BENGALURU: Karnataka’daki okulların 2021’in ikinci yarısında yeniden açılmasına ve özellikle Covid-19 kilitlenmesinin neden olduğu öğrenme kaybına karşı koymak için tasarlanmış öğrenme kurtarma modülleri üzerinde çalışan okullara rağmen, yıllık eğitim raporu raporları (ASER) 2022, Karnataka kırsalındaki çocukların öğrenme düzeylerinin kasvetli bir resmini çizdi.
İşte bilim adamlarının yürüttüğü araştırmanın şoke eden detayları… Pratham ve yaygın olarak kırsal eğitimin durumuna ilişkin en güvenilir verilerden biri olarak kabul edilmektedir.
2. sınıf ders kitaplarını okuyabilen devlet veya özel okullarda 3. sınıftaki çocukların oranı 2018’de %19’dan 2022’de %9’a düştü. 2022’de kızların performansı (%9,6) erkeklerinkinden (%7,5) daha iyi ).
Matematikte, paylaşabilen V sınıfındaki çocukların oranı da 2018’de %21’den 2022’de %13’e düştü. İngilizce okumada, cümle okuyabilen çocukların yüzdesi 5. sınıfta %5 düşerek %20’ye çıktı. ve 2016’dan bu yana %48’e kadar 8. sınıfta %2.
Ülkenin geri kalanında 2020’de Covid-19 nedeniyle ASER anketi yapılmazken Karnataka yaptı. Devlet için değerler 2022’de daha kötü. İyi yanı, öğretmenlerin ortalama devamsızlık oranının 2018’de %89,9’dan 2022’de %92,6’ya ve öğrencilerin ortalama devamsızlık oranının 2022’de %84,1’den %87,5’e yükselmesi.
Karnataka, bu cephelerde ulusal oranların çok ilerisinde. Ancak halk eğitim departmanı, öğrenme kurtarma programının hiçbir etkisinin olmadığını yalanladı. “Bizde var mıydı Kalika Chetarike program, sonuçlarımız çok daha kötü olurdu. Program bizi birçok noktada yukarı çekti, ki bu daha kötü olabilirdi. Normal seviyelere ulaşmadığını fark ettiğimiz için Kalika Chetarike 2.0’ı piyasaya sürmeyi ciddi olarak düşünüyoruz,” diyen Komiser Vishal R, DPI.
İşte bilim adamlarının yürüttüğü araştırmanın şoke eden detayları… Pratham ve yaygın olarak kırsal eğitimin durumuna ilişkin en güvenilir verilerden biri olarak kabul edilmektedir.

2. sınıf ders kitaplarını okuyabilen devlet veya özel okullarda 3. sınıftaki çocukların oranı 2018’de %19’dan 2022’de %9’a düştü. 2022’de kızların performansı (%9,6) erkeklerinkinden (%7,5) daha iyi ).
Matematikte, paylaşabilen V sınıfındaki çocukların oranı da 2018’de %21’den 2022’de %13’e düştü. İngilizce okumada, cümle okuyabilen çocukların yüzdesi 5. sınıfta %5 düşerek %20’ye çıktı. ve 2016’dan bu yana %48’e kadar 8. sınıfta %2.
Ülkenin geri kalanında 2020’de Covid-19 nedeniyle ASER anketi yapılmazken Karnataka yaptı. Devlet için değerler 2022’de daha kötü. İyi yanı, öğretmenlerin ortalama devamsızlık oranının 2018’de %89,9’dan 2022’de %92,6’ya ve öğrencilerin ortalama devamsızlık oranının 2022’de %84,1’den %87,5’e yükselmesi.
Karnataka, bu cephelerde ulusal oranların çok ilerisinde. Ancak halk eğitim departmanı, öğrenme kurtarma programının hiçbir etkisinin olmadığını yalanladı. “Bizde var mıydı Kalika Chetarike program, sonuçlarımız çok daha kötü olurdu. Program bizi birçok noktada yukarı çekti, ki bu daha kötü olabilirdi. Normal seviyelere ulaşmadığını fark ettiğimiz için Kalika Chetarike 2.0’ı piyasaya sürmeyi ciddi olarak düşünüyoruz,” diyen Komiser Vishal R, DPI.