MUMBAI: Mumbai Metro Rail Corporation Ltd (MMRCL) bugün Mumbai Merkez Metro İstasyonu’ndaki Colaba-Bandra-SEEPZ Metro-3 koridorunda 32,5 km’lik yeraltı koridorunda yüzde 100 tünel açmayı başararak son atılımı gerçekleştirdi.
Bu atılımla birlikte önemli bir kilometre taşına ulaşılmış ve 54,5 km’lik tam tünel menzili %100 oranında tamamlanmıştır.
Toplamda 17 adet TBM kullanılmıştır. MMRC. TBM’ler, Bazalt, Breccia ve Tuff’tan oluşan kayalık katmanları geçerek, toplam 42 gedik elde etmek için amansızca sondaj yaptı.
Çarşamba günü Robbins, TBM Tansa-1’in Mahalaxmi Metro İstasyonu’ndan Mumbai Merkez Metro İstasyonu üst hattına kadar olan en zorlu 837 metrelik yolculuğunu 558 beton halka kullanarak 243 günde tamamlamasını sağladı. Paket-3, Mumbai Central, Mahalaxmi, Bilim MüzesiAcharya Atre Chowk ve Worli metro istasyonlarıHat-3 koridorunun en uzun uzantılarından biridir.
MMRCL’nin genel müdürü Ashwini Bhide “Metro-3 koridorunun %100 tünelleşmesini işaret ediyor. Farklı ve bazen zor jeolojik koşullara sahip eski harap binalara, mevcut metro hatlarına, demiryolu hatlarına ve su kütlelerine yakın, Mumbai’nin miras alanının altında tüneller kazmak oldukça zor bir işti.’
MMRC Direktörü (Projeler) SK Gupta “İşçi güvenliğinden taviz vermeden ileri teknoloji kullandık. Bu, Genel Danışmanlar, Yükleniciler ve Ortak Girişimlerle birlikte MMRC ekibi için göz korkutucu bir görevdi. MMRC Direktörü (Projeler) Bay SK Gupta, “Metro Line 3 faaliyete geçtiğinde, Mumbaikars’a hızlı, konforlu ve güvenli bir işe gidip gelme deneyimi sunmayı amaçlıyor” dedi.
21 Eylül 2017’de ilk TBM, Naya Nagar’daki yer altı kuyusuna indirildi. mahim ve aynı yılın Kasım ayında kazmaya başlandı.
TBM’nin 8 Ocak 2018 tarihinde Marol tarafından kullanıma alınmasının ardından 24 Eylül 2018 tarihinde Terminal 2 (Uluslararası Havalimanı) istasyonunda ilk atılım gerçekleştirilmiştir.
Tünel açma, tünel açmanın yer seviyesinden 25-30 metre aşağıda olduğu bir derinlikte yapılır.
Toplam proje ilerlemesi %76,6’dır.
Bu atılımla birlikte önemli bir kilometre taşına ulaşılmış ve 54,5 km’lik tam tünel menzili %100 oranında tamamlanmıştır.
Toplamda 17 adet TBM kullanılmıştır. MMRC. TBM’ler, Bazalt, Breccia ve Tuff’tan oluşan kayalık katmanları geçerek, toplam 42 gedik elde etmek için amansızca sondaj yaptı.
Çarşamba günü Robbins, TBM Tansa-1’in Mahalaxmi Metro İstasyonu’ndan Mumbai Merkez Metro İstasyonu üst hattına kadar olan en zorlu 837 metrelik yolculuğunu 558 beton halka kullanarak 243 günde tamamlamasını sağladı. Paket-3, Mumbai Central, Mahalaxmi, Bilim MüzesiAcharya Atre Chowk ve Worli metro istasyonlarıHat-3 koridorunun en uzun uzantılarından biridir.
MMRCL’nin genel müdürü Ashwini Bhide “Metro-3 koridorunun %100 tünelleşmesini işaret ediyor. Farklı ve bazen zor jeolojik koşullara sahip eski harap binalara, mevcut metro hatlarına, demiryolu hatlarına ve su kütlelerine yakın, Mumbai’nin miras alanının altında tüneller kazmak oldukça zor bir işti.’
MMRC Direktörü (Projeler) SK Gupta “İşçi güvenliğinden taviz vermeden ileri teknoloji kullandık. Bu, Genel Danışmanlar, Yükleniciler ve Ortak Girişimlerle birlikte MMRC ekibi için göz korkutucu bir görevdi. MMRC Direktörü (Projeler) Bay SK Gupta, “Metro Line 3 faaliyete geçtiğinde, Mumbaikars’a hızlı, konforlu ve güvenli bir işe gidip gelme deneyimi sunmayı amaçlıyor” dedi.
21 Eylül 2017’de ilk TBM, Naya Nagar’daki yer altı kuyusuna indirildi. mahim ve aynı yılın Kasım ayında kazmaya başlandı.
TBM’nin 8 Ocak 2018 tarihinde Marol tarafından kullanıma alınmasının ardından 24 Eylül 2018 tarihinde Terminal 2 (Uluslararası Havalimanı) istasyonunda ilk atılım gerçekleştirilmiştir.
Tünel açma, tünel açmanın yer seviyesinden 25-30 metre aşağıda olduğu bir derinlikte yapılır.
Toplam proje ilerlemesi %76,6’dır.