BENGALURU: Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Bakanlığı’nın (MoRTH) istatistiklerine göre eyalet, üç yıl içinde e-araç kayıtlarında neredeyse %1500’lük bir artış gördü. 2019’da 6.150 EV tescil edilirken, 2022’de bu sayı 95.856 olacak.
Geçen yıl, aylık elektrikli araç kayıtları Ekim (10.787) ve Kasım’da (10.960) 10.000’i aştı. Eyalette 2.9 crore araç var ve bunların 1.5 lakh’ı EV, 1.3 lakh iki tekerlekli ve 9.831 araba dahil.
Zamanları görüntüle
EV popülasyonundaki devasa artış iyiye işaret. Ancak pille çalışan iki tekerlekli araçlar ve arabalar tek başına trafik sıkışıklığını ve kirliliği azaltmaya yardımcı olmayacaktır. BMTC ve KSRTC dahil olmak üzere karayolu taşımacılığı şirketleri, işletme maliyetlerini azaltmak ve çevresel etkiyi en aza indirmek için yakıt tüketen otobüsleri elektrikli otobüslerle değiştirmelidir. Hükümet, transfer etmek isteyen otomatik çekçek sürücülerine yardım sunup sunamayacaklarını görmelidir. Ancak bu geçiş ancak şarj istasyonlarının sayısı artırılırsa sürdürülebilir. Pillerin bilimsel olarak atılması, yetkililer tarafından ele alınması gereken başka bir sorundur.
Uzmanlar, artan yakıt fiyatları, daha düşük bakım maliyetleri, daha fazla farkındalık ve farklı üreticilerin daha fazla modelinin mevcudiyetinin e-araç kayıtlarındaki artıştan sorumlu olduğunu söylüyor.
Bir STK olan World Resources Institute India’nın Direktörü (Enerji Teknolojisi ve Yeşil Mobilite) Pawan Mulukutla, “Karnataka, özellikle Bengaluru, her zaman yeni teknolojiyi erken benimseyen bir ülkedir. Bengaluru temelde bir başlangıç merkezidir ve aynı zamanda birkaç e- mobilite şirketleri. İnsanlar daha bilinçli ve çevreye duyarlı. Ayrıca, pille çalışan iki tekerlekli araçlar artık benzinden daha düşük maliyetle sunuluyor. Birçok RWA/yüksek bina da şarj altyapısını kuruyor.”
Mulukutla’ya göre hükümet artık sürücüleri araçlarını elektrikli araçlara dönüştürmeye teşvik etmeye odaklanmalı.
Mart 2016’da eyalet hükümeti, tüm EV’leri yol vergisi ödemekten muaf tuttu. Ancak diğer birçok eyalet/UT, elektrikli otomobiller için yol vergisi muafiyetlerinin yanı sıra mali sübvansiyonlar sunuyor. Karnataka Ulaştırma Departmanı şimdi akülü araçlar için %100 yol vergisi muafiyetini sona erdirmeyi düşünüyor. Onaylanırsa, EV’ler burada daha pahalı olacak.
“Önümüzdeki yıllarda eyalette elektrikli araç satışlarında daha fazla artış bekliyoruz. Hükümet yakında yol vergisi muafiyetini geri çekip çekmemeye karar verecek. Aksi takdirde EV’lerden küçük bir yol vergisi yüzdesi almak zorunda kalacağız.” bir ulaşım departmanı yetkilisi, araç kayıtlarından elde edilen gelirde büyük bir azalma olacak” dedi.
Ülke çapındaki tüm EV’ler için kayıt ücretlerinden zaten feragat edildi. Ağustos 2021’de MoRTH, pille çalışan tüm araçların ‘araç tescil belgelerinin düzenlenmesi veya yenilenmesi için ücret ödemesinden’ muaf olduğunu duyurdu. Karnataka bunu yapan ilk eyaletti. Elektrikli araç ve 2017’de enerji depolama politikası. Uzmanlar, EV’lere OG vergisi koyma hareketinin potansiyel alıcıları caydıracağından korkuyor.
Karnataka 4. sırada
Şu anda ülkede 19,3 lakh EV var. En çok Uttar Pradesh (4,9 lakh), ardından Maharashtra (1,94 lakh), Delhi (1,91 lakh) ve Karnataka (1,5 lakh) geliyor.
