BENGALURU: Karnataka ulaşım departmanı Cuma günü, uygulama tabanlı otomatik çekçek toplayıcıları tarafından alınacak kolaylık ücretini sınırladı. OlaUber ve Hızlı hükümetin belirlediği oranların %5’i artı geçerli %5’lik KDV üzerinden.
Toplayıcılar %20 talep ettiğinden, kolaylık ücreti üzerindeki %5’lik üst sınır muhtemelen tartışmalara yol açacaktır. Karnataka Yüksek Mahkemesi geçici bir tedbir olarak kolaylık ücretini %10 olarak belirlemişti.
Kasım 2021 itibariyle, eyalet hükümeti araba ücretlerini ilk 2 km için minimum 30 Rs ve ek km başına 15 Rs olarak belirlemişti. Bu, toplayıcıların otomatik çekçekler için yalnızca 33 Rs minimum ücret talep edebileceği anlamına gelir. Yetkililer, kolaylık ücretinin, 1988 tarihli Motorlu Taşıtlar Kanunu’nun 67. Maddesinin (1) alt bölümü ile verilen yetkilerin kullanılmasında belirlendiğini söylediler. Ulaştırma Komiseri SN Siddarappa “Yargıtay’ın yönlendirmesine istinaden Toplayıcı araçlar için bu ayrı oranı bildirdik. Ancak nihai kararı mahkeme verecek.”
Yargıtay’ın ilgili dilekçeleri Pazartesi günü dinlemesi muhtemel. Araba kullanan toplayıcıların bu ücret yapısını takip etmesi gerekeceğini söyledi. “Kolaylık ücretini %5 ile sınırlandırmaya karar verdik ve bunun üzerinde ücret alamazlar. Toplayıcılar, sendikalar, yolcular ve uzmanlarla bir dizi toplantı yaptık. Bazı toplayıcılar, bizim için kabul edilemez olan %20 kolaylık ücreti talep ettiler. bize” dedi.
Siddaramappa, Ola ve Uber’in toplayıcı kuralları kapsamında süresi dolmuş lisanslarını yenilemek için başvuruda bulunduğunu söyledi. ” Devlet Ulaştırma Otoritesi Aralık ayının ilk haftasında bir karar verecek. Ancak Rapido’dan herhangi bir yanıt alamadık ve kuralları çiğnediği için şirket aleyhine mahkemede talepte bulunacağız.”
Rapido, departmandan izin almadan pedicab ve otomatik çekçek çalıştırıyor.
6 Ekim’de TOI, “Bengaluru’daki arabalar için asgari vergi 100 Rs’yi aşıyor” başlıklı bir rapor yayınlayarak, hükümet tarafından belirlenen asgari oranın bariz bir şekilde ihlal edildiğini vurguladı. Ulaştırma departmanı saatler içinde ilgili toplayıcılara mesajlar gönderdi. Departman ayrıca onlardan araba kullanmayı bırakmalarını ve ayrı bir üç tekerlekli araç ehliyeti için başvurmalarını istedi.
Bundan sonra toplayıcılar mahkemeye gitti. Mahkeme, hükümetin zorlayıcı bir işlem yapmamasına karar verdi ve toplayıcıların mevcut taban oran üzerinden %10 ve GST (%5) toplayarak şehirde araba çalıştırmalarına izin verdi. Bunu yayınlayın, toplayıcılar minimum 35 Rs ücret aldı. 14 Ekim’de Yüksek Mahkeme, uygulama tabanlı toplayıcılar tarafından yürütülen otomatik çekçek hizmetleri için yönergeler yayınladıktan sonra eyalet hükümetine yeni bir ücret yapısı formüle etmesi talimatını verdi.
Bir Uber sözcüsü şunları söyledi: “Hükümet teklifini henüz görmedik. Daha önce de belirtildiği gibi, operasyonları yürütmek için herhangi bir komisyon kesintisi mali açıdan sürdürülebilir olmalıdır. Maliyetlerimiz komisyonlar tarafından karşılanamıyorsa, maliyetleri azaltmanın yollarını bulmamız gerekecek. sürücülerin ve binicilerin deneyimini etkiler.”
