MUMBAI: Siber suçlular, kötü amaçlı uygulamalar ve bir bağlantı karışımını kullanarak bir Borivali’de giyim mağazası tren bileti rezervasyonu yapmaya çalışırken 1,5 lakh Rs.
Şikayetçi, aile üyelerinin Mumbai’den Amritsar’a seyahat etmeleri için tren bileti ayırtmak istedi. Onaylanmış tren bileti satın almak için bir uygulama indirmişti.
24 Ocak’ta, uygulama aracılığıyla ebeveynleri, kız kardeşi ve karısı için yaklaşık 20.000 Rs’ye tren bileti rezervasyonu yaptı. Ancak ailesine tahsis edilen koltuk numaraları kendisine bildirilmemiştir.
6 Mart’ta oturma planını öğrenmek için uygulamayı araştırdı ve müşteri hizmetleri numaralarının olduğu bir sayfaya yönlendirildi. Numarayı çevirdi ve “üst düzey yöneticilere” aktarıldı. İşlem ve bilet bilgilerini not aldılar ve ‘müşteri hizmetleri’ ve ‘sms iletme’ adlı iki uygulamayı indirmesini istediler.
Bir polis memuru, “Savcı kendisine söyleneni yaptı” dedi. Cep telefonu numarasını ‘müşteri hizmetleri’ uygulamasına girdi. Ayrıca banka kartını uygulamaya taradı ve beliren bağlantıya tıkladı. Bağlantı onu, tasarruf hesabının olduğu bir bankanın web sayfasına götürdü. Bankacılık kullanıcı kimliğini ve şifresini web sayfasına girdi ve ardından şüphelinin belirttiği gibi bir ATM şifresi oluşturdu. Bunu yapar yapmaz, hesabından 40.000 Rs düşüldü.
Polis memuru, “Şüpheli, kendisine para iadesi alacağına ve bilet onayı alacağına dair güvence verdi. Bilet onayını almak için e-postasını kontrol etmeye devam etmesi talimatı verildi. Ancak kendisine bununla ilgili bir e-posta hiç ulaşmadı” dedi.
Sanık, onu daha önce hesabından borçlandırılan 40.000 Rs’yi geri almak için ödeme yapmaya ikna etti. Dolandırıcılığa kandı ve taksitle ödemeye devam etti. Tamamen 1.15 lakh Rs kaybetti ve geri ödeme veya bilet onayı almadı.