Dvorecký köprüsünün 50 tonluk yapısı, özel bir gemiyle taşınarak Vltava boyunca yüzüyor

EnondeR

New member
Taşımayı organize eden esk gemi taşımacılığının sahibi Vladimr Toman, iDNES.cz'ye yaptığı açıklamada, bunun köprü inşasına uyarlanmış özel bir tekne olduğunu söyledi.


Bugün Metrostav TBR şirketinden Vta Nmica'ya göre sabit yapı 39 metre uzunluğunda, yaklaşık 50 ton ağırlığında ve gelecekteki köprünün Smchov tarafında yer alıyor. Hemen yanında yer alacak ikinci inşaatın ise 5 hafta içinde açılacağını söyledi.


54 metre ağırlığında ve 300 ton ağırlığındaki iki yapının yaklaşık bir ay içinde özel bir gemi yardımıyla tekrar taşınacağını, çünkü Podol'a beton yığınının sadece beş hafta betonlanacağını sözlerine ekledi.


Tekne, geniş bir alana yayılabilen ve aynı zamanda çok ağır yükleri de taşıyabilen duba prensibiyle çalışmaktadır. Kalıbın inşasının ardından işçiler köprünün son kısmının betonlanmasına başlayacak. İnşaat 2022'de başladı ve 2025 ve 2026'da tamamlanması bekleniyor.


Her iki taraftaki destekler bitti. Köprüde toplam 5 adet ayak bulunacak. Yalnızca toplu taşıma, toplu taşıma ve bisikletliler tarafından kullanılacak ancak kurtarıcılar da kullanabilecek.


Köprünün altındaki alanlarda, dünyanın dört bir yanından gelen 120 kamusal ışığın yer aldığı bir enstalasyon da dahil olmak üzere çeşitli sanat eserleri yer alacak.


İki kaynağa göre Prag'ın inşası yaklaşık 1,1 milyar krona mal olacak.