İngilizce Eğitimi Mumbai’deki Standart Altı Sınıflar İçin 15.000 Rupi Para Cezasına çarptırıldı | Bombay haberleri

EnondeR

New member


MUMBAI: Bir eyalet tüketici komisyonu, 57 dersin kalitesiz şekilde verilmesi nedeniyle dilde akıcı olma hayalleri suya düşen Güney Bombaylı bir adama Charni Road’da bir İngilizce özel ders kursuna 15.000 Rs tazminat ödemesi talimatını verdi.
Komisyon, İngilizce bilgisinin ve istihdam açısından getirebileceği avantajın inkar edilemeyeceğinin yaygın bir bilgi olduğunu söyledi. “…bu nedenle, genel olarak tüketicilerden gelen bu tür duygulardan yararlanmak ve bir kurs başlatmak ve ardından şikayette açıklanan şekilde teklifte bocalamak, haksız ticari uygulamaların standart bir örneğidir ve bize göre durdurulması gereken Mumbai, Banliyö Bölgesi Tüketici Uyuşmazlıkları Çözüm Komisyonu geçen hafta söyledi.
Princess Street sakini Rajesh Kumar Binnani, Ocak 2011’de komisyonu Speakwell Enterprises Pvt Ltd’ye karşı taşıdı. Binnani, işte olduğu kadar günlük konuşmalarda da iyi İngilizce öğrenmeye ve konuşmaya hevesli olduğunu söyledi.
Kurs için 4.700 Rs ödedi ve dersler 1 Haziran 2009’da başladı. Binnani, kurs sırasında İngilizce’nin temellerini öğretecek düzenli öğretmenlerin olmadığını fark ettiğini söyledi.
Ayrıca öğretmenlerin hiçbirinin iyi İngilizce bilgisi olmadığını ve iyi öğretemeyeceğini iddia etti. Binnani, birçoğunun imla bilmediğini ve öğrencilerin önünde sözlüğe başvurarak bunları bulduğunu söyledi. Ayrıca dersin süresinin bir saat olması gerektiği halde birçok öğretmenin yarım saat geç kalmasından ve hatta daha erken ayrılacağından şikayet etti.
Binnani, maddi ve manevi olarak sıkıntıya düştüğünü belirterek, ücretlerin faiziyle birlikte geri ödenmesini istedi.
Şirket, komiteye 14 kişilik bir grup için toplam 127 ders verildiğini ancak Binnani’nin sadece 56 derse katıldığını söyleyerek iddiaları yalanladı. Ayrıca ona ve diğerlerine gerekli güveni vermek için kurslarını bir ay daha uzatmayı teklif ettiklerini söylediler. Şirket ayrıca, merkezin kurulduğu günden bu yana 250’den fazla öğrencinin eğitimlerini tamamladığını söyledi.
Ancak yoklama kayıtlarına atıfta bulunan komite, sadece Binnani’nin derslerini kaçırmadığını söyledi.
Diğer iki öğrencinin de başka bir tüketici şikayeti ile şirketten memnuniyetsizliklerini dile getirdikleri söylendi. “. . bu nedenle en az üç kişinin deneyimlerinden memnun olmadığı anlaşılabilir… ve yoklama kayıtlarında görüldüğü gibi öğrencilerin toplu devamsızlığının da deneyimlerinden memnuniyetsizliklerinden kaynaklanabileceği inkar edilemez… bu nedenle Komite, şikayetçinin derslerin kalitesi ve bunları enstitüde öğreten profesörlerin deneyimi hakkındaki iddialarına inanın” dedi.