BENGALURU: Yüksek Mahkeme Pazartesi günü, tarafından sunulan bir dizi yeni dilekçeyi dinlemeye başladı. nakliye toplayıcıları Ola ve Uber, ulaşım departmanı tarafından 25 Kasım’da otomatik çekçek hizmetleriyle ilgili olarak yayınlanan tarife duyurusuna itiraz ettiler.
Geçen yıl Kasım ayında ulaştırma departmanı taban oranın %5’lik bir artışa izin vermişti. Yargıç CM Poonacha, ara namazın değerlendirilmesiyle ilgili davayı dinleyerek davayı Salı gününe erteledi. Ekim ayında verilen diğer dilekçelerde mahkeme, duruşmayı iki hafta erteledi ve ayrıca 6 Kasım 2021’de belirlenen taban oranın %10 üzerinde tahsilata izin veren ihtiyati tedbir kararını bir sonraki duruşma tarihine kadar uzattı.
Daha önce, duruşmada, dilekçe sahipleri, merkezi hükümet yönergelerinin, toplayıcılar tarafından ücretlendirilen bir hizmet bedeli olarak sürücüden toplanan miktarın %20’sine kadar tahsil edilmesini öngördüğüne dikkat çekti.
Öte yandan eyalet hükümeti, davacıların hizmetlerinin sözleşmeli taşıma hizmetlerine benzediğini ve bu nedenle kamu yararına düzenleme yetkisine sahip olduğunu iddia etti.
‘İzin sahibi yok’
Dilekçe sahipleri, toplayıcılar olarak yalnızca aracı olduklarını, lisans sahibi veya mal sahibi olmadıklarını ve hatta ulaşım hizmetlerinin sağlanmasına dahil olmadıklarını ileri sürmüşlerdir. Onlara göre, onlar tarafından alınan hizmet bedelleri tarife anlamında değildir ve bu nedenle, yürürlükteki kurallar uyarınca, eyalet hükümetine, onlar tarafından alınacak miktarları dikte etme veya düzenleme yetkisi veya yetkisi verilmemiştir.
Dilekçe sahipleri ayrıca, hizmet bedelinin ilgili bildirim kapsamında ödenecek ücretin %5’i ile sınırlandırılmasına ilişkin bildirimde herhangi bir gerekçe gösterilmediğini ileri sürmüşlerdir. Ayrıca, herhangi bir toplayıcının hizmetlerini sunması imkansız olduğundan, itiraz edilen bildirimin fiilen bir yasak anlamına geldiğini savundular.
Hatta (ön karara göre) taban oranın %10 üzerinde ücret alarak zarara uğradıklarını ve bunun mahkemeye intikal ettiğini de sözlerine eklediler.
Geçen yıl Kasım ayında ulaştırma departmanı taban oranın %5’lik bir artışa izin vermişti. Yargıç CM Poonacha, ara namazın değerlendirilmesiyle ilgili davayı dinleyerek davayı Salı gününe erteledi. Ekim ayında verilen diğer dilekçelerde mahkeme, duruşmayı iki hafta erteledi ve ayrıca 6 Kasım 2021’de belirlenen taban oranın %10 üzerinde tahsilata izin veren ihtiyati tedbir kararını bir sonraki duruşma tarihine kadar uzattı.
Daha önce, duruşmada, dilekçe sahipleri, merkezi hükümet yönergelerinin, toplayıcılar tarafından ücretlendirilen bir hizmet bedeli olarak sürücüden toplanan miktarın %20’sine kadar tahsil edilmesini öngördüğüne dikkat çekti.
Öte yandan eyalet hükümeti, davacıların hizmetlerinin sözleşmeli taşıma hizmetlerine benzediğini ve bu nedenle kamu yararına düzenleme yetkisine sahip olduğunu iddia etti.
‘İzin sahibi yok’
Dilekçe sahipleri, toplayıcılar olarak yalnızca aracı olduklarını, lisans sahibi veya mal sahibi olmadıklarını ve hatta ulaşım hizmetlerinin sağlanmasına dahil olmadıklarını ileri sürmüşlerdir. Onlara göre, onlar tarafından alınan hizmet bedelleri tarife anlamında değildir ve bu nedenle, yürürlükteki kurallar uyarınca, eyalet hükümetine, onlar tarafından alınacak miktarları dikte etme veya düzenleme yetkisi veya yetkisi verilmemiştir.
Dilekçe sahipleri ayrıca, hizmet bedelinin ilgili bildirim kapsamında ödenecek ücretin %5’i ile sınırlandırılmasına ilişkin bildirimde herhangi bir gerekçe gösterilmediğini ileri sürmüşlerdir. Ayrıca, herhangi bir toplayıcının hizmetlerini sunması imkansız olduğundan, itiraz edilen bildirimin fiilen bir yasak anlamına geldiğini savundular.
Hatta (ön karara göre) taban oranın %10 üzerinde ücret alarak zarara uğradıklarını ve bunun mahkemeye intikal ettiğini de sözlerine eklediler.