Loprais, ünlü karşılaşmadaki on ikinci zaferinin ardından, son şampiyon Hollanda'dan Janus van Kasteren'i geride bıraktı. Bugün 16:10 dakika daha hızlıydı ve genel sıralamada 3:15 dakika öndeydi. Mack, bugünkü süresi 4:27 dakika iken Davadm'dan Salamje'ye giden etabın ardından 13:29 dakika kaybetti.
Motosikletler Michelk yönetim kurulu tabelasında
Motosikletli baştan çıkarıcı Martin Michek on saniye ile genel klasmanda birinci oldu. Arabalar arasında Martin Prokop on birinci oldu ve 21. sıraya yükseldi. Ana kategorinin yeni lideri Suudi Arabistan'dan Jazd Rdh olurken, motosikletçiler arasında Botswana'dan Dr. Ross Branch başı çekiyor.
Motosiklet kategorisinin sonuçlarına Pravy as için ek cezalar da damgasını vurdu. Başlangıçta en hızlısı Şilili Pablo Quintanilla'ydı, ancak altı penaltı dakikası içtikten sonra yedinci sıraya geriledi. İlk etabı Arjantin'den Kevin Benavides kazandı.
Martin Michel
Michek, kontrol aralıklarında altıncı sırada bile mücadele etti, ancak Davad'dan Salamje'ye kadar olan etabın ikinci yarısında 438 “keskin kilometreyle biraz geriledi. Orion Moto Racing Group'un sürücüsü, dokuzuncu ilk sonuçlarda yer aldı. Sonunda Avustralyalı Toby Price ve ABD'den Skyler Howes, Alman Sebastian Bhler'in düşüşünden sonra ona yardım ederek as golcüyü ayarladı ancak cezalı Bay Joan Barreda, Michek'in gerisine düştü.
Çok zordu, 300 kilometreden sonra gerçekten çok zordu. Akşam Sadsk Arbie'nin bana sunabileceği hiçbir şey yoktu. Kum tepeleri, engebeli veya kayalık girişler, uzun inişler, çukurlar, kuru yollar yoktu… Vahşet. Altı ya da yedi saat boyunca motosikletteydim, mücadele ediyordum, dedi Michek, sol eliyle sorunları sınırlıydı. Umarım şaka değildir. Parmaklarınızı çapraz tutun, belki işe yararlar, dedi.
Motosiklet kategorisinin favorilerinden Sam Sunderland ralliden çekildi, İngiliz teknik sorunlar yaşadı. Dakar'ı iki kez kazananın yanı sıra, günün etabını tamamlayamayan Jaromr Romank da ter döktü. Ancak cezalarla onu yoldan çıkarmaya çalışılıyor. Libor Podmol da çöktü.
Arkama düştü. İki atlı onu takip etti ve bir süre yanında kaldı. Organizatörler onu alabilsin diye üzerindeki baskıyı hafiflettiler ama tankerden onun hala savaştığını öğrendim. Bazen dudağından veya gözünden kan akıyordu. Martin Proke, gergin ama muhtemelen iyi durumda olduğunu söyledi.
Otomobiller Bugün saat 11'de et vardı, dedi Prokop
Resmi olmayan sonuçlara göre otomobiller arasında geçen yıl Dakar galasında hayatını kaybeden Brezilyalı Lucas Moraes en hızlısıydı. Rdh Teyze bugün İspanya'dan Carlos Sainz'ı geride bırakan yeni lider oldu. Prokop, Moraes'e 14:55 dakika yenilerek elit tahtanın hemen arkasında bitirdi.
Martin Prokop Dakar'ın bu etaplarında.
