MUMBAI: Mumbai’deki mirası koruma hareketine büyük bir itibar, Chhatrapati Shivaji Maharaj Vastu Sangrahalaya (eski adıyla Galler Prensi Müzesi), Kala Ghoda’daki en yüksek Mükemmellik Ödülü’nü kazandı. UNESCO Asya Pasifik Ödülleri önünde Kültürel Mirasın Korunması 2022 Cumartesi günü Bangkok’ta açıklandı.
Bir Dünya Mirası Alanı olan müze bu yıl yüzüncü yılını kutladığından, zamanlama tesadüfidir.
Jüri, “Hindistan’ın Bombay Dünya Mirası Alanı’nın Viktorya dönemine ait Gotik ve Art Deco topluluklarının bir parçası olan” “kahramanca” CSMVS projesini alkışladı. “Tarihi Mumbai kentinde önemli bir kamu kurumunun” restorasyonuna övgüde bulundu ve şunları söyledi: ” Kapsamı etkileyici olan proje, bilgili mimari ve mühendislik çözümleriyle kapsamlı bir düşüşün üstesinden geldi ve pandemi sırasında büyük zorlukların üstesinden geldi.Proje, en yüksek teknik mükemmellik seviyesinde yürütülüyor ve Hindistan’daki Dünya Mirası anıtlarının korunması için bir standart oluşturuyor. ve yurtdışı.”
CSMVS, altı ülkeden – Afganistan, Çin, Hindistan, İran, Nepal ve Tayland – ödül alan 13 projenin başında geliyor. Jüri, Asya-Pasifik bölgesindeki 11 ülkeden 50 başvuruyu değerlendirdi.
Dört ödül Hindistan’a gitti. Haydarabad’daki Golconda Stepwells Üstünlük Ödülü’nü alırken, Telangana’daki Domakonda Kalesi ve Mumbai’nin kendi Bycullarailway istasyonu Liyakat Ödülü’nü aldı.
Bu tanıma, Mumbai’de miras restorasyonunu tasarlayan, uygulayan ve finanse eden zihinlere bir şapka ipucu. Koruma mimarı Vikas Dilawari, 1. Derece koruma altındaki binayı restore etti. Bu onun 18. UNESCO Miras Ödülü.
Müzenin 16 yıldır müdürü olan Sabyasachi Mukherjee, bu müzenin birinci sınıf bir tesise dönüştürülmesine öncülük etti. Ve TCS Foundation Rs 25 crore projesini finanse etti.
Mukherjee, “Bu ödülden hepimiz çok mutluyuz. Şehre asırlık bir hediye gibi. 2019 yılında restorasyon planlamasına başladık. O yılın Ekim ayında projeye başladık. Ancak sokağa çıkma yasağı nedeniyle çalışmalar sekiz ay süreyle durduruldu. Neyse ki müze 18 ay boyunca ziyaretçilere kapalı kaldı ve bu bize çalışma alanı sağladı. 10 Ocak 2022’de 100. yılımıza yetişecek şekilde zamanında bitirdik.”
Dilavari şunları söyledi: “Bir koruma mimarı olarak benim işim, George Wittet’in yapacağı gibi (orijinal mimar) birinci şahıs yaratma ve yükseltmeye saygı duyarak ikinci adam ilkesini takip etmekti. Pandemi emek göçü ile zor bir dönem oldu. “Fakat bu zorluğa rağmen zamanı iç mekanda kubbe gibi en zor işleri yapmak için kullandık çünkü ziyaretçi girişi durduruldu. ”
Bir Dünya Mirası Alanı olan müze bu yıl yüzüncü yılını kutladığından, zamanlama tesadüfidir.
Jüri, “Hindistan’ın Bombay Dünya Mirası Alanı’nın Viktorya dönemine ait Gotik ve Art Deco topluluklarının bir parçası olan” “kahramanca” CSMVS projesini alkışladı. “Tarihi Mumbai kentinde önemli bir kamu kurumunun” restorasyonuna övgüde bulundu ve şunları söyledi: ” Kapsamı etkileyici olan proje, bilgili mimari ve mühendislik çözümleriyle kapsamlı bir düşüşün üstesinden geldi ve pandemi sırasında büyük zorlukların üstesinden geldi.Proje, en yüksek teknik mükemmellik seviyesinde yürütülüyor ve Hindistan’daki Dünya Mirası anıtlarının korunması için bir standart oluşturuyor. ve yurtdışı.”
CSMVS, altı ülkeden – Afganistan, Çin, Hindistan, İran, Nepal ve Tayland – ödül alan 13 projenin başında geliyor. Jüri, Asya-Pasifik bölgesindeki 11 ülkeden 50 başvuruyu değerlendirdi.
Dört ödül Hindistan’a gitti. Haydarabad’daki Golconda Stepwells Üstünlük Ödülü’nü alırken, Telangana’daki Domakonda Kalesi ve Mumbai’nin kendi Bycullarailway istasyonu Liyakat Ödülü’nü aldı.
Bu tanıma, Mumbai’de miras restorasyonunu tasarlayan, uygulayan ve finanse eden zihinlere bir şapka ipucu. Koruma mimarı Vikas Dilawari, 1. Derece koruma altındaki binayı restore etti. Bu onun 18. UNESCO Miras Ödülü.
Müzenin 16 yıldır müdürü olan Sabyasachi Mukherjee, bu müzenin birinci sınıf bir tesise dönüştürülmesine öncülük etti. Ve TCS Foundation Rs 25 crore projesini finanse etti.
Mukherjee, “Bu ödülden hepimiz çok mutluyuz. Şehre asırlık bir hediye gibi. 2019 yılında restorasyon planlamasına başladık. O yılın Ekim ayında projeye başladık. Ancak sokağa çıkma yasağı nedeniyle çalışmalar sekiz ay süreyle durduruldu. Neyse ki müze 18 ay boyunca ziyaretçilere kapalı kaldı ve bu bize çalışma alanı sağladı. 10 Ocak 2022’de 100. yılımıza yetişecek şekilde zamanında bitirdik.”
Dilavari şunları söyledi: “Bir koruma mimarı olarak benim işim, George Wittet’in yapacağı gibi (orijinal mimar) birinci şahıs yaratma ve yükseltmeye saygı duyarak ikinci adam ilkesini takip etmekti. Pandemi emek göçü ile zor bir dönem oldu. “Fakat bu zorluğa rağmen zamanı iç mekanda kubbe gibi en zor işleri yapmak için kullandık çünkü ziyaretçi girişi durduruldu. ”