Douglas DC-3 uçağı kuvvetli rüzgar ve kaygan pist nedeniyle havalanamadı ve elektrik hattına çarptıktan sonra köyün doğu kesiminde, konut binalarının yaklaşık yüz metre uzağında durdu. Dejvice ve Smchov'a giden demiryolu hatları.
Slovakya'daki nakliye uçağı kazaları (2.dl) kitabına bağlantı içeren hostivickahistorie.cz web sitesine göre, uçak 1942'de üretildi ve Ostrava'ya kalkıştan sadece bir saat önce Koice'den uçtu. Mürettebat kaptan Jan Housa, yardımcı pilot Ji Lev, telsiz operatörü Miroslav Kalenda ve uçuş mühendisi Miroslav Husler'den oluşuyordu.
Uçak saat 13.55'te o zamanki ana Rus pistinden (04-)22 havalandı ve ekseni Hostivice'nin merkezine doğru ilerliyordu. Pist 8 ve 10 cm karla kaplandı. Bu nedenle hızı normalden düşük olan uçak, kalkıştan sonra sola dönerek Ndran Caddesi'ndeki Zadkova fabrikasının bacasına çarptı.
Pilot sola keskin bir dönüşle bacadan kaçındı, ancak daha sonra Praha Kladno hattından daha uzakta, bir elektrik hattının demir bölümüne çarptı ve bir direğe çarpıp yere düştü. Eski alan artık Archeologick caddesindeki depolar tarafından inşa edilmiş durumda, ancak oradan Smchov yolunun arkasındaki Nouzov binalarına çok da uzak değil. Çarpma anında uçağın gövdesi kırıldı, ön ucu devrildi ve arka ucu normal pozisyonunda kaldı. Çarpmanın hemen ardından uçak ötmeye başladı.
Yolcuların tamamı ve dokuz yolcu indi, geri kalan beş yolcu Motola'daki hastaneye kaldırıldı.
Çok alçaktan uçtu ve sola saptı
Bu uçak çok alçaktan uçtu ve sola döndü…, tanıklardan biri kazayı Slovakya'daki nakliye uçağı kazaları kitabında anlattı. (Devn sütunu) uçağın kanadını ve arka tekerleğin mahmuzunu ayırdı. Daha sonra iki kişi dışarı çıktı. Donmuş uçak hâlâ PDU'daydı. Gövde yaklaşık 50 metre ilerlemeyi başardı ve garip bir sessizlik içinde durdu, o zamanlar 14 yaşında olan çocuk, uçak felaketini hatırladı.
Yere çarptıktan sonra uçağın gövdesi kırıldı, ön tarafı ters döndü, arka tarafı ise normal pozisyonda kaldı. Uçak uçmaya başlamadı ancak yerel sakinlerin yardımıyla birkaç yolcu makinenin enkazından ayrılmayı başardı.
Bir kurtarıcının gözü göründü ve uçağın etrafına sarıldı ve ona yangından uzaklaşması gerektiğini söyledi. Felaketin başka bir görgü tanığı, kendisinin de yeraltından gelen yakıtla kapattığı, onu yakalayıp uzaklaştırmaları gerektiğini söyledi.
O dönemde teftiş komisyonu, havalimanındaki operasyonların organizasyonunda ve uçağın kalkışa hazırlanmasında bir takım eksiklikler tespit etti. Örneğin uçuş mühendisi uçuş öncesi uçuştan haberdar olup onu götüremedi çünkü Berlin'den kısa bir süre önce alt aktarmayla uçmuştu. Fırlatma kaptanı daha sonra teknisyenlerden ve kontrolörden uçağın kurtarılmasına ilişkin raporu onaylamadı (uçak kazasından sonra ortadan kayboldu).
Uçağın stabilizatöründeki buz çözme cihazının çıkarıldığı ve hava şartlarından dolayı donma ihtimali varsa uçağın operasyona alınamayacağı, iddiaya göre uçağın yüke göre konumu, hatta yakıtın kalitesine göre kimsenin kontrol etmediği belirtildi. uçaklara dolduruldu.
12 Ocak 1954'teki uçak kazasının olduğu yer
Haritalar © SHOCart ve OpenStreetMap'in yazarı tarafından sağlanmaktadır. SHOCart şirketi, turist ve bisiklet haritaları ve atlaslarının geleneksel bir yayıncısıdır. şeyler www.shocart.cz
Başlangıçta hızı vardı, pistin tamamını kullanmadı
Ancak kazanın asıl nedeni başlangıçtaki düşük hızdı. Pilot, pisti olan bir duraktan havalandı ve bu nedenle pist uzunluğunun yaklaşık dörtte birini kullanmadı. Uçağı yerden ayırıp pist sonunda çıkarıp çıkarmadığı belli değil, kalkış ve pistten aşağı inme sırasında herhangi bir zamanda uçağa zarar vereceği kesin ama sonuçları bu kadar trajik olmaz.