Bugün et vardı. İyi bir tempo seçtik çünkü taşlı bir zeminde başladık ve ilk etabı tekrarlamak istemedik diyen Prokop, Cumartesi günü lastik patlamaları ve yedeksiz sürüş gibi sorunlar yaşadığına dikkat çekti. Bir araba yanımızdan geçtiğinde bile işe yaradığını düşünüyorum. Yolculuğumuza çıktık ve tek aksaklık hendeklerdeydi ki bu da çok eğlenceliydi. O girişleri kaldıramadık ve orada çok sıkıntı çektik diyen Prokop, sorunların aracın taşlı pistteki konumundan kaynaklandığını ifade etti.
Katar'dan iki yıl seyyar satıcılık şampiyonu Nsir Attja, bu kusurların ardından erkekler yarışını sadece bu tekerleklerle ve jant üzerinde tamamladı. 3. etap maraton etabı olarak adlandırıldığından, teknisyenlerin arabayı onarmak için yalnızca iki saatleri olacak. Buna rağmen Attja dördüncü kez teste girdi ve test beşinci oldu.
Motosikletler Michelk yönetim kurulu tabelasında
Motosikletli baştan çıkarıcı Martin Michek on saniye ile genel klasmanda birinci oldu. Arabalar arasında Martin Prokop on birinci oldu ve 21. sıraya yükseldi. Ana kategorinin yeni lideri Suudi Arabistan'dan Jazd Rdh olurken, motosikletçiler arasında Botswana'dan Dr. Ross Branch başı çekiyor.
Motosiklet kategorisinin sonuçlarına Pravy as için ek cezalar da damgasını vurdu. Başlangıçta en hızlısı Şilili Pablo Quintanilla'ydı, ancak altı penaltı dakikası içtikten sonra yedinci sıraya geriledi. İlk etabı Arjantin'den Kevin Benavides kazandı.
Martin Michel
Michek, kontrol aralıklarında altıncı sırada bile mücadele etti, ancak Davad'dan Salamje'ye kadar olan etabın ikinci yarısında 438 “keskin kilometreyle biraz geriledi. Orion Moto Racing Group'un sürücüsü, dokuzuncu ilk sonuçlarda yer aldı. Sonunda Avustralyalı Toby Price ve ABD'den Skyler Howes, Alman Sebastian Bhler'in düşüşünden sonra ona yardım ederek as golcüyü ayarladı ancak cezalı Bay Joan Barreda, Michek'in gerisine düştü.
Çok zordu, 300 kilometreden sonra gerçekten çok zordu. Akşam Sadsk Arbie'nin bana sunabileceği hiçbir şey yoktu. Kum tepeleri, engebeli veya kayalık girişler, uzun inişler, çukurlar, kuru yollar yoktu… Vahşet. Altı ya da yedi saat boyunca motosikletteydim, mücadele ediyordum, dedi Michek, sol eliyle sorunları sınırlıydı. Umarım şaka değildir. Parmaklarınızı çapraz tutun, belki işe yararlar, dedi.
Motosiklet kategorisinin favorilerinden Sam Sunderland ralliden çekildi, İngiliz teknik sorunlar yaşadı. Dakar'ı iki kez kazananın yanı sıra, günün etabını tamamlayamayan Jaromr Romank da ter döktü. Ancak cezalarla onu yoldan çıkarmaya çalışılıyor. Libor Podmol da çöktü.
Arkama düştü. İki atlı onu takip etti ve bir süre yanında kaldı. Organizatörler onu alabilsin diye üzerindeki baskıyı hafiflettiler ama tankerden onun hala savaştığını öğrendim. Bazen dudağından veya gözünden kan akıyordu. Martin Proke, gergin ama muhtemelen iyi durumda olduğunu söyledi.
Otomobiller Bugün saat 11'de et vardı, dedi Prokop
Resmi olmayan sonuçlara göre otomobiller arasında geçen yıl Dakar galasında hayatını kaybeden Brezilyalı Lucas Moraes en hızlısıydı. Rdh Teyze bugün İspanya'dan Carlos Sainz'ı geride bırakan yeni lider oldu. Prokop, Moraes'e 14:55 dakika yenilerek elit tahtanın hemen arkasında bitirdi.
