MUMBAI: Yolcular ve aktivistler Perşembe günü, 2A ve 7 numaralı metro hatları daha hızlı hareket edip zamandan tasarruf ederken, bazı varış istasyonlarındaki son mil bağlantısının olmamasının yolcuları mahsur bıraktığına dikkat çekti.
Yolcular, yükseltilmiş metro istasyonundan iner inmez birkaç istasyonda otomatik çekçeklere sahipken, sürücü yolculardan fazla ücret alıyor ve hatta kendi ücretlerini belirleyen otomatik çekçekleri paylaşıyor. .
Ulaşım uzmanı Vivek Pai şunları söyledi: “Son mil bağlantısı metronun kendisinden daha pahalı hale geldiğinden metro sürücüleri kesinlikle zarar görecek. Örneğin, metroda uzun bir mesafe kat etmek için 20-30 Rs harcıyorsunuz, ancak bir istasyonda indikten sonra, Eksar veya Pahadi Eksar istasyonlarından son varış noktanıza seyahat edecek bir araba için 40-50 Rs harcıyorsunuz, bunun yerine uygun fiyatlara sürekli paylaşımlı araba akışı veya metro istasyonlarının hemen altında elektrikli AC Midi otobüsler olmalıdır. kadar yolcu ve 5 km’lik bir mesafe için sadece Rs 6’ya yolculuklar sunuyor.
Büyükşehir Komiseri SVR Srinivas, BEST’ten son mil bağlantısını iyileştirmeye yardımcı olabilecek daha fazla hizmet sunmasını talep ettiklerini söyledi. Bugüne kadar BEST, 2A ve 7 hatları üzerindeki metro istasyonlarını 25 güzergah üzerinden birbirine bağlayarak son mil bağlantısını sağlamıştır. MMRDA ayrıca BEST’ten BKC’yi Western Express Otoyolu üzerindeki 7. Hattın Gundavli istasyonuna bağlamasını istedi. Ayrıca, Batı Ekspres Otoyolunun doğu tarafından Line 7 metro istasyonlarına kadar Köprü Üstü Ayak (FOB) bağlantısı da devam etmektedir.
BEST genel müdürü Lokesh Chandra, metro istasyonlarının yakınında on tedarik yolu olduğunu söyledi, ancak bazı istasyonlarda bir otobüse binmek için oldukça uzun bir mesafe yürümek veya yolun karşısına geçmek gerektiğini kabul etti. Ofis ziyaretçileri için Gündavlı metro istasyonundan BKC’ye böyle bir otobüs seferinin ay sonundan önce başlayacağını söyledi.
Aktivist Muhammed Afzal, Anand Nagar ve Dahisar East gibi metro istasyonlarının her gün sürücülerin retlerine tanık olduğunu ve işe gidip gelenlerin mahsur kaldığını söyledi. “Paylaşılan bir araba, kıyaslandığında ücretin yarısı veya üçte birini ücretlendirecekken, sürücüler çok yüksek bir ücret alıyor” dedi. Araç paylaşımı için yetkililere dilekçe verdi.
Mumbai Mobilite Forumu’ndan AV Shenoy, her tren istasyonunun bir besleyici AC otobüs hizmetine sahip olduğunu söyledi. “Benzer şekilde, metro istasyonları, yolcuları tesis içi bir otobüs durağına gelir gelmez yönlendirmeli ve bir sonraki otobüsün tahmini varış zamanı için göstergelere sahip olmalıdır” dedi.
Shenoy, Thane gibi tüm ulaşım modlarının kolayca erişilebilir olduğu tren istasyonları dışında metro istasyonunun SATIS’e benzer olması gerektiğini sözlerine ekledi. Mumbai Autorickshawmen’ler sendikasının lideri Shashank Rao, Hat 7 ve 2A üzerindeki metro istasyonlarında 62 araba standı önerdiğini ve arabalar için park yeri talep ettiğini söyledi.
Bir metro banliyösü olan Prathamesh Shejwal, Poisar istasyonunda indiğini, ancak dışarıda otomatik çekçek veya otobüs görmediğini ve ana yoldan Thakur köyüne giden otomatik çekçeki çağırmadan önce biraz yürümek zorunda kaldığını söyledi. “Bir otomatik paylaşım modu, bekleme süresinden ve paradan tasarruf sağlardı” diye ekledi.