Hükümet, çocukları ebeveynlerinin yanına yerleştirmek için havayolu kuralını uygulamaya çağırdı | Bangalore haberleri

araru

New member
BENGALURU: Geçen ay, Yelahanka’dan Arunangshu Nandy ve Anwesha Das, Bengaluru havaalanında IndiGo havayollarının check-in kontuarına yaklaştıklarında acı dolu anlar yaşadılar ve 3,5 yaşındaki oğullarına kendilerinden uzakta bir koltuk tahsis edildiğini ve ardından bir yabancının olduğunu fark ettiler. .
Sebep: Aile ücretli koltuk seçimini tercih etmemişti (ne dır-dirgerekli değil) onlar için tatil Goa’ya, üç koltuğu da birbirinden uzağa vererek.
Çoğu Hint hava yolu şirketi tarafından gerçekleştirilen iç ve dış hat uçuşlarında yaşadıkları kötü durum düzenli olarak yaşanıyor. Ne yazık ki, Sivil Havacılık Departmanı’nın reşit olmayan bir kişinin uçuşta en az bir ebeveyn veya velinin yanında oturmasını gerektiren aile koltuğu kuralları yoktur. ABD Ulaştırma Bakanlığı, Temmuz 2022’de ABD havayollarını 13 yaş ve altındaki çocukların hiçbir ek ücret ödemeden refakatçi bir yetişkinin yanında oturabilmelerini sağlamak için her türlü çabayı göstermeye çağıran bir bildiri yayınlamıştı.
Singapur Havayolları da dahil olmak üzere çoğu uluslararası havayolu, ebeveynleri ile seyahat eden küçükler için ücretsiz koltuk seçimi sunar. Birçok Hint havayolunun çocuk koltuğu seçeneklerine göz yumması ve onları koltuk seçimi için 99 ila 550 Rs ödemeye zorlamasıyla, bazı havacılık uzmanları Hindistan’ın da çocukların güvenliğini göz önünde bulundurarak böyle bir kural getirme zamanının geldiğini söyledi. İki yaşından büyük çocukların yurt içi taşıyıcılarda ayrı bir koltuğu olmalıdır. Onları bir aile üyesinin yanına oturtmak için herhangi bir kuralın olmaması, çoğu zaman ebeveynleri koltuk seçimi yapmaya zorlamıştır. Son zamanlarda, taşıyıcılar, çevrimiçi check-in sırasında ücretsiz sunulan orta koltuklar için ücret aldı.
“Bengaluru’daki havayolu yer ekibi, ikimiz de 9B ve 13C’deyken küçük oğlumuzun 17D koltuğuna yerleştirilmesiyle ilgili derin endişemize rağmen yardım teklifinde bulunmadı. Bir tatili mahvetme ihtimaliyle uçağa bindik ve arkadaş canlısı bir yolcu karıma oğlumuzun yanındaki koltuğunu teklif etti,” diye hatırlıyor Nandy.
Yakın zamanda Air India ile uçan Banashankari’den başka bir aile de benzer bir durumla karşı karşıya kaldı, iki çocuğu uzaktaki koltuklara yerleştirildi ve bu da uçakta diğer yolcularla biraz kafa karışıklığına neden oldu.
Koltuk müsaitliğine bağlıdır
Konuya cevaben IndiGo, çocuklarla seyahat eden müşterilerin önceden koltuk ayırmalarının şiddetle tavsiye edildiğini söyledi. “Otomatik sistemimiz, çocukları ailelerinin yanına yerleştirmeye öncelik veriyor. Ancak, bu tür bir önceliklendirme her zaman koltukların mevcudiyetine bağlıdır,” dedi IndiGo.
Bir Air India temsilcisi ayrıca çocuklara her zaman öncelik verildiğini ve bir ebeveynin yanında koltuk verildiğini iddia etti. Bir Akasa Air sözcüsü, müşterilerin rezervasyon sırasında ve seyahatlerini yönetirken mevcut olan ücretsiz koltukları seçebileceklerini söyledi. Ayrıca havaalanında check-in sırasında ücretsiz koltuk alabilirler. Ancak yeni iç hat havayolu, çocuk koltuğu seçimi konusunda yorum yapmadı.