MUMBAI: BMC tamamlanması için son tarihe sahiptir. Mumbai Sahil Yolu projesi Başlangıçta sahil yolunun Kasım 2023’te hazır olması gerekiyordu, ancak Tünel Açma Makinesi’nin (TBM) bir bileşeninin hasar görmesi üzerine tünel açma çalışmaları üç ay süreyle durduruldu. Şehir yetkilileri, saldırıdan sonra geçen haftaya kadar çalışmaya devam edemeyeceklerini söyledi. TPM‘nin sadece İtalya’da bulunan yedek parçası geldi.
Yetkililer, projenin %72’si tamamlanmışken, kalan %28’in Kasım ayına kadar tamamlanmasının pek mümkün görünmediğini ve bu nedenle son teslim tarihini uzatma kararı aldıklarını söylediler. Daha önce hükümet, Worli balıkçılarının protestoları sonrasında sütun dizisindeki değişiklik nedeniyle projenin tamamlanmasının ertelendiğini açıklamıştı.
Marine Drive’daki Princess Street’ten Bandra-Worli deniz bağlantısının Worli ucuna kadar uzanan Mumbai’nin 10,6 km’lik sahil yolunda, Priyadarshini Park’tan Girgaum Chowpatty’ye kadar her biri 2,07 km uzunluğunda iki tünel bulunacak. Priyadarshini Park’tan Marine Drive’a giden kuzeye giden tünelin uzunluğu 2.072 metre iken güneye giden tünelin uzunluğu 2.082 metre olacak. İkinci tünel, güzergahtaki hafif bir virajdan dolayı 10 metre daha uzun.
Kaynaklar, yüklenicinin atılım yapılana kadar TPM’nin herhangi bir sorunla karşılaşmamasını sağlamak için dikkatli bir şekilde ilerlediğini söyledi. Üst düzey bir yetkili, “Şu anda hala 156 metrelik tünel açma çalışmaları var ama her gün sadece birkaç metresi yapılıyor, bu nedenle artık sorun yok. İlk tünel yaklaşık bir yıl sürdü, ancak ikinci tünel açıldı. TBM sorunları nedeniyle ertelendi.” Yetkili, Marine Drive’dan Priyadarshini Park’a giden güney tünelinin 15 Nisan’a kadar açılması için bastırdıklarını da sözlerine ekledi.
12,2 m genişliğindeki TBM, bugüne kadar herhangi bir proje için şehirde kullanılan en büyüğüdür. Aynı zamanda ülkemizde yapılan ilk denizaltı tünelidir. İkiz tünellerin ilki tamamlandıktan sonra, ilk plan TBM’yi Priyadarshini Parkı yakınlarındaki şantiyeden söküp yeniden başlatmaktı. Ancak karmaşık lojistik çalışma göz önüne alındığında, TBM’nin çevrilmesine ve Girgaum Chowpatty tarafından ikinci tünel için sondaja başlanmasına karar verildi. Yetkililer, TBM’nin yeniden denize indirilmesinin yaklaşık üç ay sürdüğünü ve ikinci tünel için sondaj çalışmalarının Aralık 2022’ye kadar tamamlanmasının beklendiğini, ancak bir kısmının arızalanması nedeniyle çalışmaların durdurulduğunu söyledi.