YENİ DELHİ: Delhi metrosu Demiryolu şirketi (DMRC) bir kullanır kanal kazıcı ilk kez sırada Chennai Metrosubir diyafram duvar inşa etmek için Sadar Bazar metro istasyonu Magenta Line’da Faz-IV kapsamında.
Yeraltı istasyonları için diyafram duvarlar yapılır ve hendek kesici bir kazıcıdır. Bu istasyondaki zemin kayalık olmasına rağmen, metro yetkilileri hendek kazıcının tüm toprak koşullarına uygulanabilir olduğunu ve düşük gürültü ve titreşim emisyonları sağladığını söyledi.
“Diyafram duvar inşaatı genel olarak Hidrolik Kepçe D-duvar makinesi kullanılarak yapılmaktadır. Sadar Bazar metro istasyonu şantiyesindeki toprak tipi ağırlıklı olarak sert kaya olduğundan, inşaat için şantiyede kanal kazıcı seferber edilmiştir. Bir DMRC yetkilisi, Sadar Bazar metro istasyonundaki bir diyafram duvarın” dedi.
Hendek kazıcı, ters sirkülasyon prensibiyle çalışan bir ekskavatördür. Çerçevenin alt tarafında iki dişli kutusu bulunan ağır hizmet tipi bir çelik çerçeveden yapılmıştır. Dişli kutularına bir dizi dişli kesici tekerlek tamburları takılmıştır. Zıt yönlerde dönerler.