EV’ler 2019’da toplam kayıtlı araç sayısının yalnızca %0,4’ünü oluştururken, 2022’de toplam kayıtlı araç sayısı içindeki payı %6,3 oldu.
Geçen yıl, aylık elektrikli araç kayıtları Ekim (10.787) ve Kasım’da (10.960) 10.000’i aştı. Eyalette 2.9 crore araç var ve bunların 1.5 lakh’ı EV, 1.3 lakh iki tekerlekli ve 9.831 araba dahil.
Zamanları görüntüle
EV popülasyonundaki devasa artış iyiye işaret. Ancak pille çalışan iki tekerlekli araçlar ve arabalar tek başına trafik sıkışıklığını ve kirliliği azaltmaya yardımcı olmayacaktır. BMTC ve KSRTC dahil olmak üzere karayolu taşımacılığı şirketleri, işletme maliyetlerini azaltmak ve çevresel etkiyi en aza indirmek için yakıt tüketen otobüsleri elektrikli otobüslerle değiştirmelidir. Hükümet, transfer etmek isteyen otomatik çekçek sürücülerine yardım sunup sunamayacaklarını görmelidir. Ancak bu geçiş ancak şarj istasyonlarının sayısı artırılırsa sürdürülebilir. Pillerin bilimsel olarak atılması, yetkililer tarafından ele alınması gereken başka bir sorundur.
Uzmanlar, artan yakıt fiyatları, daha düşük bakım maliyetleri, daha fazla farkındalık ve farklı üreticilerin daha fazla modelinin mevcudiyetinin e-araç kayıtlarındaki artıştan sorumlu olduğunu söylüyor.
Bir STK olan World Resources Institute India’nın Direktörü (Enerji Teknolojisi ve Yeşil Mobilite) Pawan Mulukutla, “Karnataka, özellikle Bengaluru, her zaman yeni teknolojiyi erken benimseyen bir ülkedir. Bengaluru temelde bir başlangıç merkezidir ve aynı zamanda birkaç e- mobilite şirketleri. İnsanlar daha bilinçli ve çevreye duyarlı. Ayrıca, pille çalışan iki tekerlekli araçlar artık benzinden daha düşük maliyetle sunuluyor. Birçok RWA/yüksek bina da şarj altyapısını kuruyor.”
Mulukutla’ya göre hükümet artık sürücüleri araçlarını elektrikli araçlara dönüştürmeye teşvik etmeye odaklanmalı.
Mart 2016’da eyalet hükümeti, tüm EV’leri yol vergisi ödemekten muaf tuttu. Ancak diğer birçok eyalet/UT, elektrikli otomobiller için yol vergisi muafiyetlerinin yanı sıra mali sübvansiyonlar sunuyor. Karnataka Ulaştırma Departmanı şimdi akülü araçlar için %100 yol vergisi muafiyetini sona erdirmeyi düşünüyor. Onaylanırsa, EV’ler burada daha pahalı olacak.
“Önümüzdeki yıllarda eyalette elektrikli araç satışlarında daha fazla artış bekliyoruz. Hükümet yakında yol vergisi muafiyetini geri çekip çekmemeye karar verecek. Aksi takdirde EV’lerden küçük bir yol vergisi yüzdesi almak zorunda kalacağız.” bir ulaşım departmanı yetkilisi, araç kayıtlarından elde edilen gelirde büyük bir azalma olacak” dedi.
Ülke çapındaki tüm EV’ler için kayıt ücretlerinden zaten feragat edildi. Ağustos 2021’de MoRTH, pille çalışan tüm araçların ‘araç tescil belgelerinin düzenlenmesi veya yenilenmesi için ücret ödemesinden’ muaf olduğunu duyurdu. Karnataka bunu yapan ilk eyaletti. Elektrikli araç ve 2017’de enerji depolama politikası. Uzmanlar, EV’lere OG vergisi koyma hareketinin potansiyel alıcıları caydıracağından korkuyor.
Karnataka 4. sırada
Şu anda ülkede 19,3 lakh EV var. En çok Uttar Pradesh (4,9 lakh), ardından Maharashtra (1,94 lakh), Delhi (1,91 lakh) ve Karnataka (1,5 lakh) geliyor.
EV’ler 2019’da toplam kayıtlı araç sayısının yalnızca %0,4’ünü oluştururken, 2022’de toplam kayıtlı araç sayısı içindeki payı %6,3 oldu.