OK-WDS tescilli Douglas DC-3'ün yedi yıllık hizmeti de aynı Ocak ayında Hostivice yakınlarındaki sahada sona erdi. Üç buçuk yıldan kısa bir süre sonra, eski İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetlerinin (RAF) Mart 1950'de komünist kontrolündeki Slovakya'dan Batı'ya göç etmek için kullandığı üç uçaktan biri olarak tarihe geçti. Uçuşlarının ardından uçak SR'ye doğru hareket ediyordu.
Ocak 1954'teki kaza, mevcut Çek Cumhuriyeti'ndeki en trajik havacılık kazalarından biridir; uçakta yalnızca on kişi hayatını kaybetmiştir.
En kötü kaza, 30 Haziran 1975'te Prag'daki Suchdola yakınlarında Yugoslav Adria şirketine ait DC-9 uçağıydı. Felaket sırasında uçakta bulunan 120 kişiden 79'u uçak yere çarpmadan önce, 75'i olay yerinde, geri kalanı ise hastanede hayatını kaybetti. O dönemde kazanın nedeni pilot hatasıydı.
En kötü havacılık felaketi, 24 Kasım 1966'da Slovakya topraklarında, Bulgar TABSO şirketine ait Iljuin Il-18'in, Küçük Karpatlar'daki bir tepeye uçmak için Bratislava'dan kalktıktan sonra bir köstebeğe çarpmasıyla meydana geldi. Kazada gemideki 82 kişinin tamamı hayatını kaybetti. Pasarlar arasında Slovakya obanı ve örneğin Bulgaristan'ın Berlin büyükelçisi General Ivan Byarov da vardı. Ve soruşturma net sonuç vermediğinden, daha sonra komplo teorileri ve suikast versiyonunun takipçileri arasında düştü.
Slovakya'daki nakliye uçağı kazaları (2.dl) kitabına bağlantı içeren hostivickahistorie.cz web sitesine göre, uçak 1942'de üretildi ve Ostrava'ya kalkıştan sadece bir saat önce Koice'den uçtu. Mürettebat kaptan Jan Housa, yardımcı pilot Ji Lev, telsiz operatörü Miroslav Kalenda ve uçuş mühendisi Miroslav Husler'den oluşuyordu.
Uçak saat 13.55'te o zamanki ana Rus pistinden (04-)22 havalandı ve ekseni Hostivice'nin merkezine doğru ilerliyordu. Pist 8 ve 10 cm karla kaplandı. Bu nedenle hızı normalden düşük olan uçak, kalkıştan sonra sola dönerek Ndran Caddesi'ndeki Zadkova fabrikasının bacasına çarptı.
Pilot sola keskin bir dönüşle bacadan kaçındı, ancak daha sonra Praha Kladno hattından daha uzakta, bir elektrik hattının demir bölümüne çarptı ve bir direğe çarpıp yere düştü. Eski alan artık Archeologick caddesindeki depolar tarafından inşa edilmiş durumda, ancak oradan Smchov yolunun arkasındaki Nouzov binalarına çok da uzak değil. Çarpma anında uçağın gövdesi kırıldı, ön ucu devrildi ve arka ucu normal pozisyonunda kaldı. Çarpmanın hemen ardından uçak ötmeye başladı.
Yolcuların tamamı ve dokuz yolcu indi, geri kalan beş yolcu Motola'daki hastaneye kaldırıldı.
Ziller çalınca olay bitti Babam hemen olay yerine koştu ama o sırada bahçede bulunan ve iki kişiyi döven Ervinka Bey'e ilk yetişen o oldu. Baltasıyla gövdede patlamanın en güçlü olduğu yerde delikler açmaya başladı. Çevredeki insanlar bunu onlara verdi. Uçak uğursuz bir şekilde sıçradı ve yavaşça sürüklendi. Daha sonra açılan delikten iki adamı ve uçuş görevlisini birlikte çıkardılar. İkisi dünyaya zarar vermek istemedi. Kurtarma ekiplerinin hepsinin zorlu bir yolu vardı çünkü yaralıları enkazdan taşıyıp kurtarmaya çalıştıktan kısa bir süre sonra Dakota'nın yakıt depoları patladı ve bu, gemide kalan herkesin sonu oldu. İstenmeyen bir el, kurtarıcının gövdeye geri dönmesini zorlaştırdı. Kırık gövdeden düşen iki yıldız da onlara katıldı. Kaynak: O zamanlar 14 yaşında olan bir tanığa göre. AFC-Havacılık Fan Kulübü, web sitesi leteckabadatelna.cz |
Çok alçaktan uçtu ve sola saptı
Bu uçak çok alçaktan uçtu ve sola döndü…, tanıklardan biri kazayı Slovakya'daki nakliye uçağı kazaları kitabında anlattı. (Devn sütunu) uçağın kanadını ve arka tekerleğin mahmuzunu ayırdı. Daha sonra iki kişi dışarı çıktı. Donmuş uçak hâlâ PDU'daydı. Gövde yaklaşık 50 metre ilerlemeyi başardı ve garip bir sessizlik içinde durdu, o zamanlar 14 yaşında olan çocuk, uçak felaketini hatırladı.
