YENİ DELHİ: Mumbai Havalimanı’nın 2. Terminali, check-in kontuarlarına elektrik sağlayan internet kablolarının kopması nedeniyle Perşembe gecesi uzun kuyruklar ve sabırsız yolcularla yaklaşık iki saat mücadele etti.
İki fiber optik hat, öğleden sonra 4:40 civarında bozuldu ve havayolu personeli, biniş kartlarını mümkün olduğu kadar çok kişiye manuel olarak dağıtmadan önce yolcuları bekletmeye zorladı. Ani aksama, terminal girişlerinde de büyük kalabalığa neden oldu.
İçeride, yolcular biniş kartlarını almak ve bagajlarını bırakmak için beklerken kıvrımlı çizgiler oluştu. Sistemler 18:45’te eski haline dönerken, yolcu trafiğinin yoğun olduğu saatlerde birikmiş iş yükünün giderilmesi biraz zaman aldı. Bir havayolu yetkilisi, etkilenen tüm yolcuların saat 20.00’de T2’de serbest bırakıldığını söyledi.
Bombay Uluslararası Havaalanı Ltd. saat 19:20’de şunları söyledi: “Kentte inşaat çalışmaları sırasında kablo kopması nedeniyle şebeke kesintisi yaşandı. Bu, çeşitli biletleme sistemlerini aksattı. Şu anda tüm sistemler eski haline döndü ve çalışıyor.”
Kaynaklar, metroda devam eden inşaat çalışmalarının yanlışlıkla iki Tata fiber optik internet kablosunun arızalanmasına ve internet bağlantısının “tamamen kesilmesine ve tüm havalimanının çökmesine neden olmasına” neden olduğunu söyledi. Sonuç olarak, geleneksel check-in kontuarlarını paylaşmak için kullanılan “ortak kullanım terminal ekipmanı” (CUTE) ve check-in bagaj etiketleri oluşturmak için yazılım platformu başarısız oldu.
Bir IndiGo yetkilisi, “Check-in kontuarları kapalı olduğu için biniş kartlarını kiosklarımızdan manuel olarak verdik. Bu, uzun kuyruklara ve yolcular için uzun bekleme sürelerine yol açtı.”
Göre CISF, kalabalık “normalden biraz daha fazlaydı ve iyi yönetiliyordu. Manuel geçişler verildiği için kaos yaşanmadı.” Sistemler çöktüğünde MIAL, yolculardan check-in için ek süre vermelerini ve “ilgili havayollarına bağlanmalarını” istemişti.
Ayrıca bakınız:
Son yıllarda, tek bir havayolunun check-in sisteminin bir sunucu çökmesi nedeniyle aksadığı durumlar olmuştur. Ancak Perşembe günü, tüm terminalin CUTE’si söndü.
Havayolları ve havaalanları, CUTE sistemleri başarısız olduğunda biniş kartlarının ve bagaj etiketlerinin manuel olarak düzenlenmesine geçiyor. Ancak, manuel sistem daha yavaştır. Bir havayolu yetkilisi, “Sorun bir veya iki saat daha sürseydi, gecikmeler yaşanabilirdi” dedi.
Şebeke yeniden hayata dönmeden önce MIAL yaptığı açıklamada, “… Ekiplerimiz yerde ve tüm yolcuları kolaylaştırmak için manuel işlemler başlatıldı… Havalimanı personelimiz geleceğin havayolları ile çalışıyor. “Sorunu hızlı bir şekilde çözmek için hepimiz havayolları ve kablo sağlayıcısı ile birlikte çalışırken endişeleri giderebilir ve kolaylaştırabiliriz. Verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı içtenlikle özür diler, anlayışınız için yolcularımıza teşekkür ederiz.”
İzleyin: Bir sunucu çökmesinden sonra Mumbai Havalimanı’nın 2. Terminalinde uzun kuyruklar oluştu
İki fiber optik hat, öğleden sonra 4:40 civarında bozuldu ve havayolu personeli, biniş kartlarını mümkün olduğu kadar çok kişiye manuel olarak dağıtmadan önce yolcuları bekletmeye zorladı. Ani aksama, terminal girişlerinde de büyük kalabalığa neden oldu.
İçeride, yolcular biniş kartlarını almak ve bagajlarını bırakmak için beklerken kıvrımlı çizgiler oluştu. Sistemler 18:45’te eski haline dönerken, yolcu trafiğinin yoğun olduğu saatlerde birikmiş iş yükünün giderilmesi biraz zaman aldı. Bir havayolu yetkilisi, etkilenen tüm yolcuların saat 20.00’de T2’de serbest bırakıldığını söyledi.
Bombay Uluslararası Havaalanı Ltd. saat 19:20’de şunları söyledi: “Kentte inşaat çalışmaları sırasında kablo kopması nedeniyle şebeke kesintisi yaşandı. Bu, çeşitli biletleme sistemlerini aksattı. Şu anda tüm sistemler eski haline döndü ve çalışıyor.”
Kaynaklar, metroda devam eden inşaat çalışmalarının yanlışlıkla iki Tata fiber optik internet kablosunun arızalanmasına ve internet bağlantısının “tamamen kesilmesine ve tüm havalimanının çökmesine neden olmasına” neden olduğunu söyledi. Sonuç olarak, geleneksel check-in kontuarlarını paylaşmak için kullanılan “ortak kullanım terminal ekipmanı” (CUTE) ve check-in bagaj etiketleri oluşturmak için yazılım platformu başarısız oldu.
Bir IndiGo yetkilisi, “Check-in kontuarları kapalı olduğu için biniş kartlarını kiosklarımızdan manuel olarak verdik. Bu, uzun kuyruklara ve yolcular için uzun bekleme sürelerine yol açtı.”
Göre CISF, kalabalık “normalden biraz daha fazlaydı ve iyi yönetiliyordu. Manuel geçişler verildiği için kaos yaşanmadı.” Sistemler çöktüğünde MIAL, yolculardan check-in için ek süre vermelerini ve “ilgili havayollarına bağlanmalarını” istemişti.
Ayrıca bakınız:
Son yıllarda, tek bir havayolunun check-in sisteminin bir sunucu çökmesi nedeniyle aksadığı durumlar olmuştur. Ancak Perşembe günü, tüm terminalin CUTE’si söndü.
Havayolları ve havaalanları, CUTE sistemleri başarısız olduğunda biniş kartlarının ve bagaj etiketlerinin manuel olarak düzenlenmesine geçiyor. Ancak, manuel sistem daha yavaştır. Bir havayolu yetkilisi, “Sorun bir veya iki saat daha sürseydi, gecikmeler yaşanabilirdi” dedi.
Şebeke yeniden hayata dönmeden önce MIAL yaptığı açıklamada, “… Ekiplerimiz yerde ve tüm yolcuları kolaylaştırmak için manuel işlemler başlatıldı… Havalimanı personelimiz geleceğin havayolları ile çalışıyor. “Sorunu hızlı bir şekilde çözmek için hepimiz havayolları ve kablo sağlayıcısı ile birlikte çalışırken endişeleri giderebilir ve kolaylaştırabiliriz. Verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı içtenlikle özür diler, anlayışınız için yolcularımıza teşekkür ederiz.”
İzleyin: Bir sunucu çökmesinden sonra Mumbai Havalimanı’nın 2. Terminalinde uzun kuyruklar oluştu