Gönüllü Soloinear: Programcı hafta sonları sürüyor, binlerce insanın tadını çıkarıyor

EnondeR

New member
Yapması gerektiği için değil, istediği için. Sadece kentsel ulaşım dünyasıyla ilgileniyor. “Çocukken trenlerle kim oynamıyordu?


Kendisini gönüllü bir bilge olarak tanımlıyor ve sosyal ağlar tramvay gerçekliğinden içgörü hayranlarını eğlendiriyor. Kabindeki videolarında, bir gülümseme ile kendi iradesinin direksiyonunun arkasında oturan bir sürücünün perspektifinden toplu taşıma sahnelerinin arkasında ortaya koyuyor. YouTube kanalında, Gönüllü Soloinar adı verilen YouTube kanalında yaklaşık yirmi bin abonesi var.


Mayıs 2020'den bu yana 350'den fazla yayın yaptı ve yaklaşık yedi milyon görüntüleme topladı. Ayrıca bir internet televizyonuyla işbirliği yapıyor.


Şimdi çok fazla olmayan ücretsiz hafta sonları gibi büyük tutkusunu feda etti. Ayrıca hiç kolay olmayan tramvay yönetimi testlerini geçmek zorunda kaldı. Doubek, “Tüm durakları, anahtarları, rotaları bilmelisiniz – tüm bunlar son testin bir parçası.”


Otobüsler için biraz daha kolay, sadece çizgilerde gezin. Hala hafta sonu hizmetlerindeki kısıtlamalar nedeniyle tüm hazırlığın onu birkaç ay boyunca aldığını itiraf ediyor. Sürücünün haftada sekiz gün öğrendiği ana istihdam için antrenman yapmak iki ay sürer.


Para cezası ile ezilmiş bir yaya



Bir sürücü olarak, tuhaf anlar da dahil olmak üzere bir dizi ilginç deneyime sahip. Doubek, “Örneğin, beyefendi kabinden kapıyı kabinden çalıyordu. Sürüş yapıp yapmadığım bir kontrol olsaydı döndürmek istemedim. Durduğumuzda ona neye ihtiyacı olduğunu sordum. Durdu, bana bir işaret verdi,” diyor Doubek.


Toplu taşıma kuralları bilgisi de günlük yaşamda yararlıdır. Bir gün arkadaşına bir evcil hayvan almaya karar vermiş olabilir. Diyerek şöyle devam etti: “Lynx'e benzeyen böyle bir dev bir kedi istedi. Ama ona, sadece taşıyıcıda namlu veya hayvanı olan bir köpeğin toplu taşıma araçlarında seyahat edebileceğini söyledim. On beş pound kutunun gerçekten taşımayacağını ve kediyi satın almanın aniden geldiğini söyledi.”


Ama tramvay kabinindeki tüm anlar o kadar komik değil. Doubek 3 numaralı tramvay hattında bir gece unutamayacağı bir an yaşadı. “Kız, Hukuk Fakültesi'ndeki geçişte yoldan geçiyordu, kulaklarının üzerindeki kulaklıklar, cep telefonuna bakıyordu. Koşdum, hazırladım, yüksek kirişlerle göz kırptım, ama hiçbir şey yardımcı oldu.”


Etki güçlüydü. Ön cam patladı ve kız kanama kafası ile yere bitti. “Neyse ki, Salina'nın altına sıkışmış kalmadı,” diyor sürücü. Ambulans yaralıları hastaneye götürdü ve kısa süre sonra kazanın suçlusu olduğunu değerlendiren polis memurlarına yöneldi.


Doubek, “Sorun olmadığım için mutluydum, ama aynı zamanda üzgünüm. Šalina tarafından yıkılacak ve hala para cezası ödemek ve onarmak zorunda.” Bu etkinlikten, “Duymadığınız, Ödeme” sloganını takip eden “Duymadığınız, Ödeme” ve Solinar'ın sosyal ağlara yayılmasını izleyen farkındalık kampanyası geldi.


Kuru yapraklarda kayar



Brno'dan uzun vadeli bir sürücünün kariyerinin beş yılı boyunca, tramvay sadece bir kaza ile değil, aynı zamanda elektrik kesintileri tarafından da durduruldu. Göründüğünden daha yaygındırlar, ancak çoğunlukla kısa.


Dubský Komín'in belediye bölgesinden bir deneyimle, “Beş, on saniye içinde atlayacak. Sadece bir kez birisinin arabadan aşağı çekildiğini ve arka arkaya yaklaşık yirmi Šalin vardı.” Tramvaylar aynı anda başlamamalıdır, çünkü böyle büyük bir elektrik tüketimi başka bir elektrik kesintisine neden olacaktır.


Tramvay kazadan sonra hareketsiz kalırsa, onu iten başka biriyle bağlantı kurmalıdır. Ön geçilmez tramvaydaki sürücü radyoyu kullanarak talimatları verir, arka tramvaydaki ikincisi neredeyse körü körüne körü körüne. Doubek, “Biri gidiyor ve nerede olduğunu bilmiyor, diğeri onlarla tanışmayı umuyor ve umuyor.”


Hava sorunları da sorunlara neden olabilir. Karın aldırmadığını, en büyük endişenin kuru yapraklardan kaynaklandığını zaten gözlemledi. “Bu ilginç bir paradoks. Elinizde kırdığınız kuru yapraklarda, bir muz kabuğu gibi kayar,” diyor şimdi deneyimli bir sürücü.