İZ KAYBOLDU: Moovice’e giden gizemli demiryolu hâlâ sorularla dolu

EnondeR

New member
slavMoovice rotasının haritası



1880’de Avusturya Yerel Demiryolu Şirketi (LEG), Vrdy-Buice istasyonuna giden bir şube ile Slavi’den Temonica’ya bir demiryolu inşa etmeye başladığında, tek bir ana fikri vardı: oradaki şeker fabrikalarını demiryoluna bağlamak, gelişimleri ve tabii ki emekli maaşı almak için.


Moovicch’te Slavia yakınlarında bir şeker fabrikası vardı. Ondan sonra bile Avusturya yerel demiryolu şirketlerini aramaya başladı. SlavMoovice demiryolu hattının yapımına, dört kilometre iki yüz metre uzunluğundaki demiryolunun en geç 1 Haziran 1882’de tamamlanması şartıyla, 30 Nisan 1881 tarihli kararname ile I. Frantiek Josef tarafından izin verildi.


İlk trenler 25 Haziran 1882’de Moovice’ye hareket etti. İstasyonun sonunda oldukça büyük bir yönetim binası ve en az üç raylı bir tren inşa edildi. Demiryolunun Kutn Hora kasabasından Zrue nad Szavou’ya kadar olan bir döngüye bağlanacağına dair bir vizyon vardı, ancak sadece dolu kaldı. Ve bu nedenle Moovice’ye yalnızca yük trenleri gitti, en yüksek taşıma sıklığı elbette açık kampanyalar sırasında gerçekleşti.




Josef Kugler’in ndranch’ın inşasına ilişkin 1925 tarihli notlarına yapılan atıf, ekonominin bölgelerindeki ulaşım maliyetlerindeki dalgalanmaların ilginç bir karşılaştırmasını da beraberinde getirdi. 1913 ve 1923’te prmysloch. Moovice de karşılaştırılan istasyonlar arasında.



1889’da, Avusturya Kuzeybatı Demiryolu (NWB) sahibinin nakliyesini devraldı. LEG’nin millileştirilmesinden sonra, demiryolu Devlet Demiryollarının (kkStB) mülkiyeti haline geldi, 1909’da NWB’nin doğumundan sonra Devlet Demiryolları, Slavo’dan Moovice’ye giden trenleri kendileri işletmeye başladı. 1918’den sonra SD araçlar Moovica pistine çıktı.


Moovice hattına giden trafik hakkında çok az şey biliyoruz. Eskiden şeker fabrikası çalışanlarının olduğu halka açık olmayan yolcu trenlerinin istasyonun sonlarına kadar gittiği söyleniyor. Örneğin Aralık 1914’te hatta sivil eşya taşımacılığının durdurulduğu, 1930’da şeker fabrikasının yıkılmasından sonra bile demiryolunun çalışır durumda olduğu ve 1950’lerin ortalarında hattın şu şekilde değiştirildiği kesindir: bir asansör.




Aralık 1914’te günlük basın, SlavMoovice demiryolu da dahil olmak üzere bir dizi yerel hatta sivil mal taşımacılığının durdurulduğunu kaydetti.



Moovick hattının kesin sonu 31 Aralık 1965’te geldi, o sırada demiryolu yük taşımacılığında kamyonlarla rekabet edemedi. İki binadan yurtlar yıkıldı ve Moovicch’teki bina apartmana dönüştürüldü.


st trat natst bugün hala çalışıyor. Slav yerel madeninden sek, önce Kosmos fabrikasına, daha sonra Zenit’e asansör görevi gördü. Bugün asansör, tarihi araçlarının pistlerde deposu bulunan Teknik İlgi Müzesi tarafından satın alındı.




Arel, emanetçi olarak Teknik İlgi Müzesi’ni kullanıyor. GPS: 49.9173164K, 15.3807856E



Adım adım, adım adım



Geçmişte, arşivlerde ve yerel koleksiyoncularda kapsamlı araştırmalar yaptı. Ay madeninin işleyişinin yüksek kaliteli fotoğrafları henüz yayınlanmadı, ancak birkaç tanesini almayı başardık. Teknik kusur, benzersizlikleri ile dengelenmekten daha fazlasıdır.