Martin Prokop Dakar'ın bu etaplarında.
Bugün et vardı. İyi bir tempo seçtik çünkü taşlı bir zeminde başladık ve ilk etabı tekrarlamak istemedik diyen Prokop, Cumartesi günü lastik patlamaları ve yedeksiz sürüş gibi sorunlar yaşadığına dikkat çekti. Bir araba yanımızdan geçtiğinde bile işe yaradığını düşünüyorum. Yolculuğumuza çıktık ve tek aksaklık hendeklerdeydi ki bu da çok eğlenceliydi. O girişleri kaldıramadık ve orada çok sıkıntı çektik diyen Prokop, sorunların aracın taşlı pistteki konumundan kaynaklandığını ifade etti.
Katar'dan iki yıl seyyar satıcılık şampiyonu Nsir Attja, bu kusurların ardından erkekler yarışını sadece bu tekerleklerle ve jant üzerinde tamamladı. 3. etap maraton etabı olarak adlandırıldığından, teknisyenlerin arabayı onarmak için yalnızca iki saatleri olacak. Buna rağmen Attja dördüncü kez teste girdi ve test beşinci oldu.
Dakar Rallisi – 3. etap Davadm – Salamja (toplam 733 km/438 km hız testi): Arabalar (Ultimate Kategori): 1. Moraes, Monleon (Braz., s./Toyota) 4:14:51, 2. Ekstrm, Bergkvist (vd./Audi) -9, 3. Rdh, Gottschalk (S. Arbie, Nm./Toyota) -1:09, ...11. Prokop, Chytka (R/Ford) -14:55, 44. Ouednek, Kpal (R/Toyota) -1:00:42, 50. Trnn, Ernst (R/Ford) -1:21:16. Şunları deneyin: 1. Rdh, Gottschalk 13:07:29, 2. Sainz, Cruise (s./Audi) -29, 3. Ekstrm, Bergkvist -8:26, …21. Prokop, Chytka -1:01:24, 34. Ouednek, Kpal -2:37:38, 42. Trnn, Ernst -3:54:49. Motosikletler: 1. K. Benavides (Arg./KTM) 4:39:28, 2. K. Brabec (ABD/Honda) -1:11, 3. Van Beveren (Fr./Honda) -2:51, ...10. Michek -7:32, 21. Engel -19:07, 26. J. Brabec -28:42, 34. Drdaj -36:08, 52. Proke -1:24:50, 54. Pabika (vichni R/KTM) ) -1:29:08, 75. Podmol (R/Husqvarna) -2:03:14. Tekrar deneyin: 1. Şube (Botsw./Hero) 14:32:51, 2. Cornejo Florimo (Şili/Honda) -3:11, 3. K. Brabec -5:08, …10. Michek -27:12, 22. Engel -1:12:14, 30. J. Brabec -1:48:00, 31. Drdaj -1:52:32, 51. Proke -4:07:45, 54. Pabika -4:22:39, 58. Podmol -4:58:06. tayt: 1. Giroud (Fr./Yamaha) 5:43:34. Şunları deneyin: 1. Varga (SR/Yamaha) 18:15:21. Kamyonlar: 1. Loprais (R/Prag) 4:56:41, 2. Mack (R/Iveco) -4:27, 3. Van Kasteren (Hollanda/Iveco) -16:10. Tekrar deneyin: 1. Loprais 14:41:13, 2. Van Kasteren -3:15, 3. Mack -13:29. Klasik: 1. Milla, Vinas (s./Toyota Land Cruiser) 49 puan, 2. Klymiw, Bro (R/koda 130 LR) 56, …25. Vin, Hovorka (R/Mitsubishi Pajero) 503, 53. Holick, Engov (R/Citron 2CV) 2795. Tekrar deneyin: 1. Milla, Vinas 141, 2. Klymiw, Bro 149, …22. Vin, Hovorka 1921, 64. Holick, Engov 9859. |