Hřib, Prag'da toplu taşıma fiyatlarını iki katına çıkarmayacağız, diye söz veriyor. Otopark fiyatlarının da artırılmasını istiyor

EnondeR

New member
Kurulması rekor derecede uzun süren bir koalisyonda ilk yıldır başkentin başındasınız. VM'de birlikte nasıl çalışır?
Pirti gibi biz de seçimlere giderken önceliklerimizi yerine getirebiliriz. Mesela Prag çevresinde bir tramvay devresi hazırlayıp inşa edebiliriz. Probh tramvay patlaması. O yıl başardıklarımızdan bahsedecek olursak, Ddina, Libua ve Slivenc'e tramvay hattını açtık. Ayrıca D metrosunu yapıyoruz, metro güzergahına yeni bir taç hazırlıyoruz, Barrandovsk köprüsünü onarıyoruz. Tvanica levka'yı işletmeye aldık, Dvoreck köprüsünü inşa ettik, yirmi yıl sonra Prag'a yeni bir tramvay hizmete sunduk.


ODS'den uzun süredir belediye başkanı olan Bohuslav Svoboda'nın öncelik olarak ilan ettiği Mstsk ve Prask bölgelerinden bahsetmediniz.
Kamyonları Jinho Msta ve Spoilovo'dan uzaklaştırmak için Prask devresine ihtiyacımız var. Ama arabaları merkezden uzaklaştırma sözü veremez. Aksine tüm uzmanlar, her iki devrenin ve özellikle konseyin tamamlanmasından sonra merkezde daha fazla arabanın olacağını açıkça söylüyor. Mstská çevre yoluna gelince, bu yolun merkezden bazı arabaları alabilecek özelliğe sahip olması gerçekten beklenemez. Birisinin köpeği olan Maleica'nın etrafından dolaşarak köpeğin merkeze gitmesini engelleyecek yeni bir yol yapılacağını kim düşünebilir?


Bu, devreleri teslim etmenin sizin için o kadar da zor olmadığı anlamına mı geliyor?
Devreye ihtiyacımız var, devre kuracağız ama tamamen farklı bir sebepten dolayı. Bugün kavşakların merkezdeki trafik sıkışıklığına yardımcı olacağını söyleyebilecek bir trafik uzmanı yok. Dolayısıyla e merkezini tıkayacak diğer tedbirlerin de çevre yolu inşaatına paralel olarak yapılması gerekiyor.Buna özellikle bahsettiğimiz gibi geri kalan transitin kısıtlanması da dahil. Smetanav nbe ve Mal Stran'da.


Toplu taşıma kaçınılmaz mı?
Bu sistemin finansal sürdürülebilirliği konusunda büyük bir sorun var. Şu anda toplu taşımayı yaklaşık yüzde 84 oranında destekliyoruz. Bu, ilk kuponun fiyatı olarak ödediğiniz tutarın aslında hizmetin gerçek fiyatının yalnızca yüzde on altısı olduğu anlamına gelir. Koalisyon ortağımızdan sürüş programında değişiklik yapılması yönünde bazı öneriler aldım. Harici çift kupon gibi durumların da olduğunu doğrulayabilirim, ancak bu kadar aşırı bir sıçramayı kabul edemedim. İlimizde yaşayanların bir kısmının ekonomik durumu pek iyi değil. Ve bu çok çok sorunlu olurdu.


Gerçek versiyon sizin için nasıl görünüyor? Sen ne önerirsin?
ROPID'e (entegre taşımacılığı organize eden Prag örgütünün bir üyesi, editörün notu) bu işin nasıl yürüyebileceğine dair bazı seçenekler sunmasına izin vereceğim ve ardından müzakere masasına geçeceğiz. Benim açımdan ikiyüzlülük kesinlikle kabul edilemez. Ancak benim bakış açıma göre bir VC gitmeli. Bunu şehrin sağladığı başka bir hizmet olan kamusal alana park etme hizmetine bağlamamız gerekiyor. Şehrin sübvansiyonu bu kadar. Ücretli bölümdeki Ron Kovac kartları 1.200 kron, bazı durumlarda altı yüz kron karşılığında satılıyor. Bunu otoparkların ticari fiyatıyla karşılaştırın. Sonra toplu taşımayı değil, onu sübvanse ettiğimizi öğreniyorsunuz. Prag 10'da sokaktaki şehrin fiyatı 1.200 ron, Eden alışveriş merkezinde ise 36.000 ron.