Konen, Moovica stanin binasına bağlı olan deponun nasıl göründüğünü biliyorsunuz. Bölünmüş bir yatakhane veya yurt içinde nasıl göründüğü hakkında fikir edinebiliriz.




Moovica’nın karnının eşsiz bir resmini verdi. Ne yazık ki bugüne kadar ayakta kalamayan, yükleme rampalı nispeten büyük bir ahşap depo vardı. GPS: 49.9087097K, 15.3545239D



Bazı fotoğraflar soru işaretleri yarattı. Fotoğrafların Moovice’ye giden tren makinistine ait olması gerekiyor. Ona göre, çeşitli kutlamalar sırasında oraya binek vagonlu bir tren gitti. Binek otomobilli benzersiz buharlı lokomotif M112.0’ın bugünkü hattının başlık görüntüsünün gerçekten Moovice’den gelmesi mümkün mü? Bu set, Slavi’den SkoviceVrdyBuice pistine dönüşleri sürdü, bu nedenle Moovick pistinde kalması mümkün.


Raporda elbette operasyonun bitiminden on yedi yıl sonra pistin nasıl görüneceğini öğreneceğiz. Korunmuş raylar boyunca yürüyüp gideceğiz, 1930’da bir trenin otobüsle nerede çarpıştığını öğreneceğiz. Moovick hattının son anahtarının hala çalıştığını öğrenelim.


Metal tabanlı, boru bağlantılı jet hebe orijinal çamaşır makinesini keşfedelim. TV Slav ile işbirliği içinde hava silahları da öğretiyoruz. Trenin gövdesinin şehrin arkasında açıkça görüldüğünü görüyoruz.




Moovice’ye giden demiryolunun gövdesi bugün hala görülebilmektedir. Slav çöplüğünün etrafında dolaşan şu metal köpek. GPS: 49.9127600K, 15.3726128D



Sonunda, elbette, Moovick Ndra’nın bugün nasıl göründüğünü öğreneceğiz. 1990’larda binaların yeniden inşası kesinlikle işe yaramadı, örneğin bazı pencereler ve kalın süslemeler kayboldu.


Slavo’dan Moovice’ye giden rota hakkında çok az bilgi olmasına rağmen, bu rotayı oldukça detaylı bir şekilde haritalandırmayı başardığımızı söyleyecek kadar alçakgönüllüyüm. Gerisini kendin taşı.



Feshedilmiş Parçalarla ilgili bize yardım edin


Evde kullanımdan kaldırılmış parçaların fotoğrafları veya amatör koleksiyonları var mı? İç ve hazinelerini talep et, onları verilen kaynakla yayınlayacağız.

Şu anda bu rotalar için belgeler topluyoruz:

  • Slavsk tüneli ve KFNB’nin Hranice’ye giden orijinal yolu
  • Nchod Kudowa Zdrj
  • Bohum Karvin
  • Star Tinovka, bölüm Brno-Krlovo Pole esk
  • Svdnick doln drha
  • Holeovick inşaat demiryolu
  • Malodrha Krlv Dvr Beroun Konprusy
  • BoiceSvojice
  • Vleka Zbrojovka Vsetn
  • litomis tüneli
  • Yıldız Tinovka, sec eskTinov
  • HostiviceStedokluky
  • DobronnPoln
  • zkokolejka Vesel nad Moravou’da Kont Chorinskho
  • StudnkaSedlnice
  • Silezya Ostrava Michlkovice
  • Küçük demiryolu VtkoviceZbeh, pskov madenleri
  • Karvin Karvin yakınlarındaki Petrovice
  • Oh Terezn üzerinde Bohuovice telesiyeji
  • atec’i uçurmak için kaldırın
E-posta: [email protected]