Merkez Demiryolu, 11 tehlikeli noktada demiryolu ölümlerini durdurmak için altyapı planlıyor | Bombay haberleri

EnondeR

New member


MUMBAI: tarafından yürütülen bir analiz Merkez Demiryolu yol geçişlerinde ölümlerin en fazla olduğu bölgeleri tespit etmek ve bunu önlemek için önlem almak amacıyla 11 sıcak nokta ortaya çıktı. Ocak ve Eylül 2022 arasında, bu sıcak noktalarda 113 kurban bildirildi.
Analizin bulgularına dayanarak, CR yeni sınır duvarları, çitler ve yaya köprüleri (FOB’ler) önermiştir.
Çalışma, bazı yerlerde altyapının mevcudiyetine rağmen, insanların bunu kullanmadığına veya demiryolu raylarına erişmek için boşlukları kullanmak için duvarların yıkıldığına işaret ediyor.
Rayları geçmek veya resmi olarak bilindiği şekliyle demiryolu parklarına girmek, şehre ve çevresine hizmet veren demiryolu ağında her yıl önde gelen ölüm nedenlerinden biridir. 2022 itibariyle, CR’nin Mumbai bölümünde izinsiz girme, yerel halktan düşme, demiryolu direklerine çarpma, elektrik çarpması ve intiharlar gibi çeşitli faktörlerin neden olduğu 1.585 kadar zayiat bildirildi.
İzinsiz giriş analizi, CR uzmanlarından oluşan bir ekip tarafından gerçekleştirildi. Kurla ile Vidyavihar arasında iki ve Tilak Nagar ile Chembur, Chembur ile Govandi, Mankhurd ile Vashi, Wadala ile King’s Circle, Wadala ile Ravli kabini, Kalyan ile Thakurli ve Ghatkopar ile Vikhroli arasında birer sıcak nokta vardı; Thakurli.
Analiz, Kurla ile Vidyavihar arasında bir FOB olduğunu, ancak bunun işe gidip gelenler tarafından kullanılmadığını gösteriyor. Kopar ve Thakurli’de de FOB’lar var, ancak bu kısımlarda kayıpları önlemek için bir sınır duvarı gerekiyor. Demiryolu arazisinde ağır tecavüzlerin olduğu Manhurd-Vashi kuşağında da bir sınır duvarına ihtiyaç var.
Sınır duvarları yıkıldı ve boşluklar, Wadala-King’s Circle bölümünün ve Wadala-Ravli kabin bölümünün bazı kısımlarında kısayol olarak kullanıldı. Analiz, duvar onarımlarına duyulan ihtiyacı vurgulamaktadır.
Tilak Nagar-Chembur, Chembur-Govandi, Wadala-Ravli kabini ve Kalyan-Thakurli uzantılarında dört yeni FOB önerildi.
“2023-24’te izinsiz girişi ele almak için on dört FOB planlandı ve sekiz FOB yapım aşamasında. Mumbai bölümünde halihazırda 100’den fazla yürüyen merdiven ve 56 asansör sağlandı. 2022-2023’te izinsiz geçiş için yirmi yürüyen merdiven ve 20 asansör planlanıyor.” dedi bir CR yetkilisi.
Demiryolu Koruma Gücü (RPF) geçen yıl 5.500’den fazla suçluyu yargıladı. Hükümet Demiryolu Polisi (GRP), rayları geçerken öldürülen yolculara karşı FIR’leri kaydetti.
Demiryollarında ‘sıfır ölüm’ hedefine ulaşmak için bölgesel düzeyde, tümen demiryolu yöneticileri, RPF Genel Müfettişi ve bir eyalet hükümet yetkilisinden oluşan bir komisyon oluşturuldu.
Bölümler düzeyinde de komiteler oluşturulmuştur.