MUMBAI: İnşaat alanlarından yükselen toz ve araçlardan çıkan duman bir yılı aşkın bir süredir neredeyse her gün havayı sararken ve şimdi binlerce Mumbaikar’ı boğarken bile, yönetimin bunu düzenlemeyi amaçlaması şaşırtıcı bir şekilde sadece bir vakaya sahip. son yedi yıl
Şehrinizdeki kirlilik seviyesini takip edin
Bununla birlikte, artan solunum yolu hastalığı hasta sayısı, şaşırtıcı bir şekilde, idari koridorlardaki insanların kalkıp doğum yapması için yeterli görünmüyor.
RTI’ye bağlı Maharashtra Kirlilik Kontrol Kurulu’nun Mumbai bölümünden aktivist Jeetendra Ghadge’ın aldığı bilgilere göre, kurul son 7 yılda yalnızca BİR tek şikayet üzerine işlem yaptı. Bu, MPCB’nin web sitesine yüklenen ve 31 Mart 2007 itibariyle bir suç kapsamında 54 şikayetin yapıldığını gösteren eski verilerle taban tabana zıttır (Hava (P&CP) Yasası 1981 Bölüm 37 rwSec.21) ve bunlardan 49’u 4 dava reddedilirken, davaların mahkumiyetleri onandı.
Şaşırtıcı bir şekilde, 2007’den sonra Konsey web sitesine herhangi bir veri yüklemedi bile. Benzer şekilde, 2007 itibariyle, 1981 Hava (P&CP) Yasasının 22A Bölümü kapsamında iki başvuru yapılmıştır, ancak şimdi son 7 yılda böyle bir başvuru yapılmamıştır. Madde 22a, Konseye, kişilerin hava kirliliğine neden olmasını önlemek için mahkemeye talepte bulunma yetkisi vermektedir.
“Devlet Kurulu tarafından belirlenen standartları aşan herhangi bir hava kirletici emisyonunun, bir endüstriyel tesisi veya başka bir şekilde hava kirliliği kontrol alanında çalışan herhangi bir kişiden kaynaklanması muhtemel ise, Kurul, bundan daha aşağı olmayan bir mahkemeye başvurabilir. Bu tür suo-motu yetkilerine sahip olmasına rağmen, hava kalitesi şu anki kadar iyi olsa ve ardından tehlikeli noktaları aşsa bile hiçbir işlem yapılmıyor” dedi.
“İlginç bir şekilde, mevzuat, Bölüm 31A kapsamında konseye, standart kirlilik seviyelerine veya buna dayalı emirlere uymayanların, böyle bir başarısızlıkla ilgili olarak, daha az olmamak üzere hapis cezasına çarptırılacağı başka yetkiler vermiştir. bir yıl altı ay, ancak altı yıla kadar uzatılabilecek ve para cezası ile ve temerrüdün devam etmesi halinde, bu tür ilk başarısızlık için mahkumiyetin ardından temerrüdün devam ettiği her gün için beş bin rupiye kadar ek para cezası ile ”Ghadge kaydetti.
İhmalin mahkûmiyet tarihinden itibaren bir yıldan fazla devam etmesi hâlinde, fail tüzüğe göre en az iki yıl olmak üzere yedi yıla kadar hapis ve adli para cezası ile cezalandırılır.
“Mumbai’nin tamamı inşaat halinde ve her kilometrede altyapı projeleri inşa ediliyor veya binalar geliştiriliyor veya onarılıyor. İlginç bir şekilde, node acenteleri ile yapılan anlaşmalarda belirtilen tüm bu kurallara rağmen müteahhitlerin hiçbiri moloz veya araba lastiklerine su püskürtmez veya tozu önlemek için binayı yeşil perdelerle kapatmaz” dedi.
“MPCB tarafından son 7 yılda hava kirliliğine neden olduğu için herhangi bir şirket veya kişiye karşı kesinlikle hiçbir işlem yapılmadı ve bu yıl Mumbai’nin hava kalitesini ciddi şekilde etkileyen toz kirliliğine neden olduğu için inşaatla ilgili şikayetlere karşı herhangi bir işlem yapılmadı. yıl. Hava kirliliğine neden olduğu için herhangi bir şirket veya kişiye karşı yürütülen herhangi bir işlemin ayrıntıları sorulduğunda, Bombay bölümü, hava kirliliğine neden olan hiç kimseye karşı herhangi bir cezai veya yasal işlem yapılmadığını doğruladı ”dedi.
The Young Whistleblowers Foundation’dan Ghadge’a göre, “Dünyadaki en kirli şehir olarak değerlendirilmesine rağmen, MPCB işini ciddiye almıyor gibi görünüyor ve hava kirliliğine neden olan kişilere karşı önlem almayı tamamen durdurdu. inşaat sahalarında hareket edin ve fabrikaların kural ve yönetmeliklere uymayarak havayı kirletmesi Karantina süresince hava kalitesinin iyi kalması, sorunun yapay olarak insan faaliyetlerinden kaynaklandığını kanıtlıyor.”