Doğrudan hatlar ve olaylar yardımcı olur. Çekler de Prag’ı daha çok ziyaret ediyor ama daha az harcıyor

EnondeR

New member
Covid nedeniyle turizm değişti, Prag’da en çok neler değişti?
2020 ve 2021’deki misafir sayısında yaşanan derin düşüşün ardından geçen yılki misafir sayısı rekor yıl olan 2019’da konaklama tesislerine gelenlerin yüzde 75’inden daha azına ulaştı. olumlu sonuç. Uzun yıllardır ağırlıklı olarak yabancı misafirlerin ilgisini çekmektedir, covid nedeniyle Çekler için de bir numaralı destinasyondur. Çek turist, istikrarlı bir müşteri kesinliğidir. Öte yandan, ortalama olarak yabancılardan daha az harcıyorlar, bu da lüks otel ve restoranları etkileyebilir. Ayrıca biraz farklı yerleri ziyaret ederler ve genellikle kültür için tiyatrolara, konserlere giderler.


Prag, Asya’dan gelen turistlerle ne durumda, kaç tanesi geri döndü?
Kovid pandemisinden önceki orijinal duruma en yakın ülke, covid öncesi döneme ait orijinal varış sayısının yüzde 88’inden azıyla Hindistan’dır. Suudi Arabistan da yüzde 76’dan daha az katılımla orijinal katılıma yakınken, orijinal sayıların yüzde 56’sı Birleşik Arap Emirlikleri’nden geldi. Maalesef Çin ile ilgili bir sorun var.


Japonya, Tayvan, Güney Kore veya Tayland gibi Asya ülkelerinden gelenler için Çek Cumhuriyeti çok ilginç bir yer ve bu turistleri bize geri getirmek için ortaklarımızla işbirliği içinde elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz. Prag Havaalanı ile birlikte dünyayı “uçuyoruz” – Mart ayında Çek Cumhuriyeti ile Güney Kore arasındaki hat hizmete girdi ve Temmuz ayında Prag ile Tayvan’ın Taipei arasında düzenli bir uçuş başladı. Seul’e direkt uçuş sayesinde bize uçan Güney Korelilerin sayısı ikiye katlandı. Direkt uçuşlar, yüksek kaliteli müşterilerin geri dönüşüne büyük katkı sağlar. Bunu Orta Doğu’da görüyoruz ve Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ile mükemmel bir hava bağlantısı var ve bu ülkelerden turistler bize geliyor. Bu büyük bir rekabet avantajı.


Prag’ı Avrupa’nın sıcak noktası yapmak iyi olurdu,
nerede bir şeyler oluyor.

Ukrayna’daki çatışma bu yılki turizm sezonuna damgasını vuruyor mu? Prag turistlere savaşa yakın görünebilir mi?
Başlangıçta, özellikle kongre turizmi ve büyük kurumsal etkinlikler için sorunluydu. Polonya daha da kötü durumdaydı. Ancak zamanla durum değişir. Yabancı temsilciliklerden edindiğimiz bilgilere göre bu durum turistlerin Prag’a gelme kararlarını etkilemiyor. Tabii ki, Prag’ın veya genel olarak Çek Cumhuriyeti’nin turizm açısından Ukrayna’daki savaştan herhangi bir şekilde etkilendiğine dair herhangi bir yanlış bilgiyi, özellikle medya ile sürekli çalışma yoluyla çürütmek de bizim görevimizdir.


Yaz sezonunu şu ana kadar nasıl değerlendiriyorsunuz, bunda şaşılacak bir şey var mı?
İnsanların tatillerinin elinden alınmasını istemedikleri görülüyor. Konaklama konusunda iyi rakamlarımız var. İnsanlar zaten covid’den önceki gibi seyahat ediyor, ancak ek hizmetlere açıkça daha az harcıyorlar – oteller için satışlar artarken, restoranlar için oldukça düşüyor. Prag’da 2019’a kıyasla bu yıl turistler daha az kültürel anıt arıyor, sosyal hayata daha fazla dahil oluyorlar ancak gastronomi işletmelerini daha az arıyorlar.


