GLOSA: SUV'lara karşı popülist mücadelede Prag, otoparkı arabanın boyutuna göre fiyatlandıracak

EnondeR

New member
Prag'ın merkezinde ücretsiz park yeri bulmak genellikle insanüstü bir bisiklettir. Ve bu hem yeni gelenler hem de mahallelerinde park yeri için fazladan para ödeyen sakinler için geçerli. Prag belediye başkanının ulaşımdan sorumlu yardımcısı Zdenk Hib ise son zamanlarda ilk olarak bölge sakinlerine yöneldi.


Sorun yeterli alan



Acil olarak konut otoparkına ihtiyaç duyulduğunu ve bunun yollarından birinin de park etmeyi önlemek olduğunu iddia ediyor, çünkü raporuna göre şehrin otoparka aşırı derecede sübvansiyon sağladığı ortaya çıkıyor. Bir otoparkın fiyatına yoğun bir şekilde sübvansiyon verildiğinde, buna olan talep karşı konulamaz bir şekilde artar. O halde sokaklarında rahat bir park yeri için ilk ödemeyi yapan sakinler için yeterli park yeri bırakmayın. Ucuz otoparka uygun değil. Sübvansiyonlu otoparkı kullandığımda da rahatsızlık veriyorum. Bunun yerine ulaşım altyapısını inşa etmek ve onarmak için kullanılabilecek fonlar istiyorlar. Hib, sti X'te bunun, emekli maaşınızın köprüleri, yolları onarmak veya şehir çevre yolu inşa etmek için kullanılacağı anlamına geldiğini yazdı.


Bunun Deloitte'un 2020 tarihli bir çalışmasına dayandığını ve belediye temsilcilerinin verileri TSK Prag verileriyle güncellediğini iddia ediyor. Auto-mania.cz web sitesinin öğrendiğine göre, ilk veriler TSK Praha'nın 2019'da doğduğunu gösteriyor. Hiba Bakan Yardımcısı danışmanı Jan Studeck, yeni otoparkın yerini şöyle açıkladı: 2019) ZPS'de bir park yeri 1.600-1.700 bin. TSK'nın ZPS'deki 1 park duvarı için yıkım ve yol onarımı (2019'da bkz. Roenka TSK) yatırımı 5.200-5.700 bin. Toplamda yaklaşık 7.000 bin. Enflasyonu da hesaba katarsak yaklaşık 9.500 bine ulaşıyoruz. Bu tutara arsaya dahil olan arsanın fiyatı dahil değil. Yani Reln fiyatı sizsiniz.



Otoparka toplu taşımadan daha fazla sübvansiyon sağlıyoruz. Bu değişmeli!
👍


Otopark fiyatına yoğun bir şekilde sübvansiyon verildiğinde, buna olan ilgi karşı konulmaz bir şekilde artıyor. O zaman sokaklarında uygun park yeri için ücret ödeyen sakinler için yeterli park yeri kalmıyor. Ucuz Otopark'tan https://t.co/5EsQanGfCz https://t.co/FTYhiVvimG


26 Mayıs 2024, 16:11, pspvek arşivlendi: 13 Temmuz 2024, 17:45.





bir? belli bir popülizm



Yorum yapanlardan biri aşağıdaki X sayfasındaki arabaların boyutlarına bakmanın iyi olacağını yazmıştı. Ve Hib Bakanı buna, tüm hızıyla devam ettiği anlamında şaşırtıcı bir şekilde yanıt verdi ve şunları yazdı: Bunun için öncelikle araç kayıt defterine otomatik erişim sağlamamız gerekiyor. Onun için endişeleniyorum, umarım onu yakalarız. Aksi takdirde idari aşırılık olur. Ve bu, Prag'ın bunu arabaların boyutuna göre nasıl hayal edeceğini anlatan danışmanı Studeck tarafından da doğrulandı.


Kişisel görüşüm Fabia ve Octavia'nın indirim ve teşvik olmadan standart fiyatla aynı kategoride yer alması gerektiği yönünde. Yalnızca Akıllı kategorisindeki gerçekten küçük otomobiller indirimden yararlanabilir. Clem insanların oraya park edebilmesi için. Bu da ancak kamusal alanın özel mülkiyete ayrılarak kullanılmasına yönelik bir ücret belirlenmesiyle başarılabilir. Ve birisi park yeri için alanın sadece yarısını kullanırsa, yarı fiyatının ödenmesi kaçınılmazdır. Özellikle benim sayemde başkalarına daha fazla yer açılacak. Bu nedenle benim kişisel görüşüm Akıllı kategorideki arabaların indirimli olması, SUV'ların ise prim ödemesi gerektiği yönünde. Fabia, Octavia veya Superb gibi arabalar Standart kategorisine girer. Auto-mania.cz web sitesine yaptığı açıklamada, park ücretini bu iki araç arasında dağıtmak için herhangi bir neden göremiyorum, diye açıkladı.


Bu nedenle çok sayıda yerli insan sevinebilir, ancak bu kişinin sulh hakiminden geldiği iddiası mantığa uygun değildir. Web sitesinin de belirttiği gibi, örneğin Kodiaq Superb 4.912 milimetre uzunluğunda ve Mladá Boleslav SUV Kodiaq 4.758 milimetre uzunluğunda. Superb'in aynalarla birlikte 2090 milimetreye ve Kodiaq'ın 2133 milimetreye sahip olduğu iddia edilebilir. Fark o kadar az ki, arabaların genellikle aynalarını katladığı gerçek dünyada bu fark ihmal edilebilir. Prag belediyesine göre Kodiaq kullananlar KDV ödeyebilir.


Bunda mantık bulamazsınız. Ve hiç de başka bir Prag belediye başkanı danışmanının, aslında her ikisinin de, inşaattan sonra sakinler için nasıl daha fazla park yeri olacağı konusunda tartıştığı bir zamanda değil. Bu kesinlikle hiçbir anlam ifade etmiyor çünkü park etme draması olan arabalar öylece ortadan kaybolmayacak. İnsanlar onları hiçbir yere göndermeyecek, gidecek hiçbir yeriniz yok. Sonuç olarak mesele yalnızca, berbat faaliyetlerin ve popülizmin arkasına gizlenmiş şehir kasasını doldurmak.


Daha birkaç gün önce, sakinlerine otopark ücretleri konusunda referandum düzenleyen Prag 7 de sizi yargıladı. Ayrıca Almanya'da yapılan referandumda otopark için toplanan emekli maaşlarının arabası olmayanlara adil bir şekilde dağıtılacağı ortaya çıktı. Kapalı otopark yapılması için değil, arabası olmayan vatandaşlar için, o arabalara sahip olmayanlar için. Peki sonuç?


Otopark oylaması 7 ve 8 Haziran 2024 tarihlerinde Avrupa Parlamentosu seçimleriyle birlikte gerçekleşti. Prag'da 7 daimi ikamet sahibi toplam 8.319 vatandaş, yani seçmenlerin %27,4'ü tarafından temsil ediliyordu. Vatandaşın konut otoparkı fiyatını belediyenin belirlediği seviyenin üzerine çıkarıp çıkarmayacağı sorusuna seçmenlerin yüzde 35,3'ü evet, yüzde 63,6'sı ise hayır seçeneğine oy verdi. Açık otoparkın toplam bedeli ve bu şekilde elde edilen kaynakların kullanımıyla ilgili diğer iki konu nedeniyle Prag 7'nin internet sitesinde açıklanan açıklamada, belediyenin bu maliyeti uygulamayacağını açıkladı.