Delhi’de ikamet eden Suman Agarwal, işi için her gün Gurgaon’a gitmek zorunda. Agarwal, “Şu anda bile, otoyolun bu bölümündeki trafik yoğun saatlerde yavaşlıyor. Yönlendirme trafiği daha da zorlaştıracak ve sıkışıklığa yol açacak. Seyahat süremin artmasını bekliyorum” dedi.
Ancak diğerleri bu zorluğun kısa ömürlü olacağını umuyordu.
Dwarka Otoyolu’nun inşası için kampanya yürüten bir Gurgaon sakini olan Prakhar Sahay, “Bölgeyi ziyaret ettim ve rampalar hazır. Umarım trafik sıkışıklığı veya sıkışıklığı önleyecek şekilde yönetilir” dedi.
NH-8’in kapatılması, bölgede bir ‘yığma kavşağı’ – asfalt yol, iki alt geçit ve bir üst geçit – inşa etmek için gerekliydi. Alt geçitlerden biri Dwarka Otoyolu’nu Nelson Mandela Marg’a, diğeri ise Dwarka bağlantı yolunu NH-8’e bağlayacak. Bunun üzerinde bir CNG istasyonu ile Shiv Murti’yi birbirine bağlayacak olan viyadük olacak.
Yapım aşamasında olan 29 km’lik Dwarka Otoyolu, Shiv Murti’den başlar, Dwarka’yı ve Gurgaon’un birkaç yeni sektörünü geçerek NH-8 üzerindeki Kherki Daula yakınında son bulur. Proje, 2006 yılında Haryana hükümeti tarafından tasarlandı, ancak arazi edinimi sorunları nedeniyle durduruldu. NHAI, projeyi 2016 yılında ulusal otoyol ilan edildiğinde devraldı.
Üzerindeki çalışmalar 2019’da başladı ve 2021’de tamamlanması bekleniyordu ama pandemi inşaatı erteledi. Dwarka Otoyolu’nun Gurgaon bölümünün bu yıl tamamlanması bekleniyor, ancak Delhi bölümünün 2024 yılına kadar tamamlanması bekleniyor.