Libni'deki eksik hemzemin geçit demiryolu trafiğini aksatıyor, 20 yıldır konuşuluyor

EnondeR

New member
Mevcut hatlar, örneğin uzun mesafeli bağlantılar (VRT) için yüksek hızlı koridorlar veya tünellerdeki bölgesel trenler ile kolaylaştırılacak. Şu anda tamamlanan Prag Demiryolu Kavşağı Fizibilite Çalışması da onlara güveniyor.


Úval'e giden yeni S61 hattının yanı sıra, başkentten Kolín yönüne giden R41 ekspres treninin daha kısa aralıkları ve mevcut trenlerin yanındaki hatlar, yeni demiryolu hattının uygulamaya konmasından bu yana trenleri kullanan artan sayıda yolcuya hizmet etmelidir. yeni zaman çizelgesi. Ancak bu durum Kolín'e giden güzergahın kapasitesini taşıma sınırının ötesinde zorluyor.


Gelecek yıl, varsayımlara göre, Libní ile Úvaly arasında yoğun saatlerde 35 bölgesel tren çalışacak, 2010'da 15 tren vardı. Çeyrek milyona yakın insan yoğun günlerde iş veya eğitim için metropole gidiyor. Yedi yıl önce bu sayı 149.000 civarındaydı.


Merkezi Entegre Taşımacılık Direktörü Zdeněk Šponar, “Analizlere dayanarak, trafikteki her artışla birlikte Prag-Kolín hattının kapasitesinin aşırı yüklenmesi riskinin yüksek olma ihtimalinin yüksek olduğu sonucuna varılabilir.” Bohemya Bölgesi (IDSK), etkileri anlattı.


Daha yoğun bağlantılar yalnızca daha uzun yolculuk sürelerine yol açmakla kalmıyor, aynı zamanda yolcular için gecikmeler ve buna bağlı olarak bağlantıların kaçırılması anlamına da geliyor. Trafikteki yavaşlamalar ekspres yolcuları da etkiliyor. Ancak yük treni işletmecileri de durumdan şikayetçi.


Nakliye Komisyoncuları Derneği'nden (ŽESNAD) Vojtěch Sládek, “Gerekli yerleşik altyapı olmadan, başka alternatif çözümü olmayan yük trafiğini engelleyecek banliyö trafiğindeki yetersiz artıştan endişe duyuyoruz” dedi. Bu nedenle 61. satırın uygulamaya konulmasının ertelenmesini öneriyorlar.


Görünürde bir geçiş



Başkentin doğusundaki ilçelerin sakinleri için demiryolunun popülaritesi mantıklıdır; örneğin Běchovice'den merkeze otobüs ve metro kombinasyonuyla ulaşmak ortalama dörtte üç saat sürüyor. Masaryk istasyonundan kalkan tren sizi 15 dakikada oraya götürecektir. Ana istasyondan seyahat ederken de aynı durum geçerlidir.


Ancak uzmanlara göre metropoldeki raylarda daha ağır yüklü bölümler var. Söz konusu hat üzerinde Český Brod ve Kolín yönünde örneğin Libeň tren istasyonu bulunmaktadır. Ama aynı zamanda Libní, ana istasyon ve Malešice arasındaki hatlar da var.


“Gerçekleşmemiş Libeň geçişi ve Prag ile Poříčany arasındaki hattın kapasitesinin arttırılması veya ROPID direktörü Petr Tomčík, “Kolínem, yalnızca Prag ve Orta Bohemya Bölgesi'ndeki bölgesel ve kentsel demiryollarının gelişimini değil, aynı zamanda tüm cumhuriyette uzun mesafe yolcu ve yük taşımacılığını da sınırlayan bir frendir” dedi.


Bahsi geçen kavşak, uzmanlar tarafından sadece Prag'ın değil tüm Çek Cumhuriyeti'nin demiryolu altyapısının en kritik yeri olarak değerlendiriliyor. Örneğin hemzemin geçitle trafiği kolaylaştıracak projenin hazırlıkları yirmi yıldır sürüyor.


Uzmanlara göre Köln yönündeki bağlantı, Libno'dan Běchovice'ye kadar dört hatlı bir hattın inşa edilmesiyle de kolaylaştırılacak. Çözüm aynı zamanda yeni bir VRT'nin oluşturulması olmalıdır. Běchovice yakınlarındaki Polabí VRT'de hazırlık çalışmaları şu anda devam ediyor. “Libni'de hemzemin geçit oluşturulmasının sürekli olarak ertelenmesi ve Běchovice'ye giden dört hatlı bir bölümün bulunmaması, yüksek hızlı hatların faydasını bile azaltabilir, çünkü yeni hızlı trenlerin Prag'ın merkezine ya da buraya gelecek hiçbir yeri kalmayacaktır.” ancak mevcut yolcu ve yük trenlerinde önemli bir azalma pahasına mümkün olacak” dedi Petr Tomcik.



Prag Doğu yüksek hızlı demiryolunun ilk terminalinin görselleştirilmesi. (17/12/2021)



Demiryolu İdaresi'ne (SŽ) göre uzmanlar şu anda Běchovice çevresindeki yüksek hızlı hattın proje belgelerini işliyor. Kolín bölgesindeki Běchovice ve Poříčany arasındaki VRT Polabí'nin 2030 sonrasına kadar tamamlanması beklenmiyor.


Yön tüneli



Praha Demiryolu Kavşağı Fizibilite Çalışması, metropolde bölgesel ulaşıma çözüm olarak bir çift yer altı hattı sunuyor. Varyantlarından biri, ana istasyon ile Wenceslas Meydanı arasında ortak bir dört hatlı bölüm olduğunu varsayıyor.


Bunun bir parçası olarak, planlamacılar şehrin demiryolu tünellerinin güzergahlarında yedi yeni durak bekliyorlar – bunlar Karlín, Hlavní nádraží, Václavské náměstí, Karlovo náměstí, Florenc, Albertov ve Náměstí Bratří Synků olacak.


Bir sonraki versiyon ise her iki yer altı hattının birbirinin üzerinde iki yükseklik kademesinde tamamen ayrılacağı gerçeğiyle çalışıyor. Aynı şey metro için de geçerli. Üzerinde üç yeni durak faaliyet gösterecek: Karlín, Hlavní nádraží ve Wenceslas Meydanı.


Mühendislerin Opera adını verdiği tasarım, ilk versiyona benziyor. Ancak ana istasyon ile Wenceslas Meydanı arasındaki ortak dört hatlı bölümün yerini dört hatlı tek bir Opera istasyonu almasıyla birlikte. Tasarımcılar onu Hlavní nádraží ve Muzeum metro istasyonları arasına yerleştirdiler.


Bu fikirlere göre, şehir içi demiryolu tünellerinin güzergahında altı istasyon oluşturulacak: Karlín, Opera, Karlovo náměstí, Florenc, Albertov ve Náměstí Bratří Synků. Çalışma yorumlara tabi tutuluyor. SŽ sözcüsü Dušan Gavenda, “Bu en geç yıl sonuna kadar gerçekleşecek” dedi.