Yere çarptıktan sonra uçağın gövdesi kırıldı, ön tarafı ters döndü, arka tarafı ise normal pozisyonda kaldı. Uçak uçmaya başlamadı ancak yerel sakinlerin yardımıyla birkaç yolcu makinenin enkazından ayrılmayı başardı.
Bir kurtarıcının gözü göründü ve uçağın etrafına sarıldı ve ona yangından uzaklaşması gerektiğini söyledi. Felaketin başka bir görgü tanığı, kendisinin de yeraltından gelen yakıtla kapattığı, onu yakalayıp uzaklaştırmaları gerektiğini söyledi.
O dönemde teftiş komisyonu, havalimanındaki operasyonların organizasyonunda ve uçağın kalkışa hazırlanmasında bir takım eksiklikler tespit etti. Örneğin uçuş mühendisi uçuş öncesi uçuştan haberdar olup onu götüremedi çünkü Berlin'den kısa bir süre önce alt aktarmayla uçmuştu. Fırlatma kaptanı daha sonra teknisyenlerden ve kontrolörden uçağın kurtarılmasına ilişkin raporu onaylamadı (uçak kazasından sonra ortadan kayboldu).
Uçağın stabilizatöründeki buz çözme cihazının çıkarıldığı ve hava şartlarından dolayı donma ihtimali varsa uçağın operasyona alınamayacağı, iddiaya göre uçağın yüke göre konumu, hatta yakıtın kalitesine göre kimsenin kontrol etmediği belirtildi. uçaklara dolduruldu.
12 Ocak 1954'teki uçak kazasının olduğu yer
Haritalar © SHOCart ve OpenStreetMap'in yazarı tarafından sağlanmaktadır. SHOCart şirketi, turist ve bisiklet haritaları ve atlaslarının geleneksel bir yayıncısıdır. şeyler www.shocart.cz
Başlangıçta hızı vardı, pistin tamamını kullanmadı
Ancak kazanın asıl nedeni başlangıçtaki düşük hızdı. Pilot, pisti olan bir duraktan havalandı ve bu nedenle pist uzunluğunun yaklaşık dörtte birini kullanmadı. Uçağı yerden ayırıp pist sonunda çıkarıp çıkarmadığı belli değil, kalkış ve pistten aşağı inme sırasında herhangi bir zamanda uçağa zarar vereceği kesin ama sonuçları bu kadar trajik olmaz.
OK-WDS tescilli Douglas DC-3'ün yedi yıllık hizmeti de aynı Ocak ayında Hostivice yakınlarındaki sahada sona erdi. Üç buçuk yıldan kısa bir süre sonra, eski İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetlerinin (RAF) Mart 1950'de komünist kontrolündeki Slovakya'dan Batı'ya göç etmek için kullandığı üç uçaktan biri olarak tarihe geçti. Uçuşlarının ardından uçak SR'ye doğru hareket ediyordu.
Ocak 1954'teki kaza, mevcut Çek Cumhuriyeti'ndeki en trajik havacılık kazalarından biridir; uçakta yalnızca on kişi hayatını kaybetmiştir.
En kötü kaza, 30 Haziran 1975'te Prag'daki Suchdola yakınlarında Yugoslav Adria şirketine ait DC-9 uçağıydı. Felaket sırasında uçakta bulunan 120 kişiden 79'u uçak yere çarpmadan önce, 75'i olay yerinde, geri kalanı ise hastanede hayatını kaybetti. O dönemde kazanın nedeni pilot hatasıydı.
En kötü havacılık felaketi, 24 Kasım 1966'da Slovakya topraklarında, Bulgar TABSO şirketine ait Iljuin Il-18'in, Küçük Karpatlar'daki bir tepeye uçmak için Bratislava'dan kalktıktan sonra bir köstebeğe çarpmasıyla meydana geldi. Kazada gemideki 82 kişinin tamamı hayatını kaybetti. Pasarlar arasında Slovakya obanı ve örneğin Bulgaristan'ın Berlin büyükelçisi General Ivan Byarov da vardı. Ve soruşturma net sonuç vermediğinden, daha sonra komplo teorileri ve suikast versiyonunun takipçileri arasında düştü.