Toplayıcılar %20 talep ettiğinden, kolaylık ücreti üzerindeki %5’lik üst sınır muhtemelen tartışmalara yol açacaktır. Karnataka Yüksek Mahkemesi geçici bir tedbir olarak kolaylık ücretini %10 olarak belirlemişti.
Kasım 2021 itibariyle, eyalet hükümeti araba ücretlerini ilk 2 km için minimum 30 Rs ve ek km başına 15 Rs olarak belirlemişti. Bu, toplayıcıların otomatik çekçekler için yalnızca 33 Rs minimum ücret talep edebileceği anlamına gelir. Yetkililer, kolaylık ücretinin, 1988 tarihli Motorlu Taşıtlar Kanunu’nun 67. Maddesinin (1) alt bölümü ile verilen yetkilerin kullanılmasında belirlendiğini söylediler. Ulaştırma Komiseri SN Siddarappa “Yargıtay’ın yönlendirmesine istinaden Toplayıcı araçlar için bu ayrı oranı bildirdik. Ancak nihai kararı mahkeme verecek.”
Yargıtay’ın ilgili dilekçeleri Pazartesi günü dinlemesi muhtemel. Araba kullanan toplayıcıların bu ücret yapısını takip etmesi gerekeceğini söyledi. “Kolaylık ücretini %5 ile sınırlandırmaya karar verdik ve bunun üzerinde ücret alamazlar. Toplayıcılar, sendikalar, yolcular ve uzmanlarla bir dizi toplantı yaptık. Bazı toplayıcılar, bizim için kabul edilemez olan %20 kolaylık ücreti talep ettiler. bize” dedi.
Siddaramappa, Ola ve Uber’in toplayıcı kuralları kapsamında süresi dolmuş lisanslarını yenilemek için başvuruda bulunduğunu söyledi. ” Devlet Ulaştırma Otoritesi Aralık ayının ilk haftasında bir karar verecek. Ancak Rapido’dan herhangi bir yanıt alamadık ve kuralları çiğnediği için şirket aleyhine mahkemede talepte bulunacağız.”
Rapido, departmandan izin almadan pedicab ve otomatik çekçek çalıştırıyor.
6 Ekim’de TOI, “Bengaluru’daki arabalar için asgari vergi 100 Rs’yi aşıyor” başlıklı bir rapor yayınlayarak, hükümet tarafından belirlenen asgari oranın bariz bir şekilde ihlal edildiğini vurguladı. Ulaştırma departmanı saatler içinde ilgili toplayıcılara mesajlar gönderdi. Departman ayrıca onlardan araba kullanmayı bırakmalarını ve ayrı bir üç tekerlekli araç ehliyeti için başvurmalarını istedi.
Bundan sonra toplayıcılar mahkemeye gitti. Mahkeme, hükümetin zorlayıcı bir işlem yapmamasına karar verdi ve toplayıcıların mevcut taban oran üzerinden %10 ve GST (%5) toplayarak şehirde araba çalıştırmalarına izin verdi. Bunu yayınlayın, toplayıcılar minimum 35 Rs ücret aldı. 14 Ekim’de Yüksek Mahkeme, uygulama tabanlı toplayıcılar tarafından yürütülen otomatik çekçek hizmetleri için yönergeler yayınladıktan sonra eyalet hükümetine yeni bir ücret yapısı formüle etmesi talimatını verdi.
Bir Uber sözcüsü şunları söyledi: “Hükümet teklifini henüz görmedik. Daha önce de belirtildiği gibi, operasyonları yürütmek için herhangi bir komisyon kesintisi mali açıdan sürdürülebilir olmalıdır. Maliyetlerimiz komisyonlar tarafından karşılanamıyorsa, maliyetleri azaltmanın yollarını bulmamız gerekecek. sürücülerin ve binicilerin deneyimini etkiler.”