Belediye yönetimi, sakinler hariç olmak üzere, Malá Strana kısmına ve Smetana setine giriş ücreti almayı planlıyor.
“Prag 6 bölgesindeki trafiği sakinleştirmek uzun vadeli önceliğimizdir, ancak başkentin merkezine girişin fiili olarak ücretlendirilmesinden önce, bunun şehrin bizim tarafımızda yaratabileceği olumsuz etkileri önleyecek adımlar atılmalıdır. Amacımız uzun vadede yaya ve toplu taşımayı desteklemek” dedi Prag 6 meclis üyesi Ondřej Matěj Hrubeš.
Belediye, özellikle şarj durumunda trafik durumunun kötüleşebileceğinden ve kendi topraklarındaki araç sayısının artabileceğinden endişe duyuyor. Bu nedenle çeşitli önlemler önermektedir.
Bunlardan biri, girişlerin önünde kuyruk oluşmaması için şehir içi tünel girişlerinin kontrol edilmesine yönelik programın yeniden düzenlenmesidir. Prašné most ve Malovance'ın kesişimleriyle ilgilidir.
Önerilen ikinci önlem, Orta Bohemya Bölgesi'nden Prag 6 topraklarına girişlerdeki kapasitenin sınırlandırılmasıdır. Belediye binasına göre bu, statik veya dinamik ışık bariyerleriyle yapılabilir. Bu esas olarak Podbabská, Evropska, Karlovarská ve Horoměřická caddeleri için geçerlidir.
Belediye binası ayrıca, Prag 6'nın çok fazla transit trafiğin olduğu yerleşim bölgelerine giriş ücreti alma seçeneğini de sunuyor. Hrubeš, “Bu, örneğin Ořechovka veya Malé Břevnov bölgesidir” diye ekledi.
Merkeze erişimle ilgili kısıtlamalar belediye tarafından hazırlanıyor ve meclis üyesine göre şimdi de şehrin Teknik İletişim İdaresi genişletilmiş bir ulaşım modeli hazırlıyor. Sistem tam otomatik olacak ve yasal olarak yerel ücret adı verilen ücrete dayalı olacak. Yani kelimenin tam anlamıyla bir ücret olmayacak çünkü mevzuat buna artık izin vermiyor.
Tedbirin asıl amacı, söz konusu lokasyonlarda araç trafiği nedeniyle gecikmeler yaşayan tramvayların geçilebilirliğini artırmak. Kısıtlamanın Malá Strana kısmına girişi ve Smetana setini kapsaması gerekiyor.
2023 yılı sonunda Eski Kent'in seçilmiş bir bölgesine 22:00 ile 06:00 saatleri arasında girişi yasaklayan Prag 1 davası başkentte yankı buldu ancak yasak yalnızca bir gün sürdü.
“Prag 6 bölgesindeki trafiği sakinleştirmek uzun vadeli önceliğimizdir, ancak başkentin merkezine girişin fiili olarak ücretlendirilmesinden önce, bunun şehrin bizim tarafımızda yaratabileceği olumsuz etkileri önleyecek adımlar atılmalıdır. Amacımız uzun vadede yaya ve toplu taşımayı desteklemek” dedi Prag 6 meclis üyesi Ondřej Matěj Hrubeš.
Belediye, özellikle şarj durumunda trafik durumunun kötüleşebileceğinden ve kendi topraklarındaki araç sayısının artabileceğinden endişe duyuyor. Bu nedenle çeşitli önlemler önermektedir.
Bunlardan biri, girişlerin önünde kuyruk oluşmaması için şehir içi tünel girişlerinin kontrol edilmesine yönelik programın yeniden düzenlenmesidir. Prašné most ve Malovance'ın kesişimleriyle ilgilidir.
Önerilen ikinci önlem, Orta Bohemya Bölgesi'nden Prag 6 topraklarına girişlerdeki kapasitenin sınırlandırılmasıdır. Belediye binasına göre bu, statik veya dinamik ışık bariyerleriyle yapılabilir. Bu esas olarak Podbabská, Evropska, Karlovarská ve Horoměřická caddeleri için geçerlidir.
Belediye binası ayrıca, Prag 6'nın çok fazla transit trafiğin olduğu yerleşim bölgelerine giriş ücreti alma seçeneğini de sunuyor. Hrubeš, “Bu, örneğin Ořechovka veya Malé Břevnov bölgesidir” diye ekledi.
Merkeze erişimle ilgili kısıtlamalar belediye tarafından hazırlanıyor ve meclis üyesine göre şimdi de şehrin Teknik İletişim İdaresi genişletilmiş bir ulaşım modeli hazırlıyor. Sistem tam otomatik olacak ve yasal olarak yerel ücret adı verilen ücrete dayalı olacak. Yani kelimenin tam anlamıyla bir ücret olmayacak çünkü mevzuat buna artık izin vermiyor.
Tedbirin asıl amacı, söz konusu lokasyonlarda araç trafiği nedeniyle gecikmeler yaşayan tramvayların geçilebilirliğini artırmak. Kısıtlamanın Malá Strana kısmına girişi ve Smetana setini kapsaması gerekiyor.
2023 yılı sonunda Eski Kent'in seçilmiş bir bölgesine 22:00 ile 06:00 saatleri arasında girişi yasaklayan Prag 1 davası başkentte yankı buldu ancak yasak yalnızca bir gün sürdü.