Peki toplu taşıma ve otopark pahalı olacak mı?
Birlikte gitmelerini kaçınılmaz görüyorum. Komünal siyaset bir takım sporudur; bu, pratikte, özellikle görüşlerin sıklıkla çok farklı olduğu ulaşımda, demokratik uzlaşmaya günlük bağlılık anlamına gelir ve bunların her birinde neye ulaşacağımızı göreceğiz.


Prag oldukça iddialı projelerle dolu. Seni burada özledik, metro D, devreler. Herkese emekli maaşı verilecek mi? Ya da ona oy verirsin, ne olmayacak?
Emeklilik sorusu, finanstan sorumlu meclis üyesinin, anlaşılır bir şekilde belediye başkanının da beşinci sorusudur. İlkel olduğumda bunu yapmıştım. Ulaştırma alanında sizin için Avrupa'dan bir sübvansiyon için pazarlık yaptım ve bunun için birkaç milyar değerinde bir tramvay hattı inşa edeceğiz. Bunları elektrikli otobüs ve troleybüs satın almak için kullanacağız, yeni kurduğumuz ve bir yıl içinde Prag'a ulaşması beklenen tramvayın yapımında da kullanacağız.


Seçimlerden sonra Sayın Svoboda'yı belediye başkanı ve milletvekili olmayı istemekle eleştirdiniz. Temsilciler Meclisi'nde bu sayede Prag için daha fazla pazarlık yapabileceği varsayımıyla reddetti. O bunu yapabilir mi? Sonuçta aynı anda hem belediye başkanı hem de milletvekili olmak doğru olur mu dersiniz?
O tarihten bu yana koalisyon anlaşmasında Prag için on yedi yasa belirledik. Kentle ilgili bazı sorunların çözümü için çıkarılması gereken yasalar bunlar. Kömür sözleşmesinde belediye başkanı bu kanunun garantörü olduğunu açıkça belirtmiş, bu da bir süre sonra değerlendireceğimiz bir konu.


Koalisyonda anlaşmazlıklar mı var?
Diğer jestlerde nasıl olduğunu bilmiyorum ama tartışmanın aktarımında süreç mantıklıydı, pek fazla duygu ortaya çıkmıyordu. Masaya vurup odadan çıktığını fark etmedim. Ama belki de sınırı farklı ayarladık.


Taşıma nedeniyle bile mi? Pirty'ye göre asıl sorumluluk toplu taşımanın geliştirilmesiyken, ODS ideolojik olarak her zaman araba kullanımının yanında yer aldı. Bu yüzden evlenmiyor musun?
Biz toplu taşımadan yanayız, çünkü yolculara göre kullanılıyor. Bu ideolojik bir şey değil, verilerle desteklenen bir konu. Bizim için verilere dayalı kararlar almak önemlidir ve mantıksal olarak tartışmaya çalışırız. Smetanov nbe ve Mal Stran'a gereksiz ulaşımı neden sınırlamak istiyoruz? Programa genel bakışımızda herkes oybirliğiyle buna oy verdi, bu yüzden sonunda ortak bir anlaşmayı uygulamaya koymanın bir yolunu bulacağımızı varsayıyorum. Soru nasıl olacağıdır. Eğer çalınacaksa ya da şehrin sokaklarının iletişimlerinde kullandığı başka bir araç.


Primtorsk keslo var mı?
Belediye başkanı olduğum son seçim dönemi çok spesifikti. Kenti iki küresel krizin içinden görmek zorunda kaldım. Bu tamamen benzeri görülmemiş bir durumdu. Ulaştırma milletvekilinin rolü farklıdır. Ben böyle söyleyince o somut şeylere kızıyorum. Ulaşım şehir için çok önemli ve bu sadece büyük değişikliklerle ilgili. Bu değişikliklere her zaman sempatiyle yaklaşmak zorunda değilsiniz ama doğru olanı yapacak cesarete sahip olmalısınız. Bu arada biz bu sloganla aday olduk.