Metropolün en büyük zaaflarını nerede görüyorsunuz, hangi alanlarda hareket etmesi gerekiyor?
Burada daha büyük etkinlikler görmek isterim. Rammstein buradayken, otel fiyatları fırladı. Daha büyük küresel etkinliklerimiz olduğunda – Laver Kupası, Eurosong finali olabilir – seyirci çekeceğiz. Prag’ı, bir şeylerin olduğu Avrupa’nın sıcak noktası yapmak iyi olurdu. İnsanların geri gelmesini sağlamanın anahtarı budur. Direkt uçuşların artması lazım, ulaşım altyapısı şart. Ayrıca daha fazla gece treni görmek isterim. Gece trenleri ile diğer metropollerle mükemmel bir bağlantıya sahip olan Viyana, bu konuda büyük bir iş başarmış durumda. Sürdürülebilirlik açısından bile, çevre ülkelerden gelen turizm için çok ilginç bir seçenek. Gelecek için bir başka zorluk da tüm şehri turistlere açmak ve onları Prag 1’den daha az ziyaret edilen yerlere götürmek. Karlín ve Holešovice sanatsal bölgelerdir. Bu nedenle, tarihi bir “açık hava müzesi” imajını, otantik bir yerel atmosfer arayan seyahat tutkunlarını da çekebilecek canlı, modern bir kültüre sahip bir şehre dönüştürmek için bir fırsat olarak görüyorum.


Aksine, onun en büyük gücü nedir?
Dahi lokus ve görsel yönüne ek olarak, turistler için Prag çevresini kolayca erişilebilir kılan harika bir toplu taşıma sistemidir. Kalelere ve şatolara kolayca ulaşabilirler. Harika bir yenilik, Prag Ziyaretçi Kartı sayesinde bir dizi anıtı ziyaret edebilirsiniz, sanattan spora kadar geniş bir kullanım alanına sahiptir. Spor yapmak için birçok yer var. Şehir çok açık ve arkadaş canlısı ve Prag ve Çek Cumhuriyeti’nin tamamı uzun zamandır dünyanın en güvenli destinasyonları arasında yer alıyor.


Prag’da turizmi desteklemek için herhangi bir planınız var mı?
Prag’a gelenleri desteklemek ve aynı zamanda turistlerin daha fazla dikkatlerinin dağılmasına yol açacak bilgileri yaymak için Prag Şehir Turizmi (PCT) ile düzenli olarak işbirliği yapıyoruz. Bu yıl Prag’da Kal kampanyasının bir kısmına katıldık – Büyük Britanya, Hollanda ve Belçika’da Prag’ın tanıtımına 1,5 milyon kron yatırım yaparken, Avrupa pazarlarının geri kalanıyla PCT ilgilendi. Aynı zamanda, onlarla işbirliği içinde, bir tür Prag rehberini temsil eden ve ziyaretçilere Prag Ziyaretçi Kartı veya toplu taşıma araçlarını nasıl kullanacakları konusunda tavsiyelerde bulunan bir dizi Instagram makarası oluşturduk. Görevi, özellikle uzak destinasyonlardan iptal edilen doğrudan hava bağlantılarının yenilenmesini ve yenilenmesini desteklemek olan TouchPoint projesi kapsamında Prag Havalimanı ve PCT ile işbirliği yapıyoruz. Bununla birlikte, bir nefeste, Çek Turizminin görevinin Çek Cumhuriyeti’nin tüm bölgelerini tanıtmak ve ülkemiz genelinde turistlerin eşit dağılımı için çaba sarf etmek olduğu söylenmelidir. Covid’den önce, turistlerle doygun olduğu için Prag’ı aşağı yukarı tanıtmadık.


İnsanlar bugünlerde Turizm Kahramanlarına oy verebiliyor. Neler oluyor?
CzechTourism tarafından turizm alanında faaliyet gösteren meslek kuruluşlarının adaylıkları esas alınarak verilen bir ödüldür. Çek Merkez Turizm Ofisi, uzmanlara ve sıradan halka göre turizme en çok yardımcı olan olağanüstü kişiliklere, projelere ve ürünlere dikkat çekmek istiyor. Çek Turizm Direktörü Ödülü’nü de duyurmayı planlıyoruz. Bu yıl Turizm Sektörünün Otuz Yıldaki Kadınına “benim” adını verdik. Turizmde en çok çalışan ve bunda pek çok fayda sağlayanlar kesinlikle kadınlardır. Kazananlar web sitemizde online oylama ile belirlenir.