YENİ DELHİ: Hindistan Ulusal Karayolları Kurumu (NHAI) 6 şeritli ana taşıt yolunun tamamlanması için Eylül ayını son tarih olarak belirlemiştir. Kentsel Uzatma Yolu-II (UER-II), başkentin üçüncü çevre yolu olarak da bilinir. Delhi-Gurgaon otoyolu ile Delhi-Chandigarh otoyolu arasındaki seyahat süresini ancak yarım saate indirecek.
Erişim kontrollü otoyol Dwarka, Najafgarh, Nangloi, Shyam Vihar ve Kanjhawla’dan geçmektedir. Gurgaon, IGI havaalanı, Güney ve Batı Delhi’den Chandigarh’a ve ötesine giden trafik için daha hızlı bir bağlantı olacak. Şu anda bu tür trafik, daha uzun süren ve trafik sıkışıklığına ve hava kirliliğine katkıda bulunan Dhaula Kuan streç, Çevre Yolu ve Dış Çevre Yolu’nu kullanmak zorundadır.
Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Birliği Bakanı Nitin Gadkari, Perşembe günü 7.700 Rs’den fazla yatırım içeren projenin ilerleyişini gözden geçirirken şunları söyledi: “Delhi blokaj kaldırma planının bir parçası olarak UER-II’yi geliştiriyoruz. Yaklaşık %60’ı çalışıyor. projenin büyük kısmı tamamlandı, bunu da önümüzdeki 6 ay içinde tamamlamış olacağız.”
Gadkari, Delhi Valisi VK Saxena, Batı ve Kuzey Delhi milletvekilleri – Parvesh Sahib Singh ve Hans Raj Hans – ve Delhi BJP Liderleri Rambir Singh Bidhuri ve Vijender Gupta ile birlikte Perşembe günü Alipur’dan Dwarka’ya kadar tüm bölgeyi gezdi. Bakan, Delhi hükümetinin işbirliğini takdir etti.
Projenin 2000 yılında Delhi Ana Planı’nın bir parçası olarak tasarlandığını, ancak çok az ilerleme kaydedildiğini söyledi. Devlet yolu olmadığı için merkezi hükümetin herhangi bir iş alamadığını söyledi. Gadkari, burayı NH olarak kaydettikten sonra, otoyol otoritesinin “Delhi için bir cankurtaran halatı” olan projeyi üstlendiğini söyledi.
Bakan, projenin, Jaipur veya Chandigarh’dan gelen araçlar onu baypas olarak kullanabileceğinden, Çevre Yolu ve Dış Çevre Yolu dahil olmak üzere Delhi’nin yollarındaki trafik sıkışıklığını azaltacağını söyledi.
Gadkari, NHAI’nin ayrıca Ghazipur, Bhalaswa ve Okhla’daki üç atık yığınından yaklaşık 20.000 ton inert atık malzeme kullanma hedefi koyduğunu söyledi. Önümüzdeki 18 ay boyunca çöp yığınlarını düzleştirmek için çalışacağız” dedi.
TOI, NHAI’nin şimdiye kadar Delhi’deki NH inşaatında yaklaşık 9 lak ton inert atık kullandığını öğrendi – UER-II’de 7 lak ton ve Delhi-Mumbai Otoyolunun DND-Sohna bağlantısında 2 lak ton.
Proje ayrıca karayolundan iki bağlantı içermektedir. 29,6 km’lik bir bağlantı Bawana sanayi bölgesine bağlanırken, diğer 7,3 km’lik bağlantı Bahadurgarh Bypass için olacaktır. Bu bağlantıların her biri dört şeritli